اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری برنامه ملی تا ثریا؛

باید با برنامه ریزی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان قدم برداریم/ ۷۰ درصد اقتصاد کشور از ظرفیت دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنند

باید با برنامه ریزی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان قدم برداریم/ ۷۰ درصد اقتصاد کشور از ظرفیت دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنند
مدیر عامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج گفت: رهبر انقلاب شعار سال را در حوزه اقتصاد دانش بنیان مطرح کردند و ما باید حرکت خود به سمت اقتصاد دانش بنیان را برنامه ریزی و تدوین کرده و در این راه قدم برداریم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز نشست خبری برنامه ملی تا ثریا، درباره نیازهای فناورانه استانی در حوزه هنری با حضور علیرضا زاهدی مدیر عامل دانشمند نماینده بنیاد مستضعفان، مهدی حقی مدیر عامل پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در حوزه اقتصاد دانش بنیان و علیرضا یوزباشی مدیر عامل مجموعه رویش سازمان اقتصاد کوثر برگزارشد. مهدی حقی مدیرعامل شرکت پیش‌گامان بنیاد تعاون بسیج در این نشست و در حوزه اقتصاددانش بنیان اظهار کرد: رهبر انقلاب شعار سال را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کردند و ما باید حرکت خود به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را برنامه‌ریزی و تدوین کرده و در این راه قدم برداریم.

وی ادامه داد: چالش اول عدم وجود عدالت در توزیع منابع است حاکمیت با منابعی که در اختیار دارد باید از ظرفیت‌های فناور کشور پشتیبانی کند؛ طبق آمار اعلام شده این منابع در کشور به طور عادلانه توزیع نشده است و در بسیاری از استان‌ها تیم‌هایی وجود دارند که تا کنون نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های پشتیبانی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کشور استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبری برنامه ملی تا ثریا، درباره نیازهای فناورانه استانی در حوزه هنری با حضور علیرضا زاهدی مدیر عامل دانشمند نماینده بنیاد مستضعفان، مهدی حقی مدیر عامل پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در حوزه اقتصاد دانش بنیان و علیرضا یوزباشی مدیر عامل مجموعه رویش سازمان اقتصاد کوثر برگزارشد. مهدی حقی مدیرعامل شرکت پیش‌گامان بنیاد تعاون بسیج در این نشست و در حوزه اقتصاددانش بنیان اظهار کرد: رهبر انقلاب شعار سال را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کردند و ما باید حرکت خود به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را برنامه‌ریزی و تدوین کرده و در این راه قدم برداریم.,
, ,
, وی ادامه داد: چالش اول عدم وجود عدالت در توزیع منابع است حاکمیت با منابعی که در اختیار دارد باید از ظرفیت‌های فناور کشور پشتیبانی کند؛ طبق آمار اعلام شده این منابع در کشور به طور عادلانه توزیع نشده است و در بسیاری از استان‌ها تیم‌هایی وجود دارند که تا کنون نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های پشتیبانی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کشور استفاده کنند.,

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج افزود: چالش دوم عدم وجود هم‌افزایی در میان ذی‌نفعان حوزه اقتصاد دانش بنیان در کشور است که در این زمینه به‌صورت جدی هم‌افزایی اتفاق نیفتاده و باید این هم‌افزایی بین ذی‌نفعان اتفاق بیفتد.

, عدم وجود هم‌افزایی در میان ذی‌نفعان حوزه اقتصاد دانش بنیان در کشور است که در این زمینه به‌صورت جدی هم‌افزایی اتفاق نیفتاده و باید این هم‌افزایی بین ذی‌نفعان اتفاق بیفتد,


حقی گفت: چالش سوم عدم مسئله محوری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و امروز در کشور ما تیم‌های فعال زیادی را در این زمینه داریم که در حوزه اقتصادی ورود نکرده‌اند و نزدیک  ۷۰ درصد طرفیت دانش‌بنیان کشور حداکثر بر روی ۳۰ درصد اقتصاد ما متمرکز هستند و تقریبا نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ درصد اقتصاد ما حداکثر از ۲۰ الی ۳۰ درصد از طرفیت دانش‌دانش‌بنیان ما بهره می‌برند و باید تلاش کرد این اتصال انجام شود.

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج توضیح داد: ما سعی کردیم ده رویداد با موضوعات کشاورزی گردشگری تعلیم‌وتربیت معدن و خام‌فروشی و سایر موارد در سراسر کشور مورد بررسی قرار گیرد و این همایش‌ها در این زمینه‌ها برگزار شود تا مسائل به اشتراک گذاشته شود.

وی تأکید کرد: ۸۰ درصد مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور محصول اولیه تولید کرده و در آستانه عرضه به بازار هستند و نیاز به تجاری‌سازی هستند.


یوزباشی مدیرعامل مجموعه رویش سازمان اقتصادی کوثر گفت: هدف مجموعه ما افزایش بهره‌وری است.

,
, حقی گفت: چالش سوم عدم مسئله محوری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و امروز در کشور ما تیم‌های فعال زیادی را در این زمینه داریم که در حوزه اقتصادی ورود نکرده‌اند و نزدیک  ۷۰ درصد طرفیت دانش‌بنیان کشور حداکثر بر روی ۳۰ درصد اقتصاد ما متمرکز هستند و تقریبا نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ درصد اقتصاد ما حداکثر از ۲۰ الی ۳۰ درصد از طرفیت دانش‌دانش‌بنیان ما بهره می‌برند,  و باید تلاش کرد این اتصال انجام شود,
,
, مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج توضیح داد: ما سعی کردیم ده رویداد با موضوعات کشاورزی گردشگری تعلیم‌وتربیت معدن و خام‌فروشی و سایر موارد در سراسر کشور مورد بررسی قرار گیرد و این همایش‌ها در این زمینه‌ها برگزار شود تا مسائل به اشتراک گذاشته شود.,
,
, وی تأکید کرد: , ۸۰, درصد مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور محصول اولیه تولید کرده و در آستانه عرضه به بازار هستند و نیاز به تجاری‌سازی هستند,
,
, ,
, یوزباشی مدیرعامل مجموعه رویش سازمان اقتصادی کوثر گفت: هدف مجموعه ما افزایش بهره‌وری است.,

وی ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری هدف اصلی ماست و اغلب در این حوزه محصولاتی تولید می‌شود که بازار ندارد که با کمک نوآوری می‌توان مشکل را برطرف کرد.

, وی ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری هدف اصلی ماست و اغلب در این حوزه محصولاتی تولید می‌شود که بازار ندارد که با کمک نوآوری می‌توان مشکل را برطرف کرد.,

خرسندی، دبیر نشست رویداد ملی تا ثریا در ادامه هدف از برگزاری رویداد تا ثریا  را پاسخ گویی به نیاز‌های اولویت‌دار و فناورانه سپاه، بسیج و بنیاد مستضعفان سازمان اقتصادی کوثر به منظور حل نیاز‌های نظام انقلاب اسلامی عنوان کرده و همچنین اظهار کرد: حل نظام مسائل استان‌ها، در اولویت این رویداد‌ها خواهد بود.

,
دبیر نشست رویداد ملی تا ثریا افزود: زیست بوم علم و فناوری در هر استان به واسطه ستاد تجاری‌سازی طرح‌های فناوری که در داخل استان‌ها شکل گرفته برگزاری این رویداد‌ها را به عهده خواهند داشت.
,
 
,
خرسندی درباره احصای نیاز‌های فناورانه استان‌ها به واسطه این رویداد گفت: شاهد برگزاری اولین رویداد‌ها در ۲۰ و ۲۲ مرداد در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم بود.
,
 
,
وی تصریح کرد: نیاز‌های فناورانه استان‌ها شناسایی شده و همچنین شبکه نخبگانی که برای مسائل موجود پاسخ‌هایی دارند نیز شناسایی شده اند که در رویداد استانی حضور دارند و در ادامه رویداد‌ها گروه‌های فناوری که نیازمند سرمایه‌گذاری هستند با مشارکت سرمایه‌گذاران کشوری و استانی از طرح‌های آنان ستقبال خواهیم کرد.
,
 
,
دبیر رویداد ملی تاثریا در یایان اضافه کرد: رویداد ملی تا ثریا از استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان سال در دیگر استان‌های کشور نیز برگزار شود.
,

گفتنی است در انتهای نشست نیز مهمانان تابلوی یادبود تاثریا را امضاء کردند.

,

, ,

نویسنده: فرهاد نظریان سامانی
 

, نویسنده: فرهاد نظریان سامانی,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه