نوجوان حافظ قرآن:
مادرم مشوق حفظ قرآنم بود/توصیه دختر نوجوان حافظ قرآن به همسن و سالانش
نوجوان بسیجی حافظ قرآن در خصوص نحوه حفظ خود گفت: خاطرم هست که مادرم برای حفظ کلمات، عروسک هایم را اطرافم می گذاشت و به وسیله آنها کلمات را به من یاد می داد، گاهی همراه با بازی آیه ها را حفظ می کردیم. مثلا آیه الکرسی را زمانی که مادرم داشت موهایم را شانه میکرد، به من یاد داد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از «بسیج جامعه زنان» هرچند که از قبل هماهنگی ها انجام شده و می دانیم که قرار است با چه کسی ملاقات کنیم اما وقتی وارد اتاق می شوند چند لحظه سکوت در فضا حاکم می شود. دختر نوجوانی با حجاب کامل که فقط چند لحظه هم صحبتی با او کافی است تا از متانت و آرامشی که بر کلام و چهره دارد، روح و جان هر مستمعی آرام گیرد، برای مصاحبه دعوت شده بود. مادر هم با چهره ای شاد و مهربان، در کنار دخترش ایستاده و در طول مصاحبه هر جا که سوالی را پاسخ می داد ذکر و نام خدا از کلامش حذف نمی شد، کسی که مشوق و همراه اصلی حافظ کل قرآن برگزیده مسابقات مختلف کشوری، نوجوان بسیجی «آتنا علی نقی» چهارده ساله است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیج جامعه زنان,این نوجوان حافظ قرآن در معرفی خود به خبرنگار «بسیج جامعه زنان» گفت: رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی (25 -28/طه)، آتنا علی نقی هستم، 14 سال دارم و حافظ کل قرآن هستم که حفظ بخش هایی از قرآن را از 3 سالگی شروع کردم ولی از 5 سالگی به طور جدی این کار را شروع کردم تا به لطف خدا در 8 سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.
«آتنا علی نقی» در خصوص نحوه حفظ خود گفت: خاطرم هست که مادرم برای حفظ کلمات، عروسک هایم را اطرافم می گذاشت و به وسیله آن ها کلمات را به من یاد می داد، گاهی همراه با بازی آیه ها را حفظ می کردیم مثلا آیه الکرسی را زمانی که مادرم داشت موهایم را شانه می کرد، به من یاد داد و من همان جا حفظ شدم.
از ویژگی های این حافظ قرآنی که تعجب ما را برانگیخت این بود که او تا حفظ کامل قرآن در هیچ کلاس قرآنی ای شرکت نکرد و تمام قرآن را نزد مادرش یاد گرفت، علی نقی در این خصوص گفت: مدت کوتاهی نزد استاد خانم اعلایی رفتم اما مباحث سنگین بود، به این خاطر در خانه با مادرم حفظ را ادامه دادم.
مادر آتنا علی نقی، زهرا صالحی، در تکمیل صحبت های دخترش گفت: حفظ را با صوت استاد منشاوی آغاز کردم، کمی بعد در کلاس های خانم اعلایی هم شرکت کردیم اما چون آتنا فقط 5 سال داشت و بی سواد بود، حفظ به روش ایشان برای ما سخت بود به این خاطر تصمیم گرفتم خودم مربی اش باشم.
صالحی در خصوص انگیزه آموزش حفظ قرآن به دخترش نیز گفت: زمانی که خدا آتنا را به ما داد، من دانشجو بودم بنابراین دخترم بیشتر زمان را پیش مادرم بود و همراه با او به جلسات قرآنی می رفت تا اینکه یک روز مادرم بیمار شد و من نذر کردم که اگر حالش خوب شود به دخترم قرآن یاد بدهم اما هیچگاه تصورم این نبود که روزی او حافظ قرآن بشود، دوست داشتم همواره قرآن مونسش باشد و از همان زمان پیش از اینکه منتظر اجابت نذرم باشم شروع به آموزش قرآن کردم که خدا را شکر مادرم هم حالش خوب شد.
مادر این حافظ قرآنی در مورد دلیل طولانی بودن زمان حفظ دخترش نیز گفت: روند حفظ ما خوب بود اما متاسفانه پدرم به طور ناگهانی از دست رفت و به خاطر وابستگی من به او ضربه روحی بدی خوردم و این باعث شد که 2 سال بحث حفظ را چندان جدی دنبال نکنم اما بعد از آن به لطف خدا دوباره کار را آغاز کردیم.
تاثیر حفظ قرآن در رفتار این نوجوان بسیجی به حدی است که دیگران هم تحت تاثیر قرار می گیرند و برخی از دوستان آتنا هم تشویق شده اند که به حفظ و یا قرائت قرآن بپردازند، صالحی در این خصوص گفت: دخترم از همان زمان که به حفظ قرآن پرداخت در برخی زمان ها وقتی منکری می دید با خواندن آیه ای آن را تقبیح می کرد و حتی در مورد حجاب هم چندبار این کار را انجام داد و همیشه سعی بر این دارد که قرآن را در زندگی اش پیاده کند.
زمانی که از او خواستیم که خاطره ای تعریف کند، با لحن خوشی برایمان آیه 12 سوره حجرات که در مورد تقبیح غیبت است را تلاوت کرد و گفت: من آن زمان که شاهد غیبت کردن همکلاسیها و اطرافیانم هستم به طور مستقیم به آنها تذکر نمیدهم بلکه این آیه از قرآن را برایشان قرائت میکنم که از معنی آن مشخص است غیبت کنندگان همانند این میمانند که در حال تناول و خوردن گوشت برادر خود هستند! و این موضوع موجب می شود که آنان دیگر غیبت نکنند.
سبک صوت و لحن دلنشین این نوجوان قرآنی برایمان سوال شد که مادر پاسخ داد: بعد از 8 سالگی که دخترم در حفظ کل قرآن مسلط شد، به کلاس های استاد سبزعلی رفت و کمتر از یک سال توانست بر تمام نغمات مسلط شود و بعد از آن هرچه می شنود، خودش ترکیب می کند و تلاوت جدیدی را ارائه می کند.
«آتنا علی نقی» 14 ساله از هشت سالگی که بر حفظ قرآن مسلط شد در مسابقات مختلفی شرکت کرد و در تمام آن ها حائز رتبه های برتر شد، صالحی در این خصوص گفت: سال 91 در مسابقات سراسری اسراء شرکت کرد و در کل کشور رتبه اول را کسب کرد، سال 92 در مسابقات حفظ کل دار القرآن علی بن ابیطالب(ع) اول شد، سال 93 در مسابقات بسیج، شمسه، مدهامتان، اوقاف، دانش آموزی اول شد، در سال 95 که مسابقات دانش آموزی و اوقاف با هم ادغام شد باز هم آتنا اول شد، در همین سال در دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) در بین 5200 شرکت کننده باز هم مقام اول را کسب کرد.
بیان این افتخارات باعث شد که از تنها معلم حافظ برتر کشوری راهکار موفقیتش را بپرسیم که گفت: هرچند که خودم حافظ قرآن نیستم اما معتقدم که روح خدا در فطرت همه انسان ها دمیده شده، بر همین اساس است که همه به دنبال پاکی هستند و من هم دوست داشتم فرزندم در مسیر قرآن باشد، پس از همان دوران بارداری به نکات اسلامی مانند پرهیز از خوردن لقمه شبهه دار توجه ویژه داشتم، به همراه آن مداومت به تلاوت قرآن، نهج البلاغه و فرستادن صلوات داشتم.
دومین نکته که بر آن دقت داشتم فضای خانه بود که قرآنی باشد بر خلاف اینکه در بعضی خانه ها ماهواره وجود دارد و تبدیل به یک موضوع عادی تبدیل شده است و در کنار آن به نظر من باید والدین بر رفتار کودک نظارت داشته باشند.
صالحی عدم اجبار به حفظ در کودکان را اصل مهمی دانسته و گفت: نباید کودک را به حفظ قرآن اجبار کرد و یا اینکه با ایجاد حس رقابت او را به این کار تشویق کرد، والدین باید سعی کنند که فرزندشان به قرآن انس داشته باشد و به سمت تدبر در قرآن سوق پیدا کند زیرا قرآن مانند یک دفترچه راهنما در همه زندگی انسان مانند رعایت حجاب و احترام به والدین دستورالعمل دارد.
والدین سعی کنند که حتی شده روزی یک صفحه از قرآن را بخوانند و فضای خانه را معطر کنند و اگر به مشکلی در زندگی برخورد کردند به قرآن پناه ببرند و همواره به فرزندشان یاد آور بشوند که انسان باید عامل به قرآن باشد، من این را همیشه به آتنا می گویم که دخترم جوری رفتار کن که برگه عبور من از پل صراط باشی و عامل به قرآن باش که من شرمنده نشوم.
پایان جلسه با نصیحت حافظ نوجوان به پایان رسید که گفت: فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ: هر چه از قرآن میسر مى شود، بخوانید (20/مزمل)
انتهای پیام/
این نوجوان حافظ قرآن در معرفی خود به خبرنگار «بسیج جامعه زنان» گفت: رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی (25 -28/طه)، آتنا علی نقی هستم، 14 سال دارم و حافظ کل قرآن هستم که حفظ بخش هایی از قرآن را از 3 سالگی شروع کردم ولی از 5 سالگی به طور جدی این کار را شروع کردم تا به لطف خدا در 8 سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.
«آتنا علی نقی» در خصوص نحوه حفظ خود گفت: خاطرم هست که مادرم برای حفظ کلمات، عروسک هایم را اطرافم می گذاشت و به وسیله آن ها کلمات را به من یاد می داد، گاهی همراه با بازی آیه ها را حفظ می کردیم مثلا آیه الکرسی را زمانی که مادرم داشت موهایم را شانه می کرد، به من یاد داد و من همان جا حفظ شدم.
از ویژگی های این حافظ قرآنی که تعجب ما را برانگیخت این بود که او تا حفظ کامل قرآن در هیچ کلاس قرآنی ای شرکت نکرد و تمام قرآن را نزد مادرش یاد گرفت، علی نقی در این خصوص گفت: مدت کوتاهی نزد استاد خانم اعلایی رفتم اما مباحث سنگین بود، به این خاطر در خانه با مادرم حفظ را ادامه دادم.
مادر آتنا علی نقی، زهرا صالحی، در تکمیل صحبت های دخترش گفت: حفظ را با صوت استاد منشاوی آغاز کردم، کمی بعد در کلاس های خانم اعلایی هم شرکت کردیم اما چون آتنا فقط 5 سال داشت و بی سواد بود، حفظ به روش ایشان برای ما سخت بود به این خاطر تصمیم گرفتم خودم مربی اش باشم.
صالحی در خصوص انگیزه آموزش حفظ قرآن به دخترش نیز گفت: زمانی که خدا آتنا را به ما داد، من دانشجو بودم بنابراین دخترم بیشتر زمان را پیش مادرم بود و همراه با او به جلسات قرآنی می رفت تا اینکه یک روز مادرم بیمار شد و من نذر کردم که اگر حالش خوب شود به دخترم قرآن یاد بدهم اما هیچگاه تصورم این نبود که روزی او حافظ قرآن بشود، دوست داشتم همواره قرآن مونسش باشد و از همان زمان پیش از اینکه منتظر اجابت نذرم باشم شروع به آموزش قرآن کردم که خدا را شکر مادرم هم حالش خوب شد.
مادر این حافظ قرآنی در مورد دلیل طولانی بودن زمان حفظ دخترش نیز گفت: روند حفظ ما خوب بود اما متاسفانه پدرم به طور ناگهانی از دست رفت و به خاطر وابستگی من به او ضربه روحی بدی خوردم و این باعث شد که 2 سال بحث حفظ را چندان جدی دنبال نکنم اما بعد از آن به لطف خدا دوباره کار را آغاز کردیم.
تاثیر حفظ قرآن در رفتار این نوجوان بسیجی به حدی است که دیگران هم تحت تاثیر قرار می گیرند و برخی از دوستان آتنا هم تشویق شده اند که به حفظ و یا قرائت قرآن بپردازند، صالحی در این خصوص گفت: دخترم از همان زمان که به حفظ قرآن پرداخت در برخی زمان ها وقتی منکری می دید با خواندن آیه ای آن را تقبیح می کرد و حتی در مورد حجاب هم چندبار این کار را انجام داد و همیشه سعی بر این دارد که قرآن را در زندگی اش پیاده کند.
زمانی که از او خواستیم که خاطره ای تعریف کند، با لحن خوشی برایمان آیه 12 سوره حجرات که در مورد تقبیح غیبت است را تلاوت کرد و گفت: من آن زمان که شاهد غیبت کردن همکلاسیها و اطرافیانم هستم به طور مستقیم به آنها تذکر نمیدهم بلکه این آیه از قرآن را برایشان قرائت میکنم که از معنی آن مشخص است غیبت کنندگان همانند این میمانند که در حال تناول و خوردن گوشت برادر خود هستند! و این موضوع موجب می شود که آنان دیگر غیبت نکنند.
سبک صوت و لحن دلنشین این نوجوان قرآنی برایمان سوال شد که مادر پاسخ داد: بعد از 8 سالگی که دخترم در حفظ کل قرآن مسلط شد، به کلاس های استاد سبزعلی رفت و کمتر از یک سال توانست بر تمام نغمات مسلط شود و بعد از آن هرچه می شنود، خودش ترکیب می کند و تلاوت جدیدی را ارائه می کند.
«آتنا علی نقی» 14 ساله از هشت سالگی که بر حفظ قرآن مسلط شد در مسابقات مختلفی شرکت کرد و در تمام آن ها حائز رتبه های برتر شد، صالحی در این خصوص گفت: سال 91 در مسابقات سراسری اسراء شرکت کرد و در کل کشور رتبه اول را کسب کرد، سال 92 در مسابقات حفظ کل دار القرآن علی بن ابیطالب(ع) اول شد، سال 93 در مسابقات بسیج، شمسه، مدهامتان، اوقاف، دانش آموزی اول شد، در سال 95 که مسابقات دانش آموزی و اوقاف با هم ادغام شد باز هم آتنا اول شد، در همین سال در دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) در بین 5200 شرکت کننده باز هم مقام اول را کسب کرد.
بیان این افتخارات باعث شد که از تنها معلم حافظ برتر کشوری راهکار موفقیتش را بپرسیم که گفت: هرچند که خودم حافظ قرآن نیستم اما معتقدم که روح خدا در فطرت همه انسان ها دمیده شده، بر همین اساس است که همه به دنبال پاکی هستند و من هم دوست داشتم فرزندم در مسیر قرآن باشد، پس از همان دوران بارداری به نکات اسلامی مانند پرهیز از خوردن لقمه شبهه دار توجه ویژه داشتم، به همراه آن مداومت به تلاوت قرآن، نهج البلاغه و فرستادن صلوات داشتم.
دومین نکته که بر آن دقت داشتم فضای خانه بود که قرآنی باشد بر خلاف اینکه در بعضی خانه ها ماهواره وجود دارد و تبدیل به یک موضوع عادی تبدیل شده است و در کنار آن به نظر من باید والدین بر رفتار کودک نظارت داشته باشند.
صالحی عدم اجبار به حفظ در کودکان را اصل مهمی دانسته و گفت: نباید کودک را به حفظ قرآن اجبار کرد و یا اینکه با ایجاد حس رقابت او را به این کار تشویق کرد، والدین باید سعی کنند که فرزندشان به قرآن انس داشته باشد و به سمت تدبر در قرآن سوق پیدا کند زیرا قرآن مانند یک دفترچه راهنما در همه زندگی انسان مانند رعایت حجاب و احترام به والدین دستورالعمل دارد.
والدین سعی کنند که حتی شده روزی یک صفحه از قرآن را بخوانند و فضای خانه را معطر کنند و اگر به مشکلی در زندگی برخورد کردند به قرآن پناه ببرند و همواره به فرزندشان یاد آور بشوند که انسان باید عامل به قرآن باشد، من این را همیشه به آتنا می گویم که دخترم جوری رفتار کن که برگه عبور من از پل صراط باشی و عامل به قرآن باش که من شرمنده نشوم.
پایان جلسه با نصیحت حافظ نوجوان به پایان رسید که گفت: فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ: هر چه از قرآن میسر مى شود، بخوانید (20/مزمل)
انتهای پیام/
این نوجوان حافظ قرآن در معرفی خود به خبرنگار «بسیج جامعه زنان» گفت: رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی (25 -28/طه)، آتنا علی نقی هستم، 14 سال دارم و حافظ کل قرآن هستم که حفظ بخش هایی از قرآن را از 3 سالگی شروع کردم ولی از 5 سالگی به طور جدی این کار را شروع کردم تا به لطف خدا در 8 سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.
«آتنا علی نقی» در خصوص نحوه حفظ خود گفت: خاطرم هست که مادرم برای حفظ کلمات، عروسک هایم را اطرافم می گذاشت و به وسیله آن ها کلمات را به من یاد می داد، گاهی همراه با بازی آیه ها را حفظ می کردیم مثلا آیه الکرسی را زمانی که مادرم داشت موهایم را شانه می کرد، به من یاد داد و من همان جا حفظ شدم.
از ویژگی های این حافظ قرآنی که تعجب ما را برانگیخت این بود که او تا حفظ کامل قرآن در هیچ کلاس قرآنی ای شرکت نکرد و تمام قرآن را نزد مادرش یاد گرفت، علی نقی در این خصوص گفت: مدت کوتاهی نزد استاد خانم اعلایی رفتم اما مباحث سنگین بود، به این خاطر در خانه با مادرم حفظ را ادامه دادم.
مادر آتنا علی نقی، زهرا صالحی، در تکمیل صحبت های دخترش گفت: حفظ را با صوت استاد منشاوی آغاز کردم، کمی بعد در کلاس های خانم اعلایی هم شرکت کردیم اما چون آتنا فقط 5 سال داشت و بی سواد بود، حفظ به روش ایشان برای ما سخت بود به این خاطر تصمیم گرفتم خودم مربی اش باشم.
صالحی در خصوص انگیزه آموزش حفظ قرآن به دخترش نیز گفت: زمانی که خدا آتنا را به ما داد، من دانشجو بودم بنابراین دخترم بیشتر زمان را پیش مادرم بود و همراه با او به جلسات قرآنی می رفت تا اینکه یک روز مادرم بیمار شد و من نذر کردم که اگر حالش خوب شود به دخترم قرآن یاد بدهم اما هیچگاه تصورم این نبود که روزی او حافظ قرآن بشود، دوست داشتم همواره قرآن مونسش باشد و از همان زمان پیش از اینکه منتظر اجابت نذرم باشم شروع به آموزش قرآن کردم که خدا را شکر مادرم هم حالش خوب شد.
مادر این حافظ قرآنی در مورد دلیل طولانی بودن زمان حفظ دخترش نیز گفت: روند حفظ ما خوب بود اما متاسفانه پدرم به طور ناگهانی از دست رفت و به خاطر وابستگی من به او ضربه روحی بدی خوردم و این باعث شد که 2 سال بحث حفظ را چندان جدی دنبال نکنم اما بعد از آن به لطف خدا دوباره کار را آغاز کردیم.
تاثیر حفظ قرآن در رفتار این نوجوان بسیجی به حدی است که دیگران هم تحت تاثیر قرار می گیرند و برخی از دوستان آتنا هم تشویق شده اند که به حفظ و یا قرائت قرآن بپردازند، صالحی در این خصوص گفت: دخترم از همان زمان که به حفظ قرآن پرداخت در برخی زمان ها وقتی منکری می دید با خواندن آیه ای آن را تقبیح می کرد و حتی در مورد حجاب هم چندبار این کار را انجام داد و همیشه سعی بر این دارد که قرآن را در زندگی اش پیاده کند.
زمانی که از او خواستیم که خاطره ای تعریف کند، با لحن خوشی برایمان آیه 12 سوره حجرات که در مورد تقبیح غیبت است را تلاوت کرد و گفت: من آن زمان که شاهد غیبت کردن همکلاسیها و اطرافیانم هستم به طور مستقیم به آنها تذکر نمیدهم بلکه این آیه از قرآن را برایشان قرائت میکنم که از معنی آن مشخص است غیبت کنندگان همانند این میمانند که در حال تناول و خوردن گوشت برادر خود هستند! و این موضوع موجب می شود که آنان دیگر غیبت نکنند.
سبک صوت و لحن دلنشین این نوجوان قرآنی برایمان سوال شد که مادر پاسخ داد: بعد از 8 سالگی که دخترم در حفظ کل قرآن مسلط شد، به کلاس های استاد سبزعلی رفت و کمتر از یک سال توانست بر تمام نغمات مسلط شود و بعد از آن هرچه می شنود، خودش ترکیب می کند و تلاوت جدیدی را ارائه می کند.
«آتنا علی نقی» 14 ساله از هشت سالگی که بر حفظ قرآن مسلط شد در مسابقات مختلفی شرکت کرد و در تمام آن ها حائز رتبه های برتر شد، صالحی در این خصوص گفت: سال 91 در مسابقات سراسری اسراء شرکت کرد و در کل کشور رتبه اول را کسب کرد، سال 92 در مسابقات حفظ کل دار القرآن علی بن ابیطالب(ع) اول شد، سال 93 در مسابقات بسیج، شمسه، مدهامتان، اوقاف، دانش آموزی اول شد، در سال 95 که مسابقات دانش آموزی و اوقاف با هم ادغام شد باز هم آتنا اول شد، در همین سال در دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) در بین 5200 شرکت کننده باز هم مقام اول را کسب کرد.
بیان این افتخارات باعث شد که از تنها معلم حافظ برتر کشوری راهکار موفقیتش را بپرسیم که گفت: هرچند که خودم حافظ قرآن نیستم اما معتقدم که روح خدا در فطرت همه انسان ها دمیده شده، بر همین اساس است که همه به دنبال پاکی هستند و من هم دوست داشتم فرزندم در مسیر قرآن باشد، پس از همان دوران بارداری به نکات اسلامی مانند پرهیز از خوردن لقمه شبهه دار توجه ویژه داشتم، به همراه آن مداومت به تلاوت قرآن، نهج البلاغه و فرستادن صلوات داشتم.
دومین نکته که بر آن دقت داشتم فضای خانه بود که قرآنی باشد بر خلاف اینکه در بعضی خانه ها ماهواره وجود دارد و تبدیل به یک موضوع عادی تبدیل شده است و در کنار آن به نظر من باید والدین بر رفتار کودک نظارت داشته باشند.
صالحی عدم اجبار به حفظ در کودکان را اصل مهمی دانسته و گفت: نباید کودک را به حفظ قرآن اجبار کرد و یا اینکه با ایجاد حس رقابت او را به این کار تشویق کرد، والدین باید سعی کنند که فرزندشان به قرآن انس داشته باشد و به سمت تدبر در قرآن سوق پیدا کند زیرا قرآن مانند یک دفترچه راهنما در همه زندگی انسان مانند رعایت حجاب و احترام به والدین دستورالعمل دارد.
والدین سعی کنند که حتی شده روزی یک صفحه از قرآن را بخوانند و فضای خانه را معطر کنند و اگر به مشکلی در زندگی برخورد کردند به قرآن پناه ببرند و همواره به فرزندشان یاد آور بشوند که انسان باید عامل به قرآن باشد، من این را همیشه به آتنا می گویم که دخترم جوری رفتار کن که برگه عبور من از پل صراط باشی و عامل به قرآن باش که من شرمنده نشوم.
پایان جلسه با نصیحت حافظ نوجوان به پایان رسید که گفت: فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ: هر چه از قرآن میسر مى شود، بخوانید (20/مزمل)
انتهای پیام/
این نوجوان حافظ قرآن در معرفی خود به خبرنگار «بسیج جامعه زنان» گفت: رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی (25 -28/طه)، آتنا علی نقی هستم، 14 سال دارم و حافظ کل قرآن هستم که حفظ بخش هایی از قرآن را از 3 سالگی شروع کردم ولی از 5 سالگی به طور جدی این کار را شروع کردم تا به لطف خدا در 8 سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.
«آتنا علی نقی» در خصوص نحوه حفظ خود گفت: خاطرم هست که مادرم برای حفظ کلمات، عروسک هایم را اطرافم می گذاشت و به وسیله آن ها کلمات را به من یاد می داد، گاهی همراه با بازی آیه ها را حفظ می کردیم مثلا آیه الکرسی را زمانی که مادرم داشت موهایم را شانه می کرد، به من یاد داد و من همان جا حفظ شدم.
از ویژگی های این حافظ قرآنی که تعجب ما را برانگیخت این بود که او تا حفظ کامل قرآن در هیچ کلاس قرآنی ای شرکت نکرد و تمام قرآن را نزد مادرش یاد گرفت، علی نقی در این خصوص گفت: مدت کوتاهی نزد استاد خانم اعلایی رفتم اما مباحث سنگین بود، به این خاطر در خانه با مادرم حفظ را ادامه دادم.
مادر آتنا علی نقی، زهرا صالحی، در تکمیل صحبت های دخترش گفت: حفظ را با صوت استاد منشاوی آغاز کردم، کمی بعد در کلاس های خانم اعلایی هم شرکت کردیم اما چون آتنا فقط 5 سال داشت و بی سواد بود، حفظ به روش ایشان برای ما سخت بود به این خاطر تصمیم گرفتم خودم مربی اش باشم.
صالحی در خصوص انگیزه آموزش حفظ قرآن به دخترش نیز گفت: زمانی که خدا آتنا را به ما داد، من دانشجو بودم بنابراین دخترم بیشتر زمان را پیش مادرم بود و همراه با او به جلسات قرآنی می رفت تا اینکه یک روز مادرم بیمار شد و من نذر کردم که اگر حالش خوب شود به دخترم قرآن یاد بدهم اما هیچگاه تصورم این نبود که روزی او حافظ قرآن بشود، دوست داشتم همواره قرآن مونسش باشد و از همان زمان پیش از اینکه منتظر اجابت نذرم باشم شروع به آموزش قرآن کردم که خدا را شکر مادرم هم حالش خوب شد.
مادر این حافظ قرآنی در مورد دلیل طولانی بودن زمان حفظ دخترش نیز گفت: روند حفظ ما خوب بود اما متاسفانه پدرم به طور ناگهانی از دست رفت و به خاطر وابستگی من به او ضربه روحی بدی خوردم و این باعث شد که 2 سال بحث حفظ را چندان جدی دنبال نکنم اما بعد از آن به لطف خدا دوباره کار را آغاز کردیم.
تاثیر حفظ قرآن در رفتار این نوجوان بسیجی به حدی است که دیگران هم تحت تاثیر قرار می گیرند و برخی از دوستان آتنا هم تشویق شده اند که به حفظ و یا قرائت قرآن بپردازند، صالحی در این خصوص گفت: دخترم از همان زمان که به حفظ قرآن پرداخت در برخی زمان ها وقتی منکری می دید با خواندن آیه ای آن را تقبیح می کرد و حتی در مورد حجاب هم چندبار این کار را انجام داد و همیشه سعی بر این دارد که قرآن را در زندگی اش پیاده کند.
زمانی که از او خواستیم که خاطره ای تعریف کند، با لحن خوشی برایمان آیه 12 سوره حجرات که در مورد تقبیح غیبت است را تلاوت کرد و گفت: من آن زمان که شاهد غیبت کردن همکلاسیها و اطرافیانم هستم به طور مستقیم به آنها تذکر نمیدهم بلکه این آیه از قرآن را برایشان قرائت میکنم که از معنی آن مشخص است غیبت کنندگان همانند این میمانند که در حال تناول و خوردن گوشت برادر خود هستند! و این موضوع موجب می شود که آنان دیگر غیبت نکنند.
سبک صوت و لحن دلنشین این نوجوان قرآنی برایمان سوال شد که مادر پاسخ داد: بعد از 8 سالگی که دخترم در حفظ کل قرآن مسلط شد، به کلاس های استاد سبزعلی رفت و کمتر از یک سال توانست بر تمام نغمات مسلط شود و بعد از آن هرچه می شنود، خودش ترکیب می کند و تلاوت جدیدی را ارائه می کند.
«آتنا علی نقی» 14 ساله از هشت سالگی که بر حفظ قرآن مسلط شد در مسابقات مختلفی شرکت کرد و در تمام آن ها حائز رتبه های برتر شد، صالحی در این خصوص گفت: سال 91 در مسابقات سراسری اسراء شرکت کرد و در کل کشور رتبه اول را کسب کرد، سال 92 در مسابقات حفظ کل دار القرآن علی بن ابیطالب(ع) اول شد، سال 93 در مسابقات بسیج، شمسه، مدهامتان، اوقاف، دانش آموزی اول شد، در سال 95 که مسابقات دانش آموزی و اوقاف با هم ادغام شد باز هم آتنا اول شد، در همین سال در دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) در بین 5200 شرکت کننده باز هم مقام اول را کسب کرد.
بیان این افتخارات باعث شد که از تنها معلم حافظ برتر کشوری راهکار موفقیتش را بپرسیم که گفت: هرچند که خودم حافظ قرآن نیستم اما معتقدم که روح خدا در فطرت همه انسان ها دمیده شده، بر همین اساس است که همه به دنبال پاکی هستند و من هم دوست داشتم فرزندم در مسیر قرآن باشد، پس از همان دوران بارداری به نکات اسلامی مانند پرهیز از خوردن لقمه شبهه دار توجه ویژه داشتم، به همراه آن مداومت به تلاوت قرآن، نهج البلاغه و فرستادن صلوات داشتم.
دومین نکته که بر آن دقت داشتم فضای خانه بود که قرآنی باشد بر خلاف اینکه در بعضی خانه ها ماهواره وجود دارد و تبدیل به یک موضوع عادی تبدیل شده است و در کنار آن به نظر من باید والدین بر رفتار کودک نظارت داشته باشند.
صالحی عدم اجبار به حفظ در کودکان را اصل مهمی دانسته و گفت: نباید کودک را به حفظ قرآن اجبار کرد و یا اینکه با ایجاد حس رقابت او را به این کار تشویق کرد، والدین باید سعی کنند که فرزندشان به قرآن انس داشته باشد و به سمت تدبر در قرآن سوق پیدا کند زیرا قرآن مانند یک دفترچه راهنما در همه زندگی انسان مانند رعایت حجاب و احترام به والدین دستورالعمل دارد.
والدین سعی کنند که حتی شده روزی یک صفحه از قرآن را بخوانند و فضای خانه را معطر کنند و اگر به مشکلی در زندگی برخورد کردند به قرآن پناه ببرند و همواره به فرزندشان یاد آور بشوند که انسان باید عامل به قرآن باشد، من این را همیشه به آتنا می گویم که دخترم جوری رفتار کن که برگه عبور من از پل صراط باشی و عامل به قرآن باش که من شرمنده نشوم.
پایان جلسه با نصیحت حافظ نوجوان به پایان رسید که گفت: فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ: هر چه از قرآن میسر مى شود، بخوانید (20/مزمل)
انتهای پیام/
این نوجوان حافظ قرآن در معرفی خود به خبرنگار «بسیج جامعه زنان» گفت: رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی (25 -28/طه)، آتنا علی نقی هستم، 14 سال دارم و حافظ کل قرآن هستم که حفظ بخش هایی از قرآن را از 3 سالگی شروع کردم ولی از 5 سالگی به طور جدی این کار را شروع کردم تا به لطف خدا در 8 سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.
, سیج جامعه زنان,«آتنا علی نقی» در خصوص نحوه حفظ خود گفت: خاطرم هست که مادرم برای حفظ کلمات، عروسک هایم را اطرافم می گذاشت و به وسیله آن ها کلمات را به من یاد می داد، گاهی همراه با بازی آیه ها را حفظ می کردیم مثلا آیه الکرسی را زمانی که مادرم داشت موهایم را شانه می کرد، به من یاد داد و من همان جا حفظ شدم.
,از ویژگی های این حافظ قرآنی که تعجب ما را برانگیخت این بود که او تا حفظ کامل قرآن در هیچ کلاس قرآنی ای شرکت نکرد و تمام قرآن را نزد مادرش یاد گرفت، علی نقی در این خصوص گفت: مدت کوتاهی نزد استاد خانم اعلایی رفتم اما مباحث سنگین بود، به این خاطر در خانه با مادرم حفظ را ادامه دادم.
,مادر آتنا علی نقی، زهرا صالحی، در تکمیل صحبت های دخترش گفت: حفظ را با صوت استاد منشاوی آغاز کردم، کمی بعد در کلاس های خانم اعلایی هم شرکت کردیم اما چون آتنا فقط 5 سال داشت و بی سواد بود، حفظ به روش ایشان برای ما سخت بود به این خاطر تصمیم گرفتم خودم مربی اش باشم.
,صالحی در خصوص انگیزه آموزش حفظ قرآن به دخترش نیز گفت: زمانی که خدا آتنا را به ما داد، من دانشجو بودم بنابراین دخترم بیشتر زمان را پیش مادرم بود و همراه با او به جلسات قرآنی می رفت تا اینکه یک روز مادرم بیمار شد و من نذر کردم که اگر حالش خوب شود به دخترم قرآن یاد بدهم اما هیچگاه تصورم این نبود که روزی او حافظ قرآن بشود، دوست داشتم همواره قرآن مونسش باشد و از همان زمان پیش از اینکه منتظر اجابت نذرم باشم شروع به آموزش قرآن کردم که خدا را شکر مادرم هم حالش خوب شد.
,مادر این حافظ قرآنی در مورد دلیل طولانی بودن زمان حفظ دخترش نیز گفت: روند حفظ ما خوب بود اما متاسفانه پدرم به طور ناگهانی از دست رفت و به خاطر وابستگی من به او ضربه روحی بدی خوردم و این باعث شد که 2 سال بحث حفظ را چندان جدی دنبال نکنم اما بعد از آن به لطف خدا دوباره کار را آغاز کردیم.
,تاثیر حفظ قرآن در رفتار این نوجوان بسیجی به حدی است که دیگران هم تحت تاثیر قرار می گیرند و برخی از دوستان آتنا هم تشویق شده اند که به حفظ و یا قرائت قرآن بپردازند، صالحی در این خصوص گفت: دخترم از همان زمان که به حفظ قرآن پرداخت در برخی زمان ها وقتی منکری می دید با خواندن آیه ای آن را تقبیح می کرد و حتی در مورد حجاب هم چندبار این کار را انجام داد و همیشه سعی بر این دارد که قرآن را در زندگی اش پیاده کند.
,زمانی که از او خواستیم که خاطره ای تعریف کند، با لحن خوشی برایمان آیه 12 سوره حجرات که در مورد تقبیح غیبت است را تلاوت کرد و گفت: من آن زمان که شاهد غیبت کردن همکلاسیها و اطرافیانم هستم به طور مستقیم به آنها تذکر نمیدهم بلکه این آیه از قرآن را برایشان قرائت میکنم که از معنی آن مشخص است غیبت کنندگان همانند این میمانند که در حال تناول و خوردن گوشت برادر خود هستند! و این موضوع موجب می شود که آنان دیگر غیبت نکنند.
,سبک صوت و لحن دلنشین این نوجوان قرآنی برایمان سوال شد که مادر پاسخ داد: بعد از 8 سالگی که دخترم در حفظ کل قرآن مسلط شد، به کلاس های استاد سبزعلی رفت و کمتر از یک سال توانست بر تمام نغمات مسلط شود و بعد از آن هرچه می شنود، خودش ترکیب می کند و تلاوت جدیدی را ارائه می کند.
,«آتنا علی نقی» 14 ساله از هشت سالگی که بر حفظ قرآن مسلط شد در مسابقات مختلفی شرکت کرد و در تمام آن ها حائز رتبه های برتر شد، صالحی در این خصوص گفت: سال 91 در مسابقات سراسری اسراء شرکت کرد و در کل کشور رتبه اول را کسب کرد، سال 92 در مسابقات حفظ کل دار القرآن علی بن ابیطالب(ع) اول شد، سال 93 در مسابقات بسیج، شمسه، مدهامتان، اوقاف، دانش آموزی اول شد، در سال 95 که مسابقات دانش آموزی و اوقاف با هم ادغام شد باز هم آتنا اول شد، در همین سال در دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) در بین 5200 شرکت کننده باز هم مقام اول را کسب کرد.
,,
, ,
,
بیان این افتخارات باعث شد که از تنها معلم حافظ برتر کشوری راهکار موفقیتش را بپرسیم که گفت: هرچند که خودم حافظ قرآن نیستم اما معتقدم که روح خدا در فطرت همه انسان ها دمیده شده، بر همین اساس است که همه به دنبال پاکی هستند و من هم دوست داشتم فرزندم در مسیر قرآن باشد، پس از همان دوران بارداری به نکات اسلامی مانند پرهیز از خوردن لقمه شبهه دار توجه ویژه داشتم، به همراه آن مداومت به تلاوت قرآن، نهج البلاغه و فرستادن صلوات داشتم.
,دومین نکته که بر آن دقت داشتم فضای خانه بود که قرآنی باشد بر خلاف اینکه در بعضی خانه ها ماهواره وجود دارد و تبدیل به یک موضوع عادی تبدیل شده است و در کنار آن به نظر من باید والدین بر رفتار کودک نظارت داشته باشند.
,صالحی عدم اجبار به حفظ در کودکان را اصل مهمی دانسته و گفت: نباید کودک را به حفظ قرآن اجبار کرد و یا اینکه با ایجاد حس رقابت او را به این کار تشویق کرد، والدین باید سعی کنند که فرزندشان به قرآن انس داشته باشد و به سمت تدبر در قرآن سوق پیدا کند زیرا قرآن مانند یک دفترچه راهنما در همه زندگی انسان مانند رعایت حجاب و احترام به والدین دستورالعمل دارد.
,والدین سعی کنند که حتی شده روزی یک صفحه از قرآن را بخوانند و فضای خانه را معطر کنند و اگر به مشکلی در زندگی برخورد کردند به قرآن پناه ببرند و همواره به فرزندشان یاد آور بشوند که انسان باید عامل به قرآن باشد، من این را همیشه به آتنا می گویم که دخترم جوری رفتار کن که برگه عبور من از پل صراط باشی و عامل به قرآن باش که من شرمنده نشوم.
,پایان جلسه با نصیحت حافظ نوجوان به پایان رسید که گفت: فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ: هر چه از قرآن میسر مى شود، بخوانید (20/مزمل)
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه