اخبار داغ

سریال سلمان فارسی میرباقری در مسیر جاودانگی

سریال سلمان فارسی میرباقری در مسیر جاودانگی
یک سوم سریال الف ویژه «سلمان فارسی» به نویسندگی و کارگردانی سید داوود میرباقری ساخته شده و قرار است این سریال ۶۰ قسمتی جاودانه ای دیگر از خالق سریال های مختارنامه و امام علی(ع) باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نام سید داوود میرباقری در دنیای رسانه معمولا با سریال های بلند تاریخی مذهبی گره خورده است؛ بی جهت نیست که وی در اوج جوانی و در سی سالگی سریال ماندگار «امام علی(ع)» را می سازد و ۵ سال از عمر خود را صرف کارگردانی این سریال می کند؛ سریالی که هنوز پس از گذشت بیش از دو دهه از پخش آن تازگی خود را حفظ کرده و بازی ها و دیالوگ هایش برای مخاطب جان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, داوود میرباقری, سریال,

میرباقری که با تئاتر کار حرفه ای خود را شروع می کند، سال ها بعد سریال «معصومیت از دست رفته» را در قالب تله تئاتر و با بازی درخشان مرحوم امین تارخ برای تلویزیون کار می کند تا پیش درآمدی برای خلق اثری ماندگارتر به نام «مختارنامه» باشد؛ مختاری که ۵ سالی ساخت آن طول می کشد تا یکی از ماندگارترین آثار تلویزیون در قالب آثار تاریخی مذهبی ساخته شود.

, تلویزیون,

میرباقری در سینما و شبکه نمایش خانگی نیز تک خال هایی برای خود به یادگار گذاشته است؛ همان طور که سینمایی «مارمولک» کمال تبریزی با وجود توقیف در خانه اکثر ایرانی ها راه پیدا کرد، سینمایی «آدم برفی» میرباقری نیز به خاطر نقش خاص اکبر عبدی در شمایل یک زن به فیلمی خاطره انگیز و دیدنی برای ایرانی ها تبدیل شد؛ و اما سریال «شاهگوش» داوود خان نیز به دلیل گریم های ماندگار محسن تنابنده در نقش های مختلف و بازی های درخشان مجموعه بازیگران آن، در زمان پخش خود به یکی از سریال های پربیننده شبکه نمایش خانگی تبدیل شده بود.

, سریال های پربیننده,

و حالا خالق آثاری چون «امام علی(ع) و مختارنامه» بار دیگر دست به جادوگری زده تا سریال درخشان دیگری را برای تاریخ تلویزیون به یادگار بگذارد. سریالی که سوژه آن از سال ها پیش در ذهن آقای کارگردان ساخته و پرداخته شده و حتی پیش از خلق مختارنامه، قصد ساختن آن را داشته که زمین و زمان دست به دست هم دادند تا سریال الف ویژه «سلمان فارسی» حالا و در این زمان ساخته شود.

, سلمان فارسی,

, ,

خدا قوت آقای همیشه کارگردان

,

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی چند روز پیش برای سومین بار از پشت صحنه سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» دیدن کرد تا حمایت ویژه خود را به عوامل این سریال یادآوری کند؛ رئیس صداوسیما با سفر به شاهرود و بعد از حضور در لوکیشن کلیسای دمشق و مشاهده برداشت چند پلان به داوود میرباقری و عوامل مختلف سریال خسته نباشید و خدا قوت گفت.

, پشت صحنه سریال,

جبلی سریال سلمان فارسی را اثری خاص خواند و تأکید کرد کاری که داوود میرباقری انجام می‌دهد صرفاً خلق یک اثر نمایشی تلویزیونی نیست بلکه اثری برای تقویت حافظه تاریخی ایرانیان است تا بدانند چه جایگاهی در میان یاران پیامبر و صدر اسلام داشته‌اند. این کار استاد میرباقری و همکاران‌شان مصداق جهاد تبیین به شمار می‌رود چون همه کارهایی که او به نام خودش در تاریخ ثبت و عرضه کرده نمایش افتخارات ایران است.

, اثر نمایشی تلویزیونی,

داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان سریال «سلمان فارسی» نیز این سریال را کار پیچیده‌‌ای عنوان کرد که جغرافیای عظیم داستانی و تاریخی را شامل می‌شود و روایتگر هجرت سلمان برای یافتن حقیقت است.

, سریال «سلمان فارسی»,

میرباقری با اعلام ساخته شدن حدود ۳۳ درصد سریال که شامل فصل میانی آن یعنی فصل بیزانس است، گفت در این فصل بازیگران مختلفی از یونان، ارمنستان، مراکش و تونس در کنار بازیگران ایرانی جلوی دوربین رفته‌اند که در زمان پخش سریال می‌توانند نقش چشمگیری در دیده شدن جهانی آن داشته باشند.

,

این سریال به زندگی و زمانه سلمان فارسی یار ایرانی پیامبر در سه فصل ایران دوران ساسانی، بیزانس و صدر اسلام می پردازد؛ تصویربرداری سریال از آذر ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شده و در شاهرود، قشم، جلفا، شهرک های سینمایی غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه داشته و هم اکنون تصویربرداری یک سوم میانی آن به پایان رسیده است.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

تلخی بی پایان برای بی همگان/ مخاطبی که هر شب باید داغدار شود!

, تلخی بی پایان برای بی همگان/ مخاطبی که هر شب باید داغدار شود!,

شان خانواده ایرانی در تولیدات سینما و تلویزیون رعایت می‌شود؟!

, شان خانواده ایرانی در تولیدات سینما و تلویزیون رعایت می‌شود؟!]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه