اخبار داغ

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی:

کارآفرینی در حوزه های کردشگری و زیارتی مشهد، ضامن بهبود فضای کسب و کار است

کارآفرینی در حوزه های کردشگری و زیارتی مشهد، ضامن بهبود فضای کسب و کار است
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: برای رونق کسب‌وکار باید موقعیت‌های اقتصادی شهر را به‌درستی درک کنیم اگر کارآفرینی در مشهد را در حوزه‌های گردشگری و زیارتی نادیده بگیریم نمی‌توانیم فضای کسب‌وکار مناسبی داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، محمدحسین روشنک رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در نشست خبری هفته کارآفرینی اظهار داشت: مشکلات کارآفرینی خراسان رضوی جدا از سایر استان‌های کشور نیست اما شرایط کارآفرینی در خراسان رضوی با سایر استان‌های کشور متفاوت است زیرا ۹۵ درصد صنایع را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

وی ادامه داد: دیوارهای تعرفه در کشور بسیار بالاست اما بااین‌حال شاهد هستید به علت بالا بودن هزینه‌های تولید بازهم قاچاق و واردات برای برخی سود دارد به همین میزان صادرات هم سخت‌تر شده است.

,

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی ادامه داد: در کشور اصل کمک به رونق اقتصادی است، به‌تنهایی ستاد تشکیل دادن مشکل فروش و رونق اقتصادی را ایجاد نمی‌کند.

,

روشنک با تأکید بر اینکه مشهد شهری زیارتی و گردشگری است، افزود: برای رونق کسب‌وکار باید موقعیت‌های اقتصادی شهر را به‌درستی درک کنیم، اگر کارآفرینی در مشهد را در حوزه‌های گردشگری و زیارتی نادیده بگیریم نمی‌توانیم فضای کسب‌وکار مناسبی داشته باشیم.

,

وی تصریح کرد: رویکرد مدیریت خراسان رضوی به سمت امنیت سرمایه‌گذاری بوده و امتیازاتی همچون تسریع در اخذ پروانه کار، اقامت و بیمه برای جذب سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم.

,

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به حاشیه‌نشینی حاصل از کبود آب کشاورزی، خاطرنشان کرد: برای کاهش مشکل حاشیه‌نشینی تنها مسیر ممکن تقویت کارآفرینی در روستاها بوده و ساماندهی حاشیه شهر تنها مسکن است و درمان نیست.

,

وی تأکید کرد: کارآفرینی متأسفانه امروز محدود به ساختمان و صنعت شده ، درحالی‌که کارآفرینی حوزه وسیعی را شامل می‌شود اما سهم کارآفرینی به‌کل اشتغال کم است.

,

روشنک عنوان داشت: اکثریت بخش خصوصی در صنعت خراسان رضوی یک فرصت است و هزینه اشتغال کمتری هم دارد اما از پشتیبانی‌های دولتی در این حوزه خبری نیست.

,

وی با اشاره بر اینکه ۴۶۰ میلیون دلار در سال ۹۴ سرمایه خارجی جذب‌شده است، بیان داشت: عدم سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآور، عدم استقبال از طرح‌های نوآورانه و بازار محور، عدم جذب فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا و نداشتن امتیازات رقابتی از مشکلات عمده گریبان گیر کارآفرینی در خراسان رضوی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه