اخبار داغ

چشم‌درچشمِ تیم مرموزِ قاره کهن؛

تیم ملی فوتسال به‌دنبال سیزدهمین قهرمانی در فینال تکراری/ واسه آبروی مردُمِت بجنگ!

تیم ملی فوتسال به‌دنبال سیزدهمین قهرمانی در فینال تکراری/ واسه آبروی مردُمِت بجنگ!
تیم ملی فوتسال کشورمان امشب در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن خواهد رفت.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتسال کشورمان با کسب برتری پرگل ۵ بر صفر مقابل تیم ملی فوتسال تایلند در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ – کویت، برای چهاردهمین بار به دیدار نهایی راه یافت؛ جایی که سالنی‌بازهای ایرانی پا به رقابت با تیم ملی فوتسال ژاپن خواهند گذاشت.
, برتری پرگل ۵ بر صفر مقابل تیم ملی فوتسال تایلند,
 
,
تیم ملی ایران که تاکنون به ۱۲ عنوان قهرمانی و یک عنوان نایب‌قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یافته، این بار در سالن سعد عبدالله شهر کویت برای تصاحب جام قهرمانی قاره کهن آن هم برای سیزدهمین بار در برابر سامورایی‌هایی قرار خواهد گرفت که دهمین حضور خود در بازی فینال جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کنند.
,
 
,
تیم ملی فوتسال ژاپن تاکنون ۳ بار بر بلندای قهرمانی قاره آسیا ایستاده و ۵ مرتبه هم عنوان نایب‌قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داده تا بعد از تیم ملی ایران، دومین تیم پرافتخار فوتسال در قاره لقب بگیرد که همین مسئله قطعاً به انگیزه‌هایی آمیخته با حس انتقام‌جویی در دیدار امشب منجر خواهد شد.
,

مقتدر و بی‌شکست؛ به‌سوی قهرمانی

, مقتدر و بی‌شکست؛ به‌سوی قهرمانی,
تیم ملی فوتسال کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های سال ۲۰۱۸، در مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۲ ابتدا اندونزی را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و سپس چین تایپه را با نتیجه ۱۰ بر یک از پیش رو برداشت. لبنان آخرین حریف مرحله گروهی بود که ایران با نتیجه ۹ بر صفر آن را در هم کوبید.
,
 
,
, ,
 
,
پسران وحید شمسایی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف ویتنام رفتند و پیروزی‌های پرگل در این مرحله هم ادامه یافت. ملی‌پوشان کشورمان در این دیدار ۸ بر ۱ ویتنام را شکست دادند و در مرحله نیمه‌نهایی هم با ارائه یک بازی مقتدرانه مانند سایر نمایش‌ها، ۵ بر صفر از سد تایلند مدعی عبور کردند و به فینال تکراری با ژاپن رسیدند.
,

سینوسی و مرموز؛ در جست‌وجوی خوش‌بختی

, سینوسی و مرموز؛ در جست‌وجوی خوش‌بختی,
سامورایی‌ها هم که در این دوره از مسابقات در ابتدا عملکردی سینوسی داشتند، به مرور خودشان را در کویت به اثبات رساندند و تیمی که با حدود ۱۰ بازیکن جدید پا به جام ملت‌های آسیا گذاشته، توانست از سد انتقادات و هجمه‌هایی که وجود داشت به سلامت عبور کند تا حتی با وجود یک شکست بدهنگام، به دیدار پایانی برسند.
,
 
,
ژاپنی‌ها در دیدار نخست گروهی با نتیجه ۲ بر یک از عربستان سعودی شکست خوردند اما بلافاصله با نتایج ۶ بر صفر و ۲ بر صفر مقابل تیم‌های ملی فوتسال کره‌جنوبی و ویتنام، با عنوان صدرنشینی در گروه‌شان به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافتند و در این دیدار هم اندونزی را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دادند.
,
 
,
پیروزی دراماتیک و دشوار سامورایی‌ها مقابل اندونزی با سرمربی ایرانی‌اش اما باعث نشد تا این تیم در مرحله نیمه‌نهایی کار را یک‌سره کند. سالنی‌بازهای چشم‌بادامی در جدال با ازبکستان با برتری خفیف ۲ بر یک به دیدار فینال راه یافتند تا از ساعت ۲۰:۳۰ امشب به مصاف شاگردان وحید شمسایی در نخستین تجربه مربی‌گری ملی‌اش بروند.
,
 
,
ایران و ژاپن در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا تاکنون ۷ بار با هم روبرو شده‌اند که این بازی‌ها در فینال‌های سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ برگزار شده. از این ۷ تقابل، ژاپن تنها در سال ۲۰۱۴ موفق به شکست ایران و کسب عنوان قهرمانی شده و در ۶ دوره دیگر، ایران به عنوان قهرمانی دست یافت.
,
 
,
رقیب امشب تیم ملی مرموزترین تیم این دوره از مسابقات بوده؛ تیمی که با تکیه بر بازیکنان توانمندی چون آنتونیو ماسانوری، شمیزو، اولیویرا آرتور و ۲ دروازه‌بان قدرتمندش برابر حملات حریفانش مقاومت کرده و به هر قیمتی برنده از زمین خارج شده. ژاپن هرچند بعد از ۵ مسابقه تنها ۱۴ گل به ثمر رسانده اما نشان داده که وقتی از حریفش پیش می‌افتد، قدرت زیادی در حفظ نتیجه خواهد داشت. 
,

آس‌های در مشت شمسایی

, آس‌های در مشت شمسایی,
امید تیم ملی فوتسال ایران بیش از سایر ملی‌پوشان اما به چند نفر خواهد بود؛ حسین طیبی، مسلم اولادقباد و سعید احمدعباسی که بدون تردید مهره‌های تأثیرگذار و جهت‌دهنده به نتیجه امشب هستند و می‌توانند در صورتی که در شرایط آرمانی و اوج آمادگی روحی، روانی و فیزیکی، به آس‌های در مشت وحید شمسایی تبدیل شوند.
,
 
,
, ,
 
,
کاپیتان طیبی تاکنون با ۱۰ گل زده در صدر لیست بهترین گل‌زنان جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ قرار گرفته و به طور حتم امید اصلی تیم ملی در بازی مهم امشب است. همچنین احمدعباسی هم ۶ گل به ثمر رسانده و اولادقباد هم هر موقع در زمین بوده، با گل یا پاس گل تأثیر به‌سزایی در پیروزی‌های تیم ملی فوتسال کشورمان داشته.
,
 
,
تیم ملی فوتسال کشورمان در آخرین فینال جام ملت‌های آسیا که سال ۲۰۱۸ و در تایوان برگزار شد، با نتیجه ۴ بر صفر مقابل همین تیم ژاپن به پیروزی و عنوان قهرمانی دست یافت اما به قول وحید شمسایی، فاصله تیم‌های فوتسال در دنیا نسبت به یک‌دیگر خیلی کم‌تر شده و نباید در دیدار مهم و حساس پایانی، انتظار نتایج پر گل مانند آن چه تاکنون به‌دست آمده را داشت.
,
 
,
کلید فتح این فینال تکراری و ایستادن بر سیزدهمین سکوی قهرمانی قطعاً با برنامه‌ریزی، استراتژی دقیق و صبر مؤثر به دست خواهد آمد. تیمِ جوان شده شمسایی حالا در آستانه سلطنت بر آسیاست و برای پسرانی که تاکنون بارها خودشان را ملی‌پوشان مردم ایران نشان داده‌اند، کام گرفتن از این رویا اصلاً دور از دسترس نیست.
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛,
 
, , , شمسایی: امیدوارم به قهرمانی برسیم/ ۱۴ وحید شمسایی در تیم ملی ایران دارم!, شمسایی: امیدوارم به قهرمانی برسیم/ ۱۴ وحید شمسایی در تیم ملی ایران دارم!,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه