اخبار داغ

مردم ما برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند

رئیسی: دشمنان 43 سال است که در مواجهه با ایران اسلامی دچار خطای محاسباتی شده‌‌اند

رئیسی: دشمنان 43 سال است که در مواجهه با ایران اسلامی دچار خطای محاسباتی شده‌‌اند
رئیس جمهور گفت: دشمنان 43 سال است که در مواجهه با ایران اسلامی دچار خطای محاسباتی شده‌‌اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آئین گرامیداشت روز آتش نشان با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌‌جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از خانواده شهدای آتش‌نشان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان با حضور در محل یادمان شهدای آتش‌نشان از مقام شامخ آنان تجلیل کرد.

,

هم‌چنین با حضور رئیسی صد و سی و چهارمین ایستگاه آتش‌نشانی در تهران بزرگ و نیز ایستگاه هفتاد و هفت آتش‌نشانی مختص بانوان شامل 16 نفر از بانوان آموزش‌دیده افتتاح شد.

,

رئیسی همچنین از نمایشگاه تجهیزات عملیاتی آتش‌نشانی شامل خودروهای تنفسی، نور افشان عملیات حریق و قایق نجات بازدید کرد.

,

رئیسی  در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان که شب گذشته در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شامخ همه شهدا به ویژه شهدای ایثارگر آتش‌نشان، گفت: روز آتش‌نشان فرصتی است برای تجلیل از مقام ایثار، گذشت و فداکاری آتش‌نشانان و همه عزیزانی که جان‌شان را برای دفاع از دین، وطن و مردم فدا کردند.

,

وی با بیان اینکه این روحیه ایثار و گذشت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و تجلیل است، افزود: آتش‌نشانی فقط شغل نیست بلکه جایگاه بسیار ارزشمندی است که به نجات جان مردم می انجامد.

,

رئیس‌جمهور با تقدیر از پیوستن خانم‌های آتش نشان آموزش‌دیده به نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی، بر ضرورت مقوله پیشگیری تاکید کرد و گفت: رسانه ملی و نهادهای آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند.

,

نظارت موثر در ساخت و سازها و همچنین ساختمان های ناایمن از دیگر نکات مهم صحبت‌های رئیس‌جمهور بود. رئیسی از سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها خواست با جدیت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

,

رئیس جمهور تاکید کرد: نسبت به ساختمان‌های ناایمن به هیچ‌وجه نباید اغماضی صورت گیرد و برای ایمن شدن آن‌ها ضرب‌العجل تعیین کنید تا ما شاهد حوادث تلخی نظیر متروپل و پلاسکو نباشیم.

,

رئیسی در ادامه با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در مقابله با حوادث بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در ساخت ساختمان‌های علم‌پایه تاکید کرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش مطالبات آتش‌نشان در زمینه مسکن و همچنین موضوع سختی مشاغل را مطالبات بحق و درست دانست و از شهردار تهران خواست با طرح این موضوعات در جلسات هیات دولت تحقق آنها را پیگیری کند.

,

رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت بروزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در سراسر کشور با هدف کاستن از خطرات مبتلابه آتش‌نشانان تاکید کرد.

,

رئیسی در پایان سخنانش اشاره‌ای هم به اغتشاشات اخیر در کشور داشت و گفت: دشمنان 43 سال است که در مواجهه با ایران اسلامی دچار خطای محاسباتی شده‌‌اند و تصور می‌کنند ایران نیز مانند برخی کشورهای سلطه‌پذیر و ضعیف است اما اینجا ایران است، سرزمین دلیران و مردمان مقتدری که نخواهند گذاشت دشمنان با حیله‌ها و نقشه‌ها بر این کشور و دستاوردهای بزرگ ملت آن سلطه پیدا کنند.

,

وی افزود: این برای چندمین بار است که مردم ما دشمن را ناکام گذاشتند و دشمنان باید بدانند که در مقابل ملت ایران ناکام خواهند ماند چرا که این ملت همواره پای کشور و نظام خود با قدرت خواهد ایستاد.

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه