اخبار داغ

قلعه تاریخ حاجی آباد ظرفیت بی نظیر اشتغال زا در هرمزگان+تصویر

قلعه تاریخ حاجی آباد ظرفیت بی نظیر اشتغال زا در هرمزگان+تصویر
قلعه تاریخی حاجی آباد یکی از آثار مهم باستانی هرمزگان است که در قسمت ورودی شهرستان قرار داد و با توجه به حجم بالای سفرها به حاجی آباد بازسازی این ماکن تاریخی نقش بسزایی در درآمد زایی و اشتغال بومیان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم حاجی آباد؛یکی از آثار باستانی شهرستان حاجی آباد قلعه تاریخی است که در قسمت ورودی شهر واقع شده و قدمت آن به دوران ایلخانان، تیموریان و صفویه می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم حاجی آباد؛,

این قلعه روی صخره ای بلند در قسمت جنوب غربی شهر قرار دارد که ارتفاع آن بین 30- 27 متر و طول و عرض80 متر می باشد ، ظاهراً این قلعه در روزگار دولت های قبل از اسلام بنا شده و بعدها توسط پادشاهان هرمز بازسازی گردیده است.

,

شهرحاجی آباد در اطراف این قلعه بوجود آمده و درحال حاضر یکی از محلات قدیمی این شهرستان به نام پای قلعه مشهور است؛این قلعه یکی از جاذبه‌های گردشگری حاجی آباد است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

,

قلعه تاریخی حاجی آباد، به دلیل بی توجهی مسئولین در آستانه تخریب کامل قرار گرفته و  بازسازی آن به نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری نیاز دارد.

,

شهرداری حاجی آباد سال گذشته برای مرمت و بازسازی قلعه  مبلغ 150میلیون تومان هزینه کرد که این مبلغ تنها بخشی از هزینه های بازسازی را پوشش داده است.

,

اختصاص 100میلیون اعتبار جهت بازسازی قلعه تاریخی حاجی آباد

, اختصاص 100میلیون اعتبار جهت بازسازی قلعه تاریخی حاجی آباد, اختصاص 100میلیون اعتبار جهت بازسازی قلعه تاریخی حاجی آباد,

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد، علت توقف عملیات بازسازی قلعه تاریخی حاجی آباد را کمبود اعتبار عنوان کرد و افزود:  سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان 150میلیون تومان اعتبار برای باز سازی قلعه در نظر گرفته شد.

, پیارم ,

فرماندار حاجی آباد افزود: در سال 96 برای بازسازی این مکان تاریخی 100میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتیم و کار بازسازی در حال انجام است.

,

جهانگیری اظهار کرد:عمده ترین کارهایی که سال گذشته در قلعه تاریخی صورت گرفته، بازسازی بخشی از دیواره های بیرونی قلعه بوده و طی آن عملیات بخشی از بدنه سازی دیواره ها انجام شد.

,

وی  اظهار داشت: قلعه حاجی آباد در صورت بازسازی و بهره برداری از آن می توان ضمن بازسازی بخشی از هویت تاریخی منطقه، سرانه فرهنگی را افزایش داده و با جذب گردشگر زمینه اشتغال زایی بسیاری از جوانان منطقه را حل کرد.

,

جهانگیری یادآور شد: برای بازسازی قلعه تاریخی حاجی آباد اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان نیاز است.

,

 

,

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه حاجی آباد پیشانی استان هرمزگان است و این قلعه نیز در ورودی شهر در مسیر جاده ترانزیتی حاجی آباد - استان کرمان که استانهای فراوانی در مسیر این راه واقع شده قرار دارد، می توان با تبدیل این قلعه ها به اماکن اقامتی و سیاحتی ضمن تهیه امکاناتی برای مسافران در راه، گردشگران فراوانی را به سمت این قلعه سوق داد.

,

با توجه به اینکه این قلعه در ورودی شهر و در مجاورت امامزادگان سید محمد(ع) و سید نظام الدین (ع) قرار دارد،می توان با بازسازی این قلعه آنجا را به مقصدی مناسب برای گردشگران اماکن تاریخی تبدیل کرد.

,

حال که دولت اعلام کرده در هر مکان و موقعیتی حاضر است سرمایه گذاری کند تا بیکاری ریشه کن شود، نبود اعتبار برای بازسازی این قلعه های تاریخی با معماری بومی بهانه قابل قبولی نیست.

,

حاجی آباد از جمله شهرهای مهم هرمزگان است که به جنبه های تاریخی و گردشگری آن هیچ گاه توجه نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه