اخبار داغ

مصائب خودساخته و خودپرداخته می‌رسند؛

تاج و هزاران راهِ نرفته در پیش/ چالش‌های رئیس جدید فدراسیون فوتبال چیست؟!

تاج و هزاران راهِ نرفته در پیش/ چالش‌های رئیس جدید فدراسیون فوتبال چیست؟!
مهدی تاج پس از کسب رأی اعتماد اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، مسیر سخت و دشواری را پیش رو خواهد داشت.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی تاج، رئیس و نایب‌رئیس اسبق فدراسیون فوتبال روز گذشته با کسب ۵۱ رأی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به همراه مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده بر بام فوتبال ایران ایستاد و علی‌رغم سیل انتقادات، توانست به کرسی ریاست فدراسیون برسد.
, فدراسیون فوتبال, مجمع عمومی فدراسیون فوتبال,
 
,
وی که در دوره اول ریاست بر فدراسیون فوتبال با چالش‌های زیادی همراه بود و دست آخر هم قرارداد ننگینی که با مارک ویلموتس بست مانند تیر خلاصی به پیکر نیمه‌جان خود و فدراسیونش فرود آمد، حالا برای بار دوم راهی ساختمان خیابان سئول شده؛ البته ساختمانی که دیگر برای فوتبال ایران نیست.
, فدراسیون فوتبال,
 
,
از این رو مهدی تاج به همراه نواب و هیأت رئیسه فدراسیون جدید، مصائب و دشواری‌های بسیاری را در آینده خواهد داشت که در مدت ۲ سال و ۶ ماه آینده می‌بایست از پسِ تک به تک آن‌ها بر بیاید و بدون هیچ گِله یا شکایتی، به اصلاح امور فوتبالی بپردازد که حال این روزهایش از باشگاه‌ها گرفته تا تیم ملی، اصلاً خوب نیست.
,

تیم ملی و حواشی بی‌پایان

, تیم ملی و حواشی بی‌پایان,
کلیدواژه اهالی رسانه پس از انتخاب تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در محل برگزاری مجمع، چیزی جز اخراج دراگان اسکوچیچ و بازگشت قریب‌الوقوع کارلوس کی‌روش یا گزینه‌ای دیگر به تیم ملی نبود. در اسرع وقت و اولین تصمیم، مهدی تاج می‌بایست تکلیف جایگاه سرمربی تیم ملی را تعیین کند تا هم به شائبه‌ها پایان داده باشد و هم شرایط اسکوچیچ یا هر گزینه دیگر بیش از این به مخاطره نیفتد.
, فدراسیون فوتبال,
 
,
مهدی تاج که چشمک پیرمرد پرتغالی را هم پیش از این‌ها دریافت کرده بود، حالا کار سختی برای اقناع هیأت رئیسه جهت تغییر سرمربی نخواهد داشت. فارغ از تمام گزینه‌ها و اما و اگرها، تاج مکلف به این شده که خط مشی فدراسیون با تیم ملی را یک‌دست و مشخص کند تا اگر قرار به تغییر هست، بدون فوت وقت رخ بدهد و اگر نه، اسکوچیچ به قوت در جایگاهش ابقا شود.
, چشمک پیرمرد پرتغالی,
 
,
, ,
, ,

اجاره‌نشینی و بی‌خانمانی

, اجاره‌نشینی و بی‌خانمانی,
از مهم‌ترین بحراناتی که مهدی تاج برای فدراسیون فوتبال ساخت، مسئله واگذاری ساختمان فدراسیون فوتبال به شستا به جای مطالبه چند میلیون یورویی این شرکت بود. اگر چه تاج مدعی شده که شستا غیرقانونی سند فدراسیون را مصادره کرده اما این شرکت سند تک برگ فدراسیون فوتبال را هم گرفته و حالا فوتبال ایران اجاره‌نشین تأمین اجتماعی شده.
, فدراسیون فوتبال, غیرقانونی, فدراسیون فوتبال,
 
,
او که هیچ آجری روی یک آجر دیگر در پروژه عظیم ساختمان اداری فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی نگذاشت، حالا باید تکلیف مطالبات شستا از آن ۲ میلیون یوروی قرض داده شده به فدراسیون خودش را مشخص کند تا در نهایت یا فدراسیون به این اجاره نشینی ادامه دهد و یا همه چیز به حل و فصل دقیق و قانونی برسد.
,
 
,
, ,

ویلموتس و دیگر هیچ

, ویلموتس و دیگر هیچ,
مهم‌ترین باگ کارنامه ریاست تاج در فصل اول حضور در فدراسیون فوتبال، عقد خسارت‌بار یک قرارداد ننگین با سرمربی بلژیکی تیم ملی بود. او که توانست ضرر زیادی به فوتبال ایران وارد کند، حالا یک گوشه دنیا ایستاده و باز هم تاج در مسند قدرت قرار گرفته تا دوئل بین این دو ادامه یابد. مهدی تاج برای اقناع افکار عمومی و کسب اعتماد سلب شده مردم، چاره‌ای جز پرداخت بدهی او نخواهد داشت.
, فدراسیون فوتبال, سرمربی بلژیکی,
 
,
البته که این مطالبات نباید از محل دریافتی‌های فوتبال ایران در فیفا یا حتی از جیب بیت‌المال برداشته شود. در اسرع وقت می‌بایست مقصران این فاجعه مشخص شوند تا رد مال از همان ناحیح صورت گرفته و بانیان وضع موجود فوتبال به پرداخت این بدهی عظیم بپردازند که در این صورت، وضعیت بر تاج و دارودسته‌اش کمی سخت‌تر هم خواهد شد.
,
 
,
, ,

امیدآفرینی برای فوتبال بانوان

, امیدآفرینی برای فوتبال بانوان,
یکی از مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، احیای فوتبال بانوان و صعود تیم ملی به جام ملت‌های آسیا بود. فوتبال بانوان در زمان ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال اساساً وجود نداشت و تیم ملی از بین رفته بود. تاج در هدف‌گذاری کاری‌اش موظف است تا برای فوتبال بانوان برنامه‌ای مدون و دقیق بگذارد.
, فدراسیون فوتبال,

بازگرداندن سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا

, بازگرداندن سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا,
تعلیق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال از سوی AFC هنوز پابرجا مانده و با تداوم این مسیر فعلاً خبری از حضور استقلال یا پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیست. تاج که مدعی شده ارتباطات خوبی با شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، باید مقدمات رفع تعلیق کمیته و بازگشت سرخابی‌ها به فوتبال قاره را فراهم کند.
, تعلیق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال,
 
,
همین مسئله در کنار امتیاز میزبانی سلب شده از فوتبال ایران در مسابقات آسیایی بی‌شک از فوری‌ترین عملیات‌های فدراسیون تاج است. رئیس منتخب مجمع اگر نتواند برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ موجبات حضور نمایندگان ایرانی و میزبانی‌شان را فراهم کند، کاری جز خیانت به اعتماد خانواده فوتبال نکرده.
,
 
,
, ,

انتصاب‌های دقیق و شایسته

, انتصاب‌های دقیق و شایسته,
تاج به گعده‌نشینی و همکاری با دوستانش عادت زیادی داشته اما در دوره جدید ریاست بر فوتبال ایران این عادت مألوف را باید ترک کند. استفاده از نیروهای جوان، تحصیل‌‎کرده، دارای ارتباطات قوی و متعهد در کرسی‌های مهمی مثل دبیرکلی، سازمان تیم‌های ملی، روابط عمومی، سخنگویی، معاونت اداری و سایر پست‌ها از مسئولیت‌های مهم تاج خواهند بود.
,
 
,
در این بین رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران نباید فراموش کند که باج دادن به دوتابعیتی‌ها، دلال‌ها و وطن‌فروش‌ها دیگر مجالی برای ادامه حیات وی در فوتبال ایران باقی نخواهد گذاشت و در صورت تداوم روند سراسر غلط گذشته، تاج زودتر از چیزی که فکرش را می‌کند به سیاه‌چاله عدم هبوط خواهد کرد.
, فدراسیون فوتبال,

داستان VAR و عمل به وعده‌ها

, داستان VAR و عمل به وعده‌ها,
بی‌تردید مشکلات داوری در لیگ برتر فوتبال ایران اصلاً کم نیست و بسیاری از داوران مهم ایرانی هم به علت عدم تجهیزات کمک‌داور ویدئویی و سایر تکنولوژی‌ها از قافله بین‌المللی جا مانده‌اند. تاج حتماً باید مقدمات ورود VAR به فوتبال ایران را مهیا کند و به وضعیت نابه‌سامان داوران ایرانی سروسامان بدهد تا دیگر حقی از فوتبال ایران اجحاف نشود.
, VAR,
 
,
, ,

سازمان لیگ؛ نقطه پایان

, سازمان لیگ؛ نقطه پایان,
سازمان لیگ به عنوان بازوی درآمدزای فدراسیون فوتبال در دوره‌های پیشین یا در دست تاج بوده یا یاران غارش. حالا هم که انتصاب قنبرزاده به این کرسی مهم قطعی شده، او باید مدیریت این سازمان عریض و طویل را به سرمنزل مقصود برساند و نگاه‌های منفی افکار عمومی و جامعه فوتبال را از این ناحیه برگرداند.
, فدراسیون فوتبال ,
 
,
مسائلی نظیر حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی هم از مهم‌ترین چالش‌هایی است که تاج ذیل سازمان لیگ و فوتبال حرفه‌ای با آن روبه‌روست و دیگر چاره‌ای جز اتمام حواشی و تصمیم‌گیری قاطعانه درباره آن نخواهد داشت. در فصل دوم ریاست تاج بر فوتبال ایران، کسی وعده‌ها را نمی‌بیند و همه به دنبال عمل کردن رئیس ۶۲ ساله فدراسیون هستند.
,
 
,
, ,
 
,
بلا شک مهدی تاج اکنون فرد محبوبی بین افکار عمومی نیست و اگر چه توانسته با لابی‌های انتخاباتی خودش را به اتاق طبقه چهارم ساختمان فدراسیون فوتبال برساند اما مقبولیت خاصی ندارد. تاج برای اثبات خود به فوتبال و مردم فوتبالی ایران، مسیری دور و دراز را خواهد داشت که هر گونه اشتباه در این میان، به پایان عمر مدیریتی‌اش لااقل در فوتبال منجر خواهد شد.
, فدراسیون فوتبال,
 
,
بیشتر بخوانید؛
,
 
, , , واکنش فدراسیون فوتبال به خبر برکناری اسکوچیچ در جلسه هیأت رئیسه, واکنش فدراسیون فوتبال به خبر برکناری اسکوچیچ در جلسه هیأت رئیسه,
 
, , صحبت‌های داغ فوتبالی ها!/ اعضای مجمع فدراسیون فوتبال چه گفتند؟, صحبت‌های داغ فوتبالی ها!/ اعضای مجمع فدراسیون فوتبال چه گفتند؟,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه