اخبار داغ

گزارشی از آشفته‌بازارِ حمل‌ونقل عمومی تبریز؛

مسافرانی که از اتوبوس‌ جا می‌مانند/ اینجا هوا برای نفس کشیدن کم است!

مسافرانی که از اتوبوس‌ جا می‌مانند/ اینجا هوا برای نفس کشیدن کم است!
با آغاز فصل مدارس و دانشگاه‌ها وضعبت جمل و نقل عمومی تبریز به فاجعه نزدیک شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دوست داری شهروند نمونه باشی و به جای استفاده از خودروی شخصی و ایجاد ترافیک و آلودگی به سراغ اتوبوس بروی و سهمی در فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی داشته باشی اما زهی خیال باطل که پیدا کردن جا برای سوار شدن به اتوبوس‌های تبریز این روزها مانند پیدا کردن گنج شده است؛ همان قدر خوشحال کننده و همان قدر غیرممکن!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اپیزودِ اول؛ مسافرانی که از اتوبوس جا می‌مانند

, اپیزودِ اول؛ مسافرانی که از اتوبوس جا می‌مانند,

کافی است یک روز مسیرت در ساعت‌های مختلف به ایستگاه‌های متفاوت خورده باشد تا بدانی که این روزها اتوبوس سوار شدن هم غیرممکن شده است. ایستگاه‌ها مملو از مسافرانِ منتظر و اتوبوس‌ها لبالب از مسافرین ایستگاه‌های قبلی! خوش شانس که باشی می‌توانی خودت را به زور وارد انبوهِ جمعیت کنی و بعد از شنیدنِ چند غرولند، خوشحال از این پیروزی باشی! شانس که با تو یار نباشد و یا ایستگاه‌های مهم و ساعات شلوغ را که برای رفت و آمد انتخاب کنی باید شاهد رد شدن اتوبوس‌هایی باشی که حتی جای سوزن انداختن ندارند.

,

اپیزودِ دوم؛ اینجا هوا برای نفس کشیدن کم است!

, اپیزودِ دوم؛ اینجا هوا برای نفس کشیدن کم است!,

ساعت ۷ شب، ایستگاهِ میدان قطب؛ بعد از رد کردن چند اتوبوسِ مسیر تندرو خودت را به زور در یکی از اتوبوس‌ها می‌چپانی تا شاید زودتر به خانه برسی. در حالیکه غلغله جمعیت نفس کشیدن را هم سخت می‌کند، یک صدا روی اعصاب مردم می‌رود؛ مسافرین گرامی به دلیل شیوع کرونا لطفا فاصله اجتماعی را رعایت کنید، استفاده از ماسک و دستکش در اتوبوس و ایستگاه‌ها الزامی است! همین یک پیام ضبط شده که از دوران اوجِ کرونا باقیمانده کافی است تا جمعیت کلافه از وضعیت را عصبانی کند و هرکدام در واکنش به این صدا چیزی بگویند.

,

اپیزودِ سوم؛ چه خبر از اتوبوس‌های تازه خریداری شده؟!

, اپیزودِ سوم؛ چه خبر از اتوبوس‌های تازه خریداری شده؟!,

به عنوان یک خبرنگار و مسافرِ همیشگی اتوبوس‌‌های تبریز حتما خبر خریداری ۱۹ اتوبوس و بازگرداندن ۳۰ اتوبوس به چرخه حمل و نقل را شنیده‌ای و کنجکاوی که این اتوبوس‌ها کجا هستند؟ قطعا هیچکدام از این اتوبوس‌ها در مسیر خط ویژه به کار گرفته نشده‌اند پس به سراغ برخی ایستگاه‌های دیگر می‌روی؛ در سه مسیرِ مارالان، کوچه باغ و قراملک خبری از اتوبوس جدید نیست و ظاهرا باید مسیرهای دیگری را که مسئولان شهری می‌دانند را گشت.

,

اپیزودِ چهارم؛ مسئولان شهری پاسخگو باشند

, اپیزودِ چهارم؛ مسئولان شهری پاسخگو باشند,

این روزها وضعیت حمل و نقل عمومی به قدری اسفبار است که مردم را کلافه و عصبانی کرده است و در این میان خبر خریداری اتوبوس‌های جدید که باری از دوش حمل و نقل عمومی برنمی‌دارد هم اثری ندارد و باید مسئولان شهری تبریز پاسخگو باشند که چرا وضعیت حمل و نقل عمومی تبریز روز به روز دچار پسرفت است و در روزهایی که استفاده از اتوبوس و مترو به اوج رسیده و مردم ناراضی از وضعیت هستند، کسی پاسخی به آنها نمی‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه