اخبار داغ

استعفای شمسایی از تیم ملی فوتسال؛

انتخابات فدراسیون فوتبال| تاجِ و تخت فوتبال به مهدی تاج رسید/ قنبرزاده و نبی نایب شدند، ساکت به هیأت رئیسه رسید

انتخابات فدراسیون فوتبال| تاجِ و تخت فوتبال به مهدی تاج رسید/ قنبرزاده و نبی نایب شدند، ساکت به هیأت رئیسه رسید
مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال با تعیین رئیس، نواب رئیس و عضو هیأت رئیسه فدراسیون خاتمه یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس، نواب رئیس اول و دوم به همراه نماینده باشگاه‌های فوتبال در هیأت رئیسه فدراسیون از حوالی ساعت ۹:۰۰ امروز، سه‌شنبه - ۸ شهریورماه در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیمای تهران صورت گرفت.

, انتخاباتی فدراسیون فوتبال, انتخاباتی فدراسیون فوتبال,

سیدمیرشاد ماجدی، سرپرست ریاست فعلی و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال؛ مهدی تاج، رئیس و نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و عزیزالله محمدی، رئیس پیشین سازمان لیگ فوتبال ایران ۳ کاندیدایی هستند که برای تصدی کرسی ریاست فدراسیون فوتبال به مدت ۲ سال و ۶ ماه آینده با یک‌دیگر رقابت خواهند داشت.

, فدراسیون فوتبال, فدراسیون فوتبال, فدراسیون فوتبال,

عباس صوفی رئیس هیأت فوتبال استان همدان به همراه محمدصادق درودگر عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ، مهدی محمدنبی دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال به همراه منصور قنبرزاده عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ و علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال به همراه محمدرضا کافی مدیرعامل باشگاه مس سونگون به‌ترتیب نواب رئیس اول و دوم پیشنهادی ماجدی، تاج و محمدی هستند.

, فدراسیون فوتبال,

الهام بصیری‌نیا، حسین پرویزی، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی نیز مدیران عامل باشگاه‌ها هستند که برای تصدی کرسی نماینده باشگاه‌ها در هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و پر کردن جای مهرداد سراجی، مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا و عضو معزول هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال اقدام کرده‌اند.

, فدراسیون فوتبال, فدراسیون فوتبال,

علی‌رغم اعلام ابتدایی دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی بر لغو مجمع انتخاباتی به علت تخلف اعضای کمیته بدوی از مفاد اساس‌نامه و عدم بررسی کامل و صحیح احراز صلاحیت نامزدها، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای بامدادی تصمیم به برگزاری انتخابات گرفت.

,

از حوالی ساعت ۸ صبح امروز، مدعوین مجمع انتخاباتی و نامزدهای تصدی کرسی‌های ریاست، نواب‌رئیسی و هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در محل برگزاری مجمع حاضر شده‌اند.

,

عزیزالله محمدی، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در سالن مجمع با اکثر اعضا حتی منصور قنبرزاده در حال صحبت و رایزنی دیده شد. در این بین تصویری جالب از تنهایی حسن کامرانی‌فر به ثبت رسید.

,

, ,

دقایقی قبل از آغاز مجمع میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال، احسان اصولی و خداداد افشاریان در پشت سالن مجمع یک گعده کوچک برگزار کردند.

,

, ,

با گذشت حدود یک ساعت از زمان اعلام شده قبلی، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال هنوز شروع نشده و مدعوین در سالن پذیرایی در حال صحبت کردن هستند.

,

نکته جالب اینکه عزیز محمدی یکی از اعضای مجمع در همان سالن انتظار در حال صحبت و آخرین لابی ها با اعضا بود.

,

, ,

بالاخره بر خلاف اعلام قبلی از ساعت ۱۰ صبح و با یک ساعت تأخیر، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال با حضور مسئولین این فدراسیون و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سالن خواجه نصیر مرکز همایش‌های صداوسیما آغاز شد.

,

کامرانی‌فر: در آینده مسائلی را خواهم گفت

, کامرانی‌فر: در آینده مسائلی را خواهم گفت,

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل و دبیر مجمع فدراسیون فوتبال در ابتدای مجمع عمومی اظهار داشت: موضوع مهمی را مطرح می‌کنم؛ در روند پروسه انتخابات و تأیید عزیزان نامه‌هایی به فدراسیون رسید و بررسی انجام شد. یکی از نامه‌های دیروز تا ساعت ده و نیم شب بدون پاسخ ماند و منجر به اتفاقاتی شد. بعد از آن با توجه به بندهای اساسنامه اطلاعاتی دادیم. معتقدم که برخی مسائل رعایت نشده اما بعد از آ« اعضای هیأت رئیسه تشکیل جلسه داده و انتخابات را برگزار کرده‌اند. به پاس اعضای مجمع آمده‌ام و تصمیم بر این شده که مجمع برگزار شود.

,

وی در ادامه بیان داشت: موضوعات را مطرح کرده‌ایم و در آینده مسائلی را خواهم گفت. پس از اعلام دستورجلسه، رأی‌گیری را آغاز می‌کنیم. کمیته بدوی رأی‌گیری را آغاز می‌کند و من از حضور مجمع مرخص خواهم شد. بعد از تصویب دستورجلسه سخنرانی معاون وزیر و سرپرست ریاست فدراسیون را داریم و سپس طبق دستورجلسه پیش می‌رویم.

,

پولادگر: برگزاری انتخابات یعنی برای خودمان تصمیم می‌گیریم

, پولادگر: برگزاری انتخابات یعنی برای خودمان تصمیم می‌گیریم,

سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این مجمع عنوان داشت: وزیر امروز در جلسه دولت حضور خواهد داشت و خدمت مقام معظم رهبری خواهند رفت. خداقوت از طرف سجادی به کسانی که مجمع را برگزار کرده‌اند، می‌گوییم و برگزاری مجمه نماد ثبات است. انتخابا یعنی بالغ شدن یک مجموعه و این که می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم. عدم برگزاری آن یعنی نمی‌توانیم تصمیم بگیریم و باید برای‌مان تصمیم گرفته شود. دو انتخابات مهم داشتیم؛ انتخابات کمیته ملی المپیک با همه فرازونشیب‌ها برگزار شده و امروز هم انتخابات یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ما به همت شما اعضای مجمع صورت خواهد گرفت. به ثبات در فدراسیون برای حضور قدرتمند در جام جهانی نیاز داریم. مردم منتظر این رویداد هستند و خوب است اگر در خوشحالی مردم نقش داشته باشیم.

,

ماجدی: از اعضا متشکرم

, ماجدی: از اعضا متشکرم,

سیدمیرشاد ماجدی، سرپرست ریاست و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از حضور اعضای مجمع در این نشست که یکی از بالاترین مجامع ورزشی کشور هست، متشکرم. برای بحث جوانمردی و ضایع نشدن حق کسی، به صندلی نامزدها برمی‌گردم تا رعایت اصول برابری انجام شده باشد.

,

سپس نوبت به تصویب دستورجلسه امروز مجمع فدراسیون فوتبال رسید که با رأی حداکثری اعضا، به تأیید و برگزاری رسید. 

,

فلاحتی شهاب‌الدینی: از ماجدی عیدی هم گرفته‌ایم!

, فلاحتی شهاب‌الدینی: از ماجدی عیدی هم گرفته‌ایم!,

علی فلاحتی شهاب‌الدینی، عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال هم عنوان داشت: نیروهای نظارتی به دنبال برگزاری همین مجمع انتخاباتی بوده‌اند و از آن‌ها به خاطر این حضور نجیبانه و جلوگیری از اتفاق ناگوار متشکرم. احساس می‌‎کردم در این مدت وسط دشت شلمچه هستم و آن روزها برایم تداعی می‌شد. گل بی‌خار کجاست؟! اعضای هیات اجرایی برخلاف تمام شایعات، شرافت‌مندانه و نجیبانه پروسه اجرا شد. چند خطای استراتژیک هم داشتند که به حساب اولین گام ستادی می‌گذاریم. این انتخابات عین انتخابات فوتبالی است. تولد کمیته‌های انتخاباتی با تولد اساسنامه همزمان شد و سعی کردیم بدون هیاهوی رسانه‌ای این را به مدل‌سازی برسانیم.

,

وی در ادامه بیان داشت: همه چیز صورت جلسه شده و مستدل بوده. کمیته بدوی هم شب و روزش را گذاشت. شاید اگر من چهره درهم‌رفته کامرانی‌فر که فرد احساسی هم هست را می‌دیدم، صحبت می‌کردم و خیلی چیزها حل می‌شد اما به خیر گذشت! اساسنامه ما می‌گوید عضوی از فیفا هستیم اما همان‌ها به ما اجازه دادند تا اساسنامه را بر مبنای قوانین داخلی تنظیم کنیم. هر جا خلا باشد، قطعا ورود می‌کنیم. هیچ کشوری نیست برایش این مسائل حل شده نباشد. اشتباهی رخ داده که همکاران حقوق دان هم بوده‌اند. فکر کردند بحث احراز و عدم احراز را تا به امروز باز گذاشته‌ایم که با توجه به امنیت ملی خودمان، مشاوره‌هایی گرفتیم و تصمیم نهایی را اتخاذ کردیم. هجده شهریور اعلام قطعی نامزدها را کردیم و این که بگوئیم چیزی قطعی نیست، غلط است.

,

فلاحتی تأکید داشت: تمام تصویبات با اتفاق آرا رخ داد و با امضای من به دبیرکل می‌رسید. ذیل اطلاعیه آن روز، بندی اضافه کردیم که چنانچه اتفاقی مخالف منافع ملی و امنیت عمومی رخ بدهد، تاب تحمل مسئله را نداریم و این طبیعی است. اسناد خارجی هر بندش در ایران اجرا شود که با نظم ما معارض باشد، مقابلش می‌ایستیم. طبیعتا در این رابطه مقاومت می‌کنیم و انعطاف نشان نمی‌دهیم.

,

عدم خروج کامرانی فر از مجمع، شرکت قنبرزاده در رأی گیری

, عدم خروج کامرانی فر از مجمع، شرکت قنبرزاده در رأی گیری,

سپس نوبت به حضور اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال برای ایستادن پای صندوق اخذ آرا اعضای مجمع و نظارت رسید. پیش از این اتفاق یک داور فوتبال که مدعی بود فرزندش کشته شده، به حضور عباس صوفی در انتخابات اعتراض زیادی داشت و با داد و فریاد نظم جلسه را برهم ریخت!

,

فرآیند انتخاباتی فدراسیون فوتبال با حضور ۷۳ نفر از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال آغاز شد. احسان حاجی‌صفی هم به علت بلیت پرواز، جلوتر از سین برنامه برای رأی‌گیری حضور یافت و پس از شرکت در انتخابات از مجمع رفت. در ادامه هم حضور مالک باشگاه پرسپولیس ملاثانی به جای استقلال خوزستان، مورد بحث اعضا قرار گرفت.

,

حسن کامرانی‌فر برخلاف اطلاع قبلی، از مجمع خارج نشد و در انتهای سالن برگزاری نشست نشست. همچنین منصور قنبرزاده که نامزد تصدی کرسی نایب‌رئیسی دوم فدراسیون فوتبال مهدی تاج هم هست، به عنوان نماینده باشگاه پارس جنوبی جم در مجمع حضور یافت و رای خود را هم به صندوق اخذ آرا انداخت.

,

پایان رأی گیری با شرکت هشتاد نفر

, پایان رأی گیری با شرکت هشتاد نفر,

با رأی ۸۰ نفر از اعضا که در خلال مجمع به این نشست اضافه شده بودند، پروسه اخذ آرا به تمام رسید و نمایندگان کمیته بدوی در جایگاه شمارش آرای تعیین رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفتند.

,

بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال!

, بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال!,
در پایان روند شمارش آرای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و از مجموع ۸۰ رأی مأخوذه از اعضای مجمع، نتیجه نهایی به شرح زیر شد؛
,
 
,
مهدی تاج: ۵۱ رأی
,
سیدمیرشاد ماجدی: ۲۵ رأی
,
عزیزالله محمدی: ۴ رأی
,
 
,
, ,

تاج: امروز جای گله و زاری نیست!

, تاج: امروز جای گله و زاری نیست!,
مهدی تاج پس از پیروزی در مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بزرگان بر من منت گذاشتند. جای گله و گله‌زاری نیست. باید همه با هم دست به دست هم بدهیم و مشکلات فوتبال را رفع کنیم. از همه عزیزان از جمله آقای ماجدی و محمدی، تقدیر و تشکر می‌کنم. از همه عزیزان مجمع و نهادهای نظارتی که خیلی زحمت کشیدند، نهایت تشکر را دارم. از اعضای کمیته بدوی و دوستان عزیزم در فدراسیون فوتبال و هیات‌های فوتبال تشکر می‌کنم. برای داشتن یک تیم جدی و مسنجم، به نواب رئیس پیشنهادی بنده رای بدهید. امروز فقط و فقط دوستی، برادری و رفاقت باقی مانده است.
,
 
,
, ,

اعتماد مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به نواب پیشنهادی تاج

, اعتماد مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به نواب پیشنهادی تاج,
پس از اتمام شمارش آرای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، نوبت به رأی گیری از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در انتخابات تعیین نواب رئیس پیشنهادی مهدی تاج، رئیس منتخب مجمع رسید که در این بخش مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده با اتفاق اکثریت آرا به عنوان نواب رئیس اول و دوم تاج در فدراسیون فوتبال انتخاب شدند. نبی با کسب ۶۴ رأی و قنبرزاده با کسب ۵۸ رأی به کرسی نایب رئیسی اول و دوم فدراسیون فوتبال رسیدند.
,
 
,
, ,

استعفای مدیرعامل باشگاه آلومینیوم از انتخابات هیأت رئیسه

, استعفای مدیرعامل باشگاه آلومینیوم از انتخابات هیأت رئیسه,

محمد رجائیان، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک به دلیل آن چه احترام به بزرگان فوتبال ایران می‌دانست، از رقابت برای تصدی کرسی نماینده باشگاه‌ها در انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال کنار رفت. بدین ترتیب ۶ نفر از مدیران عامل باشگاه‌ها در انتخابات حضور خواهند داشت.

,

استعفای شمسایی از تیم ملی فوتسال پس از انتخاب تاج

, استعفای شمسایی از تیم ملی فوتسال پس از انتخاب تاج,

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان که در مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون حضور داشت، پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون با گلایه از عملکرد وی در کرسی کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا که به لغو بسیاری از تورنمنت‌های این رشته انجامیده، در آستانه برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا از سمت خود در تیم ملی کناره گرفت.

,

, ,

انتخاب ساکت به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال

, انتخاب ساکت به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال,

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان با کسب ۲۶ رأی از مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه انتخاب شد.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

تایید صلاحیت تاج، ماجدی و محمدی/ ارسال لیست نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به فیفا

, تایید صلاحیت تاج، ماجدی و محمدی/ ارسال لیست نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به فیفا,

فدراسیون عقب نشینی کرد؛ انتخابات برگزار می شود

, فدراسیون عقب نشینی کرد؛ انتخابات برگزار می شود]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه