اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

رفتار متفاوت اروپا در قبال ایران/ سیاستمداران اروپایی سرسپرده آمریکا هستند

رفتار متفاوت اروپا در قبال ایران/ سیاستمداران اروپایی سرسپرده آمریکا هستند
تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران حکایت از رفتار متفاوت آنها در قبال کشورمان دارد که باعث می شود تا شاهد آغاز فصل سردی از روابط با این اتحادیه باشیم.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتحادیه اروپا روز گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد تصویب کرد که در این لیست نام ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد از جمله گشت ارشاد، "واحد سایبری سپاه پاسداران"، بسیج مستضعفین و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی دیده می شود.

, به گزارش خبرنگار سیاسی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اتحادیه اروپا روز گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد تصویب کرد که در این لیست نام ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد از جمله گشت ارشاد، "واحد سایبری سپاه پاسداران"، بسیج مستضعفین و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی دیده می شود., اتحادیه اروپا ,

به گفته دیپلمات‌های اروپایی بر اساس این تحریم ها، دارایی احتمالی افراد تحت تحریم در اروپا مسدود و از سفر آن‌ها به قلمرو اتحادیه اروپا جلوگیری می‌شود. شهروندان و شرکت‌های اتحادیه اروپا نیز از هر نوع تعامل مالی با این نهادها و افراد منع و صادرات تجهیزات مختلف و نظارت بر مخابرات به ایران ممنوع می‌شود.

,

اتحادیه اروپا دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد

,

حسین امیرعبداللهیان شامگاه گذشته در واکنش به این تحریم‌ ها نوشت: اتحادیه اروپا امروز با اشتباه محاسباتی طی اقدامی غیر سازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعات غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

,

بزودی تحریم‌های متقابل علیه اروپاییان اعمال می شود

,

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز تصمیم شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرد و آن را نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: بزودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام می‌شود.

,

اروپا به قاتلان ۱۷۰۰۰ ایرانی پناه می‌دهد و حافظان امنیت مردم ایران را تحریم می‌کند

,
همچنین کاظم غریب‌ آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره نوشت: "در حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا به‌طور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷۰۰۰ ایرانی بی‌گناه آلوده است، پناه داده و از آنها حمایت می‌کند، متأسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند!"
,
 
,

اروپایی‌ها وابستگی نظامی شدیدی به آمریکا دارند

,

در همین راستا عماد آبشناس کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی با بیان اینکه در حال حاضر اتحادیه اروپا اقتدار قبلی خود را ندارد، گفت: سیاستمداران اروپایی سرسپرده آمریکا هستند، اما در صورت خروج برخی دیگر از کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا ضعیف شدن اقتدار اقتصادی از این هم بدتر خواهد شد.

,

به گفته این کارشناس اروپایی‌ها وابستگی نظامی شدیدی به آمریکا دارند و در حال حاضر هم بحث توسعه اقتصادی اتحادیه اروپا توسط صدر اعظم آلمان مطرح شده است. این امر نشان از سردرگمی سران اتحادیه اروپا در مقابل شرایط نوین جهانی دارد. آمریکا کشورهای این اتحادیه را وادار کرده تا تاوان ماجراجویی هایش در شرق اروپا را پرداخت کنند.

,

اروپا دیگر تمایلی به ادامه روابط مثبت با ایران ندارد

,

مهدی مطهرنیا کارشناس مسایل بین‌الملل نیز با اشاره به تحریم های اروپا علیه ایران گفت: معتقدم اتحادیه اروپا به واسطه شکست در مذاکرات هسته‌ای دیگر چندان تمایلی به حفظ میراث خود در برجام و ادامه تعامل مثبت با ایران ندارد و اکنون نیز با وجود مقاومتی که در این سال‌ها داشتند، احتمالا دوباره وارد چرخه تحریم ایران به بهانه‌های حقوق بشری و هسته‌ای شوند.

,

به گزارش دانا؛ ناامیدی اروپا برای احیای برجام باعث شده تا آنها بخواهند از طریق اعمال فشار در حوزه‌های دیگر مانند حقوق بشر، ضمن تضعیف توان دیپلماتیک ایران و قراردادن تهران در موضع ضعف، شرایطی را به وجود آورند که این تحریم ها را اعمال کنند. البته این تحریم ها حکایت از رفتار متفاوت اروپایی‌ها در قبال ایران دارد که باعث می شود تا شاهد آغاز فصل سردی از روابط با این اتحادیه باشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه