اخبار داغ

کارشناس مسائل روانشناسی نوجوان:

«بصیرت» کلیدواژه دانش‌آموز انقلابی دیروز و امروز/ نهادهای حوزوی و دانشگاهی به کمک آموزش و پرورش بیایند

«بصیرت» کلیدواژه دانش‌آموز انقلابی دیروز و امروز/ نهادهای حوزوی و دانشگاهی به کمک آموزش و پرورش بیایند
حجت الاسلام زرشناس گفت: آموزش و پرورش باید خودش متولی یک‌سری برنامه‌ها شود و طبق سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در راستای بصیرت افزایی و ایمان‌افزایی دانش آموزان عمل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس کارشناس مسائل روانشناسی نوجوان و مدیر موسسه راهیان کوثر سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار رهیاب، پیرامون مسائل ایجاد شده در برخی مدارس، اظهار کرد: مدارس همیشه مورد توجه دشمنان نظام و انقلاب بودند و سند محکم این حرف سند ۲۰۳۰ است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و رئیس دولت قبل اعلام کرده بود که تا پایان این دولت از این سند نخواهم گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
وی افزود: چیزی که در برخی مدارس اتفاق افتاد و برخی دانش‌آموزان تحت تاثیر قرار گرفتند ناشی از کار پرحجمی است که در این سال‌ها انجام شده است و متاسفانه برخی از مسئولان خواب بودند و توجهی به دانش آموزان نکردند.
 
این کارشناس با اشاره به جمعیت ۱۵ میلیونی آموزش و پرورش در کشور، عنوان کرد: سن دانش آموزان سن احساسات و هیجان‌پذیری فوری است که اگر حرکت‌های سازنده‌ای انجام نشود مجبور به انجام حرکت‌های انفعالی و پدافندی خواهیم بود.
 
وی گفت: در قضایای اخیر یک جنگ ادراکی همه جانبه ایجاد شده بود که یکی از اهداف آن‌ها  مدارس بود و به صورت پیچیده برای مدارس وارد عملیات شدند که خوشبختانه چیزی که مدنظر آنها بود در مدارس ایران اتفاق نیفتاد و به هدف خود نرسیدند اما ما باید نسبت به مدارس نگاه و توجه خود را تغییر دهیم.
 
زرشناس با بیان اینکه دانش‌آموزان برای تربیت در اختیار معلم‌ها هستند، اظهار کرد: در انتخاب معلم‌ها باید بسیار دقت شود و هر معلمی نباید اجازه ورود به کلاس درس داشته باشد و در این زمینه نیازمند یک تحول هستیم که آموزش و پرورش در این زمینه بسیار عقب است؛ اگرچه معلم‌های انقلابی و دلسوز بسیار وجود دارد اما آموزش و پرورش باید یک‌دست باشد.
 
وی افزود: آموزش و پرورش عملاً برای موضوعات بصیرتی و عقیدتی برنامه خاصی برای دانش آموزان ندارد به جز برنامه‌هایی که توسط بسیج و انجمن اسلامی انجام می شود، در حالی که آموزش و پرورش باید خودش متولی یک‌سری برنامه‌ها شود و طبق سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در راستای بصیرت افزایی و ایمان‌افزایی دانش آموزان عمل کند.
 
کارشناس مسائل روانشناسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد هویت ملی و انقلابی برای دانش‌آموزان، بیان کرد: در برخی از مدارس کارهای بصیرتی و فرهنگی صفر است در حالی که دشمن تلاش خود را می‌کند تا دانش آموزی که هیچ آگاهی نسبت به توانمندی‌های کشور ندارد را فریب بدهد و دانش آموزان در یک جنگ رسانه‌ای دچار هیجان می‌شوند.
 
وی گفت: نهادهای انقلابی، حوزوی و دانشگاهی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و آموزش و پرورش باید محور این فعالیت ها شود و تمام ظرفیت‌های خود را کار پای کار بیاورد و کمک های سایر نهادها را در این زمینه سازماندهی کند.
 
زرشناس با اشاره به حضور طولانی‌مدت دانش‌آموزان در خانواده، عنوان کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان رها شدند که باید این خانواده‌ها در راستای تربیت دینی فرزندان خود توانمند شوند و لازم است آموزش و پرورش در این موضوع برنامه‌ریزی کند و مهارت‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.
 
وی با اشاره به مقصر نبودن دانش‌آموزان، گفت: همه دانش آموزان پای کار انقلاب هستند و تعداد محدودی تحت تاثیر قرار گرفتند زیرا دانش آموزان آگاه نیستند و تحت تاثیر برخی رسانه ها و معلم ها اقدامات هیجانی انجام دادند و مقصر کسی است که به برخی معلم‌هایی که به امانت انقلاب خیانت می‌کنند، اجازه حضور در کلاس درس می دهد.
 
کارشناس مسائل روانشناسی با اشاره به لزوم شناسایی عناصر سند ۲۰۳۰ در کشور، اظهار کرد: اکنون ما ثمره ۸سال خیانت دولت قبل در مورد سند ۲۰۳۰ را می‌بینیم و باید تمام مطالب حذف شده از کتب درسی برگردانده شوند و مطالب مربوط به سند ۲۰۳۰ از کتب درسی حذف شوند.
 
وی افزود: دانش آموزان ما همان دانش آموزانی هستند که ۱۳ آبان را رقم زدند و همان جامعه‌ای هستند که بسیاری از شهدای انقلاب و دفاع مقدس را تقدیم کردند و کارنامه بسیار روشنی دارند.
 
انتهای پیام/
,
وی افزود: چیزی که در برخی مدارس اتفاق افتاد و برخی دانش‌آموزان تحت تاثیر قرار گرفتند ناشی از کار پرحجمی است که در این سال‌ها انجام شده است و متاسفانه برخی از مسئولان خواب بودند و توجهی به دانش آموزان نکردند.
 
این کارشناس با اشاره به جمعیت ۱۵ میلیونی آموزش و پرورش در کشور، عنوان کرد: سن دانش آموزان سن احساسات و هیجان‌پذیری فوری است که اگر حرکت‌های سازنده‌ای انجام نشود مجبور به انجام حرکت‌های انفعالی و پدافندی خواهیم بود.
 
وی گفت: در قضایای اخیر یک جنگ ادراکی همه جانبه ایجاد شده بود که یکی از اهداف آن‌ها  مدارس بود و به صورت پیچیده برای مدارس وارد عملیات شدند که خوشبختانه چیزی که مدنظر آنها بود در مدارس ایران اتفاق نیفتاد و به هدف خود نرسیدند اما ما باید نسبت به مدارس نگاه و توجه خود را تغییر دهیم.
 
زرشناس با بیان اینکه دانش‌آموزان برای تربیت در اختیار معلم‌ها هستند، اظهار کرد: در انتخاب معلم‌ها باید بسیار دقت شود و هر معلمی نباید اجازه ورود به کلاس درس داشته باشد و در این زمینه نیازمند یک تحول هستیم که آموزش و پرورش در این زمینه بسیار عقب است؛ اگرچه معلم‌های انقلابی و دلسوز بسیار وجود دارد اما آموزش و پرورش باید یک‌دست باشد.
 
وی افزود: آموزش و پرورش عملاً برای موضوعات بصیرتی و عقیدتی برنامه خاصی برای دانش آموزان ندارد به جز برنامه‌هایی که توسط بسیج و انجمن اسلامی انجام می شود، در حالی که آموزش و پرورش باید خودش متولی یک‌سری برنامه‌ها شود و طبق سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در راستای بصیرت افزایی و ایمان‌افزایی دانش آموزان عمل کند.
 
کارشناس مسائل روانشناسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد هویت ملی و انقلابی برای دانش‌آموزان، بیان کرد: در برخی از مدارس کارهای بصیرتی و فرهنگی صفر است در حالی که دشمن تلاش خود را می‌کند تا دانش آموزی که هیچ آگاهی نسبت به توانمندی‌های کشور ندارد را فریب بدهد و دانش آموزان در یک جنگ رسانه‌ای دچار هیجان می‌شوند.
 
وی گفت: نهادهای انقلابی، حوزوی و دانشگاهی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و آموزش و پرورش باید محور این فعالیت ها شود و تمام ظرفیت‌های خود را کار پای کار بیاورد و کمک های سایر نهادها را در این زمینه سازماندهی کند.
 
زرشناس با اشاره به حضور طولانی‌مدت دانش‌آموزان در خانواده، عنوان کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان رها شدند که باید این خانواده‌ها در راستای تربیت دینی فرزندان خود توانمند شوند و لازم است آموزش و پرورش در این موضوع برنامه‌ریزی کند و مهارت‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.
 
وی با اشاره به مقصر نبودن دانش‌آموزان، گفت: همه دانش آموزان پای کار انقلاب هستند و تعداد محدودی تحت تاثیر قرار گرفتند زیرا دانش آموزان آگاه نیستند و تحت تاثیر برخی رسانه ها و معلم ها اقدامات هیجانی انجام دادند و مقصر کسی است که به برخی معلم‌هایی که به امانت انقلاب خیانت می‌کنند، اجازه حضور در کلاس درس می دهد.
 
کارشناس مسائل روانشناسی با اشاره به لزوم شناسایی عناصر سند ۲۰۳۰ در کشور، اظهار کرد: اکنون ما ثمره ۸سال خیانت دولت قبل در مورد سند ۲۰۳۰ را می‌بینیم و باید تمام مطالب حذف شده از کتب درسی برگردانده شوند و مطالب مربوط به سند ۲۰۳۰ از کتب درسی حذف شوند.
 
وی افزود: دانش آموزان ما همان دانش آموزانی هستند که ۱۳ آبان را رقم زدند و همان جامعه‌ای هستند که بسیاری از شهدای انقلاب و دفاع مقدس را تقدیم کردند و کارنامه بسیار روشنی دارند.
 
انتهای پیام/
,
وی افزود: چیزی که در برخی مدارس اتفاق افتاد و برخی دانش‌آموزان تحت تاثیر قرار گرفتند ناشی از کار پرحجمی است که در این سال‌ها انجام شده است و متاسفانه برخی از مسئولان خواب بودند و توجهی به دانش آموزان نکردند.
,
 
,
این کارشناس با اشاره به جمعیت ۱۵ میلیونی آموزش و پرورش در کشور، عنوان کرد: سن دانش آموزان سن احساسات و هیجان‌پذیری فوری است که اگر حرکت‌های سازنده‌ای انجام نشود مجبور به انجام حرکت‌های انفعالی و پدافندی خواهیم بود.
,
 
,
وی گفت: در قضایای اخیر یک جنگ ادراکی همه جانبه ایجاد شده بود که یکی از اهداف آن‌ها  مدارس بود و به صورت پیچیده برای مدارس وارد عملیات شدند که خوشبختانه چیزی که مدنظر آنها بود در مدارس ایران اتفاق نیفتاد و به هدف خود نرسیدند اما ما باید نسبت به مدارس نگاه و توجه خود را تغییر دهیم.
,
 
,
زرشناس با بیان اینکه دانش‌آموزان برای تربیت در اختیار معلم‌ها هستند، اظهار کرد: در انتخاب معلم‌ها باید بسیار دقت شود و هر معلمی نباید اجازه ورود به کلاس درس داشته باشد و در این زمینه نیازمند یک تحول هستیم که آموزش و پرورش در این زمینه بسیار عقب است؛ اگرچه معلم‌های انقلابی و دلسوز بسیار وجود دارد اما آموزش و پرورش باید یک‌دست باشد.
,
 
,
وی افزود: آموزش و پرورش عملاً برای موضوعات بصیرتی و عقیدتی برنامه خاصی برای دانش آموزان ندارد به جز برنامه‌هایی که توسط بسیج و انجمن اسلامی انجام می شود، در حالی که آموزش و پرورش باید خودش متولی یک‌سری برنامه‌ها شود و طبق سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در راستای بصیرت افزایی و ایمان‌افزایی دانش آموزان عمل کند.
,
 
,
کارشناس مسائل روانشناسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد هویت ملی و انقلابی برای دانش‌آموزان، بیان کرد: در برخی از مدارس کارهای بصیرتی و فرهنگی صفر است در حالی که دشمن تلاش خود را می‌کند تا دانش آموزی که هیچ آگاهی نسبت به توانمندی‌های کشور ندارد را فریب بدهد و دانش آموزان در یک جنگ رسانه‌ای دچار هیجان می‌شوند.
,
 
,
وی گفت: نهادهای انقلابی، حوزوی و دانشگاهی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و آموزش و پرورش باید محور این فعالیت ها شود و تمام ظرفیت‌های خود را کار پای کار بیاورد و کمک های سایر نهادها را در این زمینه سازماندهی کند.
,
 
,
زرشناس با اشاره به حضور طولانی‌مدت دانش‌آموزان در خانواده، عنوان کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان رها شدند که باید این خانواده‌ها در راستای تربیت دینی فرزندان خود توانمند شوند و لازم است آموزش و پرورش در این موضوع برنامه‌ریزی کند و مهارت‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.
,
 
,
وی با اشاره به مقصر نبودن دانش‌آموزان، گفت: همه دانش آموزان پای کار انقلاب هستند و تعداد محدودی تحت تاثیر قرار گرفتند زیرا دانش آموزان آگاه نیستند و تحت تاثیر برخی رسانه ها و معلم ها اقدامات هیجانی انجام دادند و مقصر کسی است که به برخی معلم‌هایی که به امانت انقلاب خیانت می‌کنند، اجازه حضور در کلاس درس می دهد.
,
 
,
کارشناس مسائل روانشناسی با اشاره به لزوم شناسایی عناصر سند ۲۰۳۰ در کشور، اظهار کرد: اکنون ما ثمره ۸سال خیانت دولت قبل در مورد سند ۲۰۳۰ را می‌بینیم و باید تمام مطالب حذف شده از کتب درسی برگردانده شوند و مطالب مربوط به سند ۲۰۳۰ از کتب درسی حذف شوند.
,
 
,
وی افزود: دانش آموزان ما همان دانش آموزانی هستند که ۱۳ آبان را رقم زدند و همان جامعه‌ای هستند که بسیاری از شهدای انقلاب و دفاع مقدس را تقدیم کردند و کارنامه بسیار روشنی دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه