اخبار داغ

عاشقانه های سفر آخر صفر؛

حماسه اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی مشهدالرضا(ع) امتداد دارد/ همه به پابوسی ضامن آهو می‌آیند

حماسه اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی مشهدالرضا(ع) امتداد دارد/ همه به پابوسی ضامن آهو می‌آیند
امتداد حماسه اربعین حسینی در دهه پایانی ماه صفر محورهای مواصلاتی به مشهدالرضا علیه السلام را همچون مسیر نجف به کربلا مزین به زائران و عاشقانی کرده که با پای پیاده به پابوسی ضامن آهو می آیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حضور کاروانهای پیاده در محورهای مواصلاتی شمال، جنوب و غرب به مشهد و تجمیع آنها در مناطقی همچون باغچه و دروازه قوچان، نگاه هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می کند که زائران مسیر عشق را با پای تاول زده و بدنی خسته، در حال رسیدن به معشوق خود یعنی امام الرئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شهرستان تربت حیدریه در 149 کیلومتری به مشهد مقدس بعنوان دروازه جنوبی ورود زائران و مشتاقان به امام رضا علیه السلام همه ساله میزبان عزیزانی است که با پای دل قدم در مسیر عشق نهاده تا به پابوسی ضامن آهو درآیند.

,

, ,

با توجه به حجم تردد زائران پیاده از شهرهای جنوبی کشور و اینکه محور تربت حیدریه تنها شاهراه اصلی جنوب کشور به شهر مشهد می باشد ایستگاههای صلواتی و موکب های زیادی توسط مردم و خیرین در این مسیر برپاه شده که شکوه و عظمت این حرکت از ورودی شهر تربت حیدریه تا ورودی مشهد الرضا(ع) جلوه بیشتری را به خود اختصاص داده است.

,

امتداد حماسه اربعین حسینی در دهه پایانی ماه صفر محورهای مواصلاتی به مشهدالرضا(ع) را همچون مسیر نجف به کربلا مزین به زائران و عاشقانی کرده که با پای پیاده به پابوسی ضامن آهو آمدند.

,

با پایان حماسه میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلا، جاماندگان این حرکت عظیم جهان اسلام، این روزها سعی می کنند خود را به امامی برسانند که به فرموده حضرت جوادالائمه(ع) “ثواب زیارت با معرفت پدرم علی بن موسی(ع) در توس افضل از زیارت جد غریبم حسین(ع) در کربلاست، زیرا امام حسین(ع) را عامه و خاصه زیارت می کنند اما پدرم جز شیعیان اثنی عشری کسی زیارت نمی کند”

,

ایام پایانی ماه صفر محورهای منتهی به مشهد الرضا(ع) مملو از خیل عظیمی از زائران و مجاورانی است که با پای پیاده در مسیر عشق قدم نهاده و با نوای رضا غریب الغربا در آستانه ورود به حریم قدس رضوی قرار گرفتند.

,

12 مکان اقامتی و 20 موکب پذیرائی در مسیر زائران پیاده حریم قدس رضوی

, 12 مکان اقامتی و 20 موکب پذیرائی در مسیر زائران پیاده حریم قدس رضوی,

, ,

علی محمدی، دبیر خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه در خصوص ورود کاروان های پیاده به این خطه گفت: تا صبح امروز42 کاروان بالغ بر 8 هزار نفر در قالب کاروان های زیارتی با پای پیاده از شهر تربت حیدریه عبور کردند.

,

وی افزود: این زائران از شهرستانهای  بیرجند، قاین، گناباد، فردوس، بشرویه، بجستان، بردسکن، خلیل اباد، کاشمر، مه ولات، خواف و رشتخوار هستند که بصورت پیاده و طبق برنامه قصد دارند در آستانه رحلت حضرت رسول(صلی الله) و امام حسن(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) خود را به مشهد برسانند.

,

مدیر میراث فرهنگی تربت حیدریه به 12 محل اسکان زائران در تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: اقامت زائران در آستان مقدس احمدالرضا(ع)، پارک شهید خاکسار، دهستان منظر، مسجد شهرک، دانشگاه دولتی، روستای کامه، رباط سنگ، مسجدحشمت آباد و اسداباد می باشد.

,

محمدی با بیان اینکه 20 موکب پذیرائی در مسیر از زائران پیاده پذیرائی می کنند، افزود: این موکب های توسط مردم و هیئت های مذهبی و بصورت خودجوش برپا شده و از زائران حریم قدس رضوی پذیرایی می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه 55 کاروان پیاده از تربت حیدریه راهی مشهدالرضا شدند، گفت: این کاروانهای پیاده به استعداد 6100 نفر از سطح شهر و روستاهای اطراف این شهرستان بصورت پیاده عازم مشهدالرضا علیه السلام شدند.

,

آمادگی سپاه و بسیج برای اسکان و پذیرائی از زائران پیاده امام رضا علیه السلام

, آمادگی سپاه و بسیج برای اسکان و پذیرائی از زائران پیاده امام رضا علیه السلام,

, ,

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه همه امکانات سپاه و بسیج در مسیر های مواصلاتی اصلی و فرعی در خدمت زائران خواهد بود، افزود: حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج با تمام امکانات و تجهیزات خود در یک مسیر 75 کیلومتری از ورودی شهر تربت حیدریه، محدوده آستان مقدس احمدالرضا(ع) تا انتهای حوزه استحفاظی در جلگه رخ، جاده اسدآباد به رباط سفید به زائران امام هشتم پذیرایی و اسکان می دهند.

,

سرهنگ احمد ناصری موحد گفت:  در مسیر زائران  موکب ها و ایستگاه صلواتی توسط حوزه های و پایگاههای مقاومت بسیج، پذیرائی از زائران امام رضا(ع) را نیز عهده دارند، علاوه برآن پایگاه مقاومت بسیج شهدای منظر اسکان زائران را در 17 مسجد و حسینیه این دهستان ساماندهی می کند.

,

وی ادامه داد: مردم روستاها و شهرهای تربت حیدریه به صورت خودجوش ایستگاههای صلواتی برپا نموده و غذای نذری بین زائران توزیع می کنند و این اقدام به عظمت این حرکت و سیره نبوی افزوده است.

,

تمهیدات لازم جاده ای اعمال شده است

, تمهیدات لازم جاده ای اعمال شده است,

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: مسوولان کاروان های پیاده آموزش های ترافیکی را دیده اند و از آنجا که در هر کاروان تعدادی جلیقه و بازوبند شبرنگ نیز وجود دارد؛ نگرانی چندانی از حیث حوادث ترافیکی وجود ندارد با این وجود با همکاری هیات مذهبی دیگر تهمیدات لازم ایمنی هم پیش بینی شده است.

,

علی‌اصغر کرباسی افزود: جانمایی موکب‌های جاده ای با نظر تخصصی پلیس راه صورت گرفته است، همچنین استقرار شبانه و بیتوته زائران در خانه های داوطلب روستایی طول مسیرهای منتهی به مشهد مقدس امکان پذیر خواهد بود.

,

وی بیان داشت: هم اکنون مجتمع پذیرایی اقامتی بین راهی امام رضا علیه السلام  واقع در کیلومتر ۵ جاده تربت حیدریه - مشهد جنب کارخانه کاشی و مجتمع آفتاب رضوی در کیلومتر ۱۰ جاده تربت حیدریه - گناباد نزدیک روستای حوض سرخ، راهدارخانه‌ها و نمازخانه های محور تربت حیدریه - مشهد پذیرای زائران امام رضا علیه السلام هستند.

,

غلامرضا میری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: چهار بیمارستان، ۱۰ درمانگاه شبانه‌روزی، ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری و ۴۰ کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها در قالب گروههای واکنش سریع وظیفۀ نظارت بر سلامت اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، کنترل اپیدمی احتمالی و ارایه خدمات به زایران و مجاوران امام رضا علیه السلام را بر عهده دارند.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه