اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

اجتماع اربعین حسینی تمدن‌ساز است

اجتماع اربعین حسینی تمدن‌ساز است
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اجتماع اربعین حسینی تمدن‌ساز است، گفت: منافقین و معاندین از پیاده‌روی اربعین حسینی به خشم آمده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی و شبهه‌افکنی‌های دشمنان در این باره، اظهار کرد: موضوع اربعین حسینی را باید از چندین زوایه نگریست، نخست اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی دارای ثواب بسیار زیادی است و روایت فراوانی درباره زیارت و پیاده‌روی اربعین داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
 
,
وی اضافه کرد: اگر از زاویه اجتماعی به موضوع اربعین بنگریم خواهیم دید که بین ملل، فرهنگ‌ها و ادیان مختلف اتحاد ایجاد می‌شود و پیوند قلوب اتفاق می‌افتد و در این رابطه مقالات علمی و پژوهشی زیادی وجود دارد.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی از زاویه سیاسی، عنوان کرد: پیاده‌روی صدها کیلومتری از سوی ده‌ها میلیون انسان به سمت کربلای معلی با فشار گرسنگی و تشنگی مولفه اقتدار اسلام را نشان می‌دهد.
,
 
,
محمدی تبیین کرد: مولفه دیگر اربعین حسینی دوری از نفاق و اتحاد مسلمانان است و افرادی که به زائران حسینی خدمت می‌کنند در ثواب زائران شریک هستند.
,
 
,
وی تشریح کرد: از سویی در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه آمده است: «مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» یعنی «اهل مدینه و بادیه‌نشینان اطرافشان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت.»
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بنابراین خداوند متعال می‌فرماید آنجا که قدم شما موجب خشم دشمنان می‌شود در نامه اعمال‌تان عمل صالح نوشته خواهد شد.
,
 
,
محمدی در پاسخ به این سوال که چرا پیاده‌روی اربعین موجب خشم شیاطین جهان و دشمنان شده است، گفت: دشمنان در مقابل اجتماعات انسانی در اربعین حسینی درمانده شده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه