ثبت نام نهایی ۶۴۵ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح

حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از ثبت نام ۶۴۵ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام قطعی باید به سامانه سماح مراجعه و تاریخ خروج از مرز خود را تعیین کنند. همچنین نوع وسیله نقلیه مورد استفاده باید مشخص شود تا پیش‌بینی پارکینگ انجام شود.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تاریخ بازگشت از عراق نیز باید در سامانه مشخص شود تا زائران بدون مشکل در روز تعیین شده به مرز مورد نظر مراجعه و رفت و آمد به آسانی انجام شود.

محمدی با بیان اینکه افرادی که قصد سفر گروهی دارند، می‌توانند اعضا را اضافه کرده و به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت با هم در ارتباط باشند، گفت: در واقع باید گفت زائرانی که قصد ثبت‌نام گروهی در سامانه سماح را دارند، باید قبل از تکمیل روند ثبت‌نام و پرداخت بیمه، اعضا را اضافه کنند، چرا که پس از تکمیل ثبت‌نام امکان اضافه کردن اعضا به گروه وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شخصی که قصد ثبت نام به عنوان سرگروه را دارد، در صورت تمایل به اضافه کردن اعضای هم گروه، باید قبل از پرداخت، آن‌ها را به گروه اضافه کند، خاطرنشان کرد: زائران توجه داشته باشند که پس از نهایی شدن گروه، سرگروه می‌تواند مبلغ کل را پرداخت کند، در واقع در این مرحله مبلغ کل توسط سیستم محاسبه و امکان پرداخت مبلغ تمامی گروه در یک مرحله وجود دارد.

 بیشتر بخوانید: 

سامانه سماح سامانه ای برای ارائه خدمات غیر حضوری به زائران اربعین/ ثبت نام آغاز شد

سامانه سماح بروزرسانی شده است/ هزینه بیمه اربعین ۱۴۰۲ نهایی شد+ جزئیات

ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون/ مشکل فنی سامانه برطرف شد

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان غیر غایب برای زیارت عتبات

امکان ثبت‌ نام گروهی اربعین با ظرفیت ۴۰ نفر/ زائران به توصیه ها توجه کنند

ثبت نام نهایی ۲۳۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح تاکنون/ زائران ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند

ثبت نام ۵۰۰ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام نهایی ۶۴۵ زار نفر در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: متقاضیان تاریخ خروج از مرز خود را تعیین کنند.