اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:

ترویج مصرف آبزیان باعث افزایش تولید، اشتغال و امنیت غذایی جامعه می شود

ترویج مصرف آبزیان باعث افزایش تولید، اشتغال و امنیت غذایی جامعه می شود
شجعی گفت: افزایش مصرف سرانه آبزیان کشور به معنی بالا بردن ضریب امنیت غذایی کشور است و افزایش میزان تولیدات آبزی پروری در کشور می‌تواند علاوه بر صادرات و ارزآوری، اشتغال ایجاد کند و میزان مصرف را بالا ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد شجعی، مدیرجهاد کشاورزی کاشمر، ظهر امروز در کارگاه آموزشی طبخ آبزیان که در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ترغیب و تشویق بانوان با ارائه آموزش روش های صحیح و مناسب طبخ ماهی و گنجاندن این منبع غذایی بر سر سفره ایرانی بسیارحائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن تاکید بر تغییر نگرش و رفتار خانواده ها و مصرف بیشتر گوشت سفی، خاطرنشان کرد: با توجه به سرانه پایین مصرف آبزیان، این گونه اقدامات و کارگاه های آموزشی و استفاده از غذا و مواد اولیه سالم در راستای حفظ سلامت خانواده و جامعه بسیار مهم است.

,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه امروزه یکی از سیاست های مهم دولت ها پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها از طریق بهبود وضعیت نغذیه عمومی جامعه با استفاده از روش های مختلف است، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی ترویجی و آشنایی با روش های مختلف طبخ از موثرترین راه کارها در راستای ترغیب و تشویق مصرف آبزیان است و می تواند به افزایش نشاط جامعه کمک کند.

,

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی و ترویج ارزش غذایی گوشت سفید و ماهی، آشنایی با شیوه های مختلف طبخ آبزیان بصورت عملی، افزایش سرانه مصرف و افزایش سلامتی عمومی است، اذعان کرد: تشکل های محیط زیستی و مردم نهاد می تواند در ترویج فرهنگ استفاده آبزیان در سبد خانواده و ایجاد جامعه سالم و شاداب نقش بسزایی ایفا کنند.

,

شجعی همچنین عنوان کرد: افزایش مصرف سرانه آبزیان کشور به معنی بالا بردن ضریب امنیت غذایی کشور است و افزایش میزان تولیدات آبزی پروری در کشور می‌تواند علاوه بر صادرات و ارزآوری، اشتغال ایجاد کند و میزان مصرف را بالا ببرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه