بازیهای المپیک پاریس| باران شدید افتتاحیه را خراب کرد/ رژه کاروان ایران از روی رود سن+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم افتتاحیه المپیک پاریس از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت پاریس آغاز شد. شهر پاریس از صبح امروز به طور کامل تحت الشعاع مراسم افتتاحیه قرار داشت. اخبار لحظه به لحظه از افتتاحیه المپیک پاریس پیس روی شماست:

*تمامی مسیرهای منتهی به رود سن از شب گذشته تحت اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفت و آمد و شد در آنها ممنوع اعلام شد. بیش از 19000 نیروی امنیتی وظیفه حراست و مراقبت از افتاحیه را بر عهده داشتند. فناوری ضدپهپاد نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و سگ‌های مواد یاب توسط مقامات فرانسوی برای پشتیبانی از عملیات امنیتی در بازی‌های المپیک پاریس انتخاب شدند. این عملیات بی سابقه سه برابر بزرگتر از المپیک لندن در سال 2012 است. بیش از 40 کشور به پلیس فرانسه کمک هایی ارائه کرده اند که پلیس بریتانیا بخش قابل توجهی از 1700 افسر خارجی را تشکیل می دهد که برای حمایت از مجموع 45000 افسر فرانسوی دعوت شده اند. سخنگوی وزارت کشور فرانسه پیش از این گفته بود فرانسوی‌ها قصد دارند روزانه حدود 35 هزار پلیس را در طول بازی‌ها مستقر کنند و علاوه بر این 10 هزار سرباز در مناطق مختلف پاریس مستقر خواهند شد و در کنار اینها 1800 افسر پلیس از سراسر جهان نیز به تأمین امنیت مسابقات کمک خواهند کرد.

*تک تیراندازهایی در ساختمان‌های بلند و اطراف مراسم افتتاحیه حضور دارند تا با دقت بیشتری خطرات احتمالی را تحت پوشش داشته باشند.

*نشست خبری کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ با حضور توماس باخ رئیس IOC که قرار بود پیش از مراسم افتتاحیه برگزار شود؛ پیش از شروع، بدون هیچ توضیحی و به طور ناگهانی لغو شد. این نشست خبری با وجود حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های مختلف جهان ۲۰ دقیقه قبل از شروع لغو شده است.

*در فاصله چند ساعت مانده به آغاز مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس، دو بسته مشکوک در ایستگاه قطار «گار دو نورد» شهر پاریس کشف شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این بسته‌ها ممکن است حاوی مواد منفجره باشد یا خیر. یک منبع پلیس به رسانه ها خبر داده که به خاطر کشف این دو بسته مشکوک در ایستگاه مربوطه ضمن صدور هشدار بمب‌گذاری، این ایستگاه بسته شده و پلیس بررسی آن را در دستور کار قرار داده است. از سوی دیگر ایستگاه قطار گاردونورد پاریس به‌دلیل هشدار بمب‌گذاری و فرودگاه بازل مولوز در مرز سوئیس به‌دلایل امنیتی، تخلیه شده است. این اتفاقات در شرایطی رخ داده که صبح امروز راه‌آهن فرانسه اعلام کرد سه مسیر قطار سریع‌السیر این کشور به دست افراد ناشناس و به صورت «عمدی» با مواد آتش‌زا تخریب شده که هم‌زمان با آغاز رسمی المپیک، اختلال گسترده‌ای در حرکت قطارها به وجود آورده است.

*عملیات خرابکاری گسترده در شبکه حمل و نقل فرانسه درست ساعاتی مانده به مراسم افتتاحیه المپیک، موجب شد علاوه بر مسافران عادی تعدادی از ورزشکاران و تماشاگران المپیکی نتوانند خود را به مراسم افتتاحیه برسانند. یک منبع نزدیک به دولت فرانسه گفت که اولین بررسی‌ها نشان ‏می‌دهد این یک خرابکاری عمدی بوده است. گزارشها حاکی است ‏بسیاری از سفرهای ریلی لغو شده‌اند و یک میلیون نفر تحت تاثیر ‏قرار گرفته‌اند.

*افتتاحیه پاریس 2024 نمایشی است که شبیه هیچ نمایش دیگری نیست. این برای اولین بار است که مراسم افتتاحیه در ورزشگاه برگزار نمی شود. نمایشی جذاب از فرهنگ و معماری فرانسوی که در امتداد رودخانه سن به طول 6 کیلومتر برگزار می‌شود و قایق‌های حامل ورزشکاران در آن عبور می‌کنند.

*بارش باران از بامداد در شهر پاریس حال و هوای جالبی به شهر بخشید و به طور کامل افتتاحیه را تحت تاثیر قرار داد. به گونه ای که بسیاری از خبرنگاران و تماشاگران و حتی مدعوین و ورزشکاران برای حضور در مراسم افتاحیه مجبور به پوشیدن بارانی شدند. بسیاری از حاضران در مراسم، با پوشیدن کاورهای پلاستیکی ضدآب تلاش کردند تا از خیس شدن زیر باران جلوگیری کنند. بارش باران حتی در برگزاری بخش‌هایی از مراسم نیز خلل ایجاد کرد. با این حال، حاضران در مراسم همچنان با هیجان شروع افتتاحیه را انتظار کشیدند.

*در حالی که از چند روز قبل مشخص بود باران خواهد بارید، اما مسئولان برگزاری هیچ تمهیداتی برای رفاه حال تماشاگران و خبرنگاران در نظر نگرفتند. مشخص نیست چرا مسئولان برگزاری تمهیدات لازم جهت مسقف شدن جایگاه خبرنگاران و میهمانان را در نظر نگرفتند.

* بارش باران هم مانع حضور شبانه روزی متکدیان در کنار ایستگاه مترو پاریس نشده است!

*در حاشیه ورود خبرنگاران به محل جایگاه، صف های طولانی باعث معطلی آن ها شده بود و مسئولان برگزاری در یک بخش فقط دو گیت را برای بازرسی در نظر گرفتند. این در شرایطی است که  باران شدیدا در پاریس می بارد و بسیاری از خبرنگاران زیر باران مانده بودند. رسانه ها برای ورود به محل افتتاحيه بيش از يكساعت در صف های طولانی منتظر ماندند.

*استیج بزرگی در جنب برج ایفل طراحی شده و بخشی از مراسم در آن برگزار شد.

*لیدی گاگا، خواننده مشهور آمریکایی پیش از شروع مراسم افتتاحیه به هنرنمایی پرداخت.

* مشعل المپیک 2024 پاریس توسط اسنوپ داگ، خواننده مطرح آمریکایی حمل شد.

*زین الدین زیدان ابرستاره فوتبال فرانسه یکی از مدعوین ویژه افتتاحیه المپیک بود و در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشت.

*کاروان‌های ورزشی از کشورهای مختلف با سوار شدن در قایق برای عبور از روی رود سن، آماده حضور در مراسم افتتاحیه و رژه شدند.

* اعضای کاروان ایران پیش از شروع مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس عکس یادگاری گرفتند.

*دقایقی پیش از شروع افتتاحیه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به همراه همسرش به جایگاه ویژه افتتاحیه المپیک رفت و مستقر شد. فرانس اولاند سیاستمدار و رئیس جمهور سابق فرانسه نیز به همراه همسرش در جایگاه ویژه مراسم افتتاحیه حضور یافت.

*توماس باخ رئیس IOC نیز به جایگاه ویژه رفت و با استقلال گرم مکرون روبرو شد و با او خوش و بش کرد.

*امیر قطر و همسرش در محل مراسم افتتاحیه المپیک از بارش باران حسابی به تنگ آمده و می کوشیدند با کاورهای پلاستیکی خود را از خیس شدن نجات دهند.

* تصاویری از حمل مشعل المپیک توسط رین الدین زیدان پخش شد که با تشویق شدید حاضرین همراه شد.

*تیم یونان به عنوان اولین تیم مراسم رژه المپیک را آغاز کرد و با قایق از محل جایگاه عبور نمود.

*درحالی که مراسم افتتاحیه المپیک 2024 روی رودخانه سن در حال برگزاری بود، «ناتان پائولین» طناب‌باز فرانسوی مشغول انجام حرکات نمایشی بود.

*همه کشورهای جهان با خوشحالی وارد المپیک و مراسم رژه حاضر می‌شوند و با افتخار پرچم کشور خود را به اهتزاز در می‌آورند. اما نمایندگان رژیم صهیونیستی در میان حفاظت امنیتی غیرعادی هستند و نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

*کاروان ایران از روی رودخانه سن محل برگزاری افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس عبور کرد. مهدی الفتی و ندا شهسواری دو پرچمدار ایران پرچم ایران را حمل کرد.
ورزشکاران کشور اندونزی و هند نیز همراه نمایندگان کشورمان روی یک قایق حضور داشتند.

*هر لحظه بر شدت باران افزوده می شد و بواسطه ریزش شدید باران اغلب خبرنگاران کار خبری انجام ندادند. اینترنت وای فای هم در جایگاه خبرنگاران دائما در حال قطع و وصل است. همچنین در اواسط مراسم رژه بیشتر رسانه ها و خبرنگاران محل برگزاری مراسم افتتاحیه را ترک کردند.

*جیانی اینفانتینو رئیس فیفا نیز از شدت باران حسابی خیس شده بود و حتی پوشیدن کاور پلاستیکی و پانچو نیز نتوانست رئیس فیفا را از خیس شدن نجات دهد.

*کاروان رژیم صهیونیستی هنگام مراسم رژه و به هنگام عبور از روی رودخانه سن توسط تماشاگران هو شد.

*دو‌ مانیتور نصب شده در جایگاه ویژه که مراسم را به شکل زنده پخش می کرد، به دلیل شدت باران و خیس شدن سوخت و از کار افتاد.

*از بین ۲۰۶ کشور در المپیک، ۴ کشور نائورو، سومالی، بلیز و لیختن اشتاین فقط یک ورزشکار را در این مسابقات با خود به همراه دارند و با همان یک ورزشکار مراسم رژه انجام شد.

‏*مصر با 164 ورزشکار در 22 رشته ورزشی مختلف در المپیک بزرگترین کاروان عربی زبان المپیک است.

*ورزشکاران کشور فلسطین هنگام عبور از روی رودخانه «سن» در مراسم افتتاحیه المپیک 2024 علامت پیروزی نشان دادند.  کاروان فلسطین در مراسم رژه از سوی تماشاگران تشویق شد.

*«لبران جیمز» سوپراستار بسکتبال NBA پرچمدار کاروان آمریکا در مراسم افتتاحیه المپیک 2024 بود.

*کاروان فرانسه به عنوان آخرین تیم و میزبان المپیک 2024 پاریس با تمام ورزشکارانش بر روی رودخانه سن رژه رفت. برج ایفل با ورود کاروان فرانسه به محل رود سن نورافشانی شد.

*در پایان رژه تمامی کاروان‌های ورزشی، آتش‌بازی در محدوده‌های مختلف و نورپردازی روی برج ایفل انجام شد که تلاقی پنج حلقه المپیک و برج ایفل نمای خاص و زیبایی را ایجاد کرد.

*پس از پایان رژه گروه ارکستر و موسیقی در شرایط سخت برای اجرای زنده در افتتاحیه المپیک 2024 آماده شدند.

*استیج محل برگزاری مراسم افتتاحیه با تی توسط گرو های تدارکات برای برگزاری از آب خالی شد.

* پرچم المپیک توسط یک «اسب رباتیک» از رودخانه سن عبور کرد و پس رسیدن به محل استیج افتتاحیه به اهتزار درآمد.

*مشعل المپیک 2024 پاریس با مشارکت زین الدین زیدان و رافائل نادال روشن شد. تدی راینر جودوکار افسانه ای فرانسه و یک دونده زن ملی پوش فرانسه نیز مشعل را روشن کردند.مشعل المپیک 2024 که به یک بالن متصل بود، تا پایان مسابقات بر فراز شهر پاریس معلق می‌ماند.

 

مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک پاریس در رودخانه سن برگزار شد و حواشی جذابی داشت.