اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

هزینه ماهانه بیش از ۱۲ میلیون فرد مبتلا به دمانس/ در تلاشیم تا برخی داروها وارد لیست بیمه‌ شود

هزینه ماهانه بیش از ۱۲ میلیون فرد مبتلا به دمانس/ در تلاشیم تا برخی داروها وارد لیست بیمه‌ شود
مدیر عامل انجمن آلزایمر با بیان اینکه براساس آمار سالمندی کشور و جهانی تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر مبتلا به دمانس در کشور زندگی می‌کنند، گفت: در حال حاضر هزینه ماهانه یک فرد مبتلا به دمانس بیش از ۱۲ میلیون تومان است، در تلاشیم تا برخی داروها وارد لیست بیمه‌ شود.
[

 معصومه صالحی  مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با روز جهانی آلزایمر درباره آمار مبتلایان به آلزایمر در ایران اظهار داشت: در ایران نیز هنوز آمار قطعی از تعداد مبتلایان گزارش نشده است، اما بر اساس آمار سالمندی کشور و جهانی تخمین می‌زنیم نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر مبتلا به دمانس در کشور زندگی می‌کنند، که می‌توان گفت هر ۷ دقیقه یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود و این آمار تا سال ۱۴۳۰ به بیش از ۳ میلیون نفر خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روز, جهانی آلزایمر ,

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 55 میلیون نفر در جهان با دمانس زندگی می‌کنند و پیش بینی می‌شود این آمار تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۷ میلیون نفر خواهد رسید؛ یعنی هر ۳ ثانیه در جهان یک نفر به دمانس مبتلا می‌شود.

,

هزینه ماهانه بیش از ۱۲ میلیون فرد مبتلا به دمانس

,

به گفته مدیر عامل انجمن آلزایمر، هر چقدر جامعه به سمت رشد جمعیت سالمند کشور سوق پیدا کند، آمار مبتلایان هم قطعا بالا خواهد رفت، به طوری که می‌توان گفت با پیشگیری و زندگی سالم می‌توان آمار ابتلا به آلزایمر را کاهش داد؛ متاسفانه در حال حاضر هزینه ماهانه یک فرد مبتلا به دمانس بیش از  ۱۲ میلیون تومان  است.

, رشد جمعیت سالمند کشور,

در تلاشیم تا برخی داروها وارد لیست بیمه‌ شود

,

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه داروهای آلزایمر در کشور تولید می‌شود، گفت: متاسفانه برخی از بیماران ترجیح می‌دهند تا داروهای خارجی استفاده کنند که با توجه به تحریم‌های دارویی گاها دچار مشکل می‌شوند. انجمن در تلاش است تا برخی از داروهای مهم را وارد لیست بیمه‌ای کند.

,

پایش سالانه افراد بالای ۵۰ سال در طرح حساس

,

صالحی به اجرای طرح حساس (حس سلامت سالمند) در انجمن آلزایمر اشاره کرد و گفت: در این طرح افراد بالای ۵۰ سال علاوه بر اینکه برای افراد پرونده تشکیل شده، سالانه پایش و تست حافظه و تست افسردگی از آنها گرفته می‌شود، بلکه می‌توانند یه روز در هفته از خدمات انجمن مانند کلاس زبان، سخنرانی مراقبتی، برنامه تفریحی، ورزش یوگا، افزایش ذخایر مغزی و... بهره‌مند شوند.

, طرح حساس,

سند ملی دمانس هرچه سریعتر رونمایی شود

,

وی در ادامه از وزیر بهداشت خواستار شد تا سند ملی دمانس رونمایی شود، گفت: رونمایی این طرح باعث می‌شود هر چه زودتر درسیستم کاری بهداشت کشور قرار گیرد، چرا که هر چه سریعتر بیماری دمانس شناسایی شود، ‌فرد با استقلال و سلامت بیشتر می‌تواند زندگی خود را ادامه دهد.

,

اجرای غربالگری آلزایمر در ۲ استان کشور در آینده نزدیک

,

صالحی  به غربالگری این قشر اشاره کرد و گفت: پیشگیری و تشخیص زودهنگام آلزایمر به نفع اقتصاد کشور است و افرادی که تشخیص می‌گیرند می‌توانند از خدمات استفاده کرده و طولانی‌تر مستقل زندگی کنند. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که مردم با علائم دمانس آشنا شوند و اگر مشکلاتی می‌بینند زودتر به پزشک مراجعه و کمک بگیرند.

, .,

مدیرعامل انجمن آلزایمرایران در خاتمه تصریح کرد: انجمن آلزایمر ایران در تلاش است با مشارکت سازمان بهزیستی طرحی را در مورد امکان‌سنجی تست‌های تشخیص و انجام غربالگری به اجرا برساند که به احتمال بسیاز زیاد در آینده نزدیک در دو استان یزد و قزوین  اجرا خواهد شد.

, غربالگری,

 

,



 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه