اخبار داغ

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی:

افزایش ریزگردها در بجنورد ریشه در خشکسالی‌ها دارد/ ۱۵ درصد آلودگی هواناشی از فعالیت سنگ‌شکن‌ها

افزایش ریزگردها در بجنورد ریشه در خشکسالی‌ها دارد/ ۱۵ درصد آلودگی هواناشی از فعالیت سنگ‌شکن‌ها
حسین هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت هوای استان برای گروه های سنی حساس خطرناک است، گفت: این آلودگی ها ریشه در خشکسالی دارد و عملیات اجرایی خاصی نمی توان برای رفع این مشکل انجام داد، تنها راه حل این مشکل، بارندگی و خارج شدن از این وضعیت نامطلوب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین هراتی، معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد در رابطه وضعیت آلودگی هوای بجنورد طی روزهای اخیر اظهار داشت: سامانه پایش داده های آلودگی هوا از سامانه کشوری قطع است و عدد دقیق میزان آلودگی هوا مشخص نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: براساس پایش های صورت گرفته به صورت تجربی و اعلام سازمان هواشناسی استان، گرد و غبار در حال خارج شدن از استان است و وضعیت هوای استان نسبت به روز گذشته بهتر شده و اکنون وضعیت استان بین 100 تا 120 است که برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود.

,

هراتی با اشاره به اینکه گردوغبار موجود در هوای استان، منشا داخلی و خارجی دارد، گفت: در داخل استان و کشور به دلیل نبود بارندگی ها و افزایش خشکسالی ها، میزان ریزگردها بالا رفته و هوا به همین نسبت آلوده می شود.

,

این مقام مسئول در رابطه با عوامل خارجی آلودگی هوا توضیح داد: مرز مشترک خراسان شمالی و کشور ترکمنستان نیز به دلیل وجود بیابان های فراوان، تولید ریزگرد دارند، علاوه بر این تالاب های گلستان که در همسایگی استان هستند در وضعیت نامناسبی از لحاظ آبگیری قرار دارند که همه این موارد در تولید آلودگی نقش دارند.

,

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک در باره میزان تاثیر فعالیت سنگ شکن ها در آلودگی هوای بجنورد توضیح داد: غبار حاصل از فعالیت سنگ شکن ها سنگین هستند و سریعا روی زمین می مانند، اما ریزگردها که منشا آنها سطح خاک های رس است، در هوا معلق خواهد بود.

,

هراتی با اشاره به اینکه فعالیت سنگ شکن در آلودگی هوا حدود 10 تا 15 درصد  اثر گذار است، عنوان کرد: در شرایط اعلام آلودگی هوا به سازمان صمت استان، به تمامی صنایع و سنگ شکن هایی که ایجاد آلودگی هوایی دارند اعلام می شود که فعالیت را محدود و یا به صورت موقت تعطیل کنند.

,

وی اضافه کرد: متاسفانه این الودگی ها ریشه در خشکسالی دارد و عملیات اجرایی خاصی نمی توان برای رفع این مشکل انجام داد، تنها راه حل این مشکل، بارندگی و خارج شدن از این وضعیت نامطلوب است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه