اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی گیلان:

بانیان وضع موجود باید از رأس سه شورای عالی مهم کشور برکنار شوند

بانیان وضع موجود باید از رأس سه شورای عالی مهم کشور برکنار شوند
“مهدی کاسی” کارشناس مسائل سیاسی گفت: در رأس سه شورای عالی مهم تصمیم گیر کشور کسانی هستند که از دولت گذشته تغییر نکرده اند و خودشان بانی وضع موجود هستند و باید از این مسئولیت ها برکنار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “مهدی کاسی”، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی دو نوع اغتشاش یا نارضایتی با ریشه سیاسی رخ داده است اظهار کرد: یکی از این وقایع همان حوادث کوی دانشگاه و یا حوادث تیرماه ۷۸ است و دیگری حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ است و به جز این دو نیز دو اغتشاش هم مربوط به مسائل اقتصادی داشتیم که در سال های ۹۶ و ۹۸ رخ داد. اما ریشه اغتشاشات و یا ناآرامی های اخیر قطعا فرهنگی و اجتماعی است. به هر حال غفلتی که در طول نزدیک به سه دهه در فضای انقلاب اسلامی نسبت به متولیان امر فرهنگی صورت گرفته است منجر به این شد که یک نسلی مفاهیم را آنطور که ما در مانیفست های ترسیم شده انقلاب تعریف کرده بودیم نبینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی افزود: برای تبیین کلمه آزادی که الان وِرد زبان هاست ما صدها اثر داریم که می گوید آزادی چیست. اگر در یک خط بخواهیم بگوییم این است ما آزادی را آزادی معنوی می بینیم و برای این موضوع استاد مطهری کتاب نوشته است.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی درباره راهکار جریان معتقد نظام برای فردای پس از اغتشاشات نیز گفت: یک راهکار مربوط به فضای سیاسی است و آن این است که مطالبات خودمان را از متولیان امر در یک بستری مطرح کنیم که این بستر برای مردم هم فراهم باشد و برای این کار، ساز و کاری هم دیده شود. راهکار دوم احیای هویت ما در ابعاد داخلی و خارجی است. کسانی که امروز بحث آزادی را تبلیغ می کنند سر در آخور کسانی دارند که کمترین حد آزادی را در دنیا بر نتابیده اند. شما سیاهه ای از جنایات آمریکا در دنیا را کافی است برای جوانان مطرح کنید. تاتانکا رهبر سرخپوست ایالات متحده آمریکا را چه کسی کشت. پرونده این ها در تجارت برده و برده داری به حدی سیاه است که در مسیر حرکت برده ها در دریا، این ها به قدری برده ها را در دریا می انداختند که مسیر حرکت کوسه ها در دریاها تغییر کرد. پاتریس لومومبا را چه کسی کشت. اتفاقی که بر سر دولت منتخب سالوادور آلنده در شیلی رخ داد و باعث سقوطش شد را چه کسی رقم زد. اگر این ها آزادی خواهان گرید یک دنیا نیستند پس چه کسی آزادی خواه است. ساندینو رهبر محبوب ارتشیان نیکاراگوئه را که می خواست جلوی غارت طلای این کشور را بگیرد چه کسی کشت؟ ارنستو چگوارا را که در چند کشور برای آزادی مستضعفین جنگید چه کسی ساقط کرد. ژوآو گولارت، رئیس جمهور منتخب برزیل را چه کسی از تخت ریاست جمهوری به پایین کشید و در یک کشور دیگر او را ترور کرد؟
,
 
,
کاسی ادامه داد: تکلیف پرونده مالکوم ایکس، رهبر سیاهپوستان و مسلمانان آمریکا بالاخره مشخص نشد. نمونه های ایرانی این جنایت های آمریکا حاج قاسم سلیمانی و نمونه عراقی آن هم حاج مهدی ابومهندس و نمونه عربستانی آن شیخ باقر نمر است. جوانی که صحبت از آزادی می کند معنی آزادی را نمی داند  و آن را به مفاهیم پَست تعبیر کرده است که مصداق آن را در شعارهایشان می بینید. این جوان نمی داند سرنوشت رهبران آزادی خواه دنیا چه بوده است و توسط چه کسی رقم خورده است وگرنه این جوانان هرگز به چنین آدمی که این چنین سیاهه ای دارد هرگز اعتماد نمی کند. همان ها که در سقوط دولت های آزادی خواه آن سیاهه را دارند اکنون شبکه های تلویزیونی و پلتفرم های مختلف راه اندازی کرده اند و می خواهند در یک جایی مثل ایران شعار آزادی سر دهند.
,
 
,
وی با اشاره به تعبیری از کتاب نشت نشای امیرخانی اظهار کرد: ایشان وقتی پدیده فرار مغزها را بررسی می کند در یک جایی می گوید اگر انسان ریشه داشته باشد حتی اگر بخواهد خارج هم شود باز هم بر می گردد. در اینجا از برنج مثال می زند. ریشه برنج در یک آب گل آلود است و بعد از درو، باقی مانده گیاه را هم می توانید به راحتی از گل به بیرون بکشید اما این کار را هرگز با درخت نمی توانید انجام دهید. جوان ایرانی اگر احساس هویت کند و هویتش ریشه در این آب و خاک داشته باشد هرگز به این سادگی از اینجا دل نمی کند. کف هویت شناخت مفاخر است. جوانان ما مفاخر خودشان را نمی شناسند. در گیلان ما چه کسی کوشیار دیلمی را می شناسد که شاگردش ابوریحان بیرونی را بشناسد؟ چقدر از جوانان ما ابونصر فارابی، ابن سینا، زکریای رازی و … را می شناسند. جوانان ما میرزا کوچک جنگلی را نه به عنوان یک چریک و مبارز بلکه به عنوان یک مصلح اجتماعی و کسی که اهل عمرانی و آبادانی بوده است و به دنبال تحصیل دختران این سامان بوده است و هزاران ایرانی را در قحطی بزرگ نجات داده است نمی شناسند. اگر این ها محقق شود احساس هویت شکل می گیرد و ریشه را مستحکم می کند و دشمن خارجی و شعارهایش را تشخیص می دهد و بسیاری از این افراد تغییر رویه خواهند داد.
,
 
,
این تحلیل گر مسائل سیاسی تأکید کرد: به استناد موزه تمدن نیویورک، برای استقرار دولت فاسد آمریکا، ۹۶ میلیون سرخ پوست کشته شده اند. نزدیک به ۳۰ میلیون نفر را فقط ژنرال جیریکو کشته است. این ملعون چطور می تواند ادعای آزادی کند؟ از نسل دهه هشتادی و نودی ما چه کسی این ماجرا را می داند. در کدام درسی این موضوعات آمده است؟ کدام یک از همین ها، کتاب ساده تاریخ مستطاب آمریکا محمدصادق کوشکی را خوانده است؟ انگلستانی که امروز پایتخت شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ضد انقلاب شده است در ماجرای پلیس جنوب در ایران چه جنایتی کرد؟ چه کسی از قرارداد ۱۹۰۷ خبر دارد که ایران را سه بخش کردند و جنوب را دست انگلیس و شمال را دست روسیه دادند. در قرارداد ۱۹۱۹ که ایران را می خواستند مستعمره کنند. وقتی دانش آموز ما این واقعیت تاریخی را نداند برای او دیگر رئیس علی دلواری، شیخ محمد خیابانی، محمدتقی پسیان، میرزا کوچک، ستارخان و باقرخوان و … اهمیت نخواهد داشت و همین شخص امام خمینی و حاج قاسم هم برای او اهمیت نخواهد داشت. شما باید این عقبه را بگویید. فلسفه روضه خواندن چیست. چرا ما شبانه روز بر این موضوع تأکید می کنیم. شما باید اول جنایتی که بر امام حسین (ع) روا شده است را بگویید تا طرف نسبتش را با ظالم و مظلوم مشخص کند. ما امروز این خلأ را داریم.
,
 
,
در مرحله ترمیم و بازسازی نظام هیچ وقت خوب عمل نکردیم
, در مرحله ترمیم و بازسازی نظام هیچ وقت خوب عمل نکردیم,
 
,
کاسی با بیان اینکه ما در مرحله ترمیم و بازسازی نظام، هیچ وقت خوب عمل نکردیم گفت: هنوز بسیاری از مردم تصور می کنند در ماجرای کوی دانشگاه، دانشجویان از بالای کوی به پایین پرت شدند. قبر این ها کجاست؟ در حالی که تنها شهید واقعه کوی دانشگاه همان شهید ابراهیمی است که از پرسنل ناجا بود. در فتنه ۸۸ عالم و آدم می دانستند نمی شود ۱۳ میلیون رأی را نمی شود جا به جا کرد آن هم در انتخاباتی که ۲ میلیون نفر در فرآیند انتخابات مشارکت می کنند. اما هنوز در تهران عده ای تصور می کنند واقعا در انتخابات ۸۸ تقلب شده است. علت این است که ما ترمیم و بازسازی خوبی انجام نداده ایم. یک قلاده های طلا ساختیم و تمام کردیم در حالی که باید صدها فیلم در رابطه با این واقعه می ساختیم.
,
 
,
وی درباره ی اقداماتی که افراد به عنوان اشخاص حقیقی می توانند برای کاهش هزینه اغتشاشات انجام دهند نیز اظهار کرد: افراد می توانند روشنگری انجام دهند که این کار می تواند به شکل سخنرانی و یا گعده دوستانه باشد. من معتقد هستم در جنگ خانوادگی ما پیروز نداریم. هرکاری شما انجام دهید شکست خورده هستید. آن جوان هم که وارد شده است بخشی از ظرفیت کشور است و این نظام به شدت به نیرو برای پیشرفت نیاز دارد. داشتن سعه صدر و ندیدن برخی خطاهای کوچک در این روزها ضروری است. ما برای تأثیرگذاری ابتدا نیازمند داشتن ارتباط با جوانان هستیم. باید این رابطه حفظ شود و اگر نتوانیم این رابطه را به انس تبدیل کنیم جوانان به حرف ما گوش نخواهند کرد تا بتوانیم تبلیغ کنیم. گاهی باید شکست بخوریم تا رابطه ی ما حفظ شود. در گام بالاتر و در بصیرت افزایی، جریان های انقلاب باید بتوانند پلتفرم های داخلی را گسترش دهند. وقتی کنترل پلتفرم ها دست خارجی ها باشد شما نمی توانید در هنگام شهادت حاج قاسم از هشتک حاج قاسم استفاده کنید. شما نمی توانید در زمینی که او طراحی کرده است کار به درد بخوری انجام دهید. زد و خورد می کنید اما نهایتا مانند ماجرای آرتین مظلوم می شود که همه هشتک ها را مسدود می کنند. پس نیاز است که برای این داستان در بعد قوی تری عمل کنیم.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ما وظیفه داریم با صراحت از آرمان انقلاب اسلامی دفاع کنیم. گلایه جدی ما از رئیس جمهور محبوب و مردمی درباره حضور بانیان وضع موجود در مدیریت کشور است. من ادامه حضور رئیس فعلی شورای عالی فضای مجازی را بر نمی تابم آن هم با این همه کارت قرمزی که از رهبر معظم انقلاب گرفته اند. با چه کسی تعارف می کنیم؟ ما داریم بر سر اصل انقلاب اسلامی شرط بندی می کنیم. این آدم اگر کارآمد بود که تابحال کاری کرده بود. من حضور آقای عاملی را به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر نمی تابم آن هم با آن فضاحتی که در انتصاب او به وجود آمد و اگر آقای ضرغامی آن رو مطرح نمی کرد ما آن ماجرا را نمی دانستیم. به هر حال تکلیف او معلوم است و تعرفه شده توسط آقای خاتمی است و به شدت آقای روحانی در آنجا ایفای نقش کرده است.
,
 
,
انتقاد از عملکرد شورای عالی امنیت ملی در اغتشاشات اخیر
, انتقاد از عملکرد شورای عالی امنیت ملی در اغتشاشات اخیر,
 
,
کاسی با انتقاد از عملکرد شورای عالی امنیت ملی در اغتشاشات اخیر گفت: تکلیف این شورا پس از دو ماه از اغتشاشات چیست؟ تکلیف آقای شمخانی در قبال اغتشاشات چیست؟ چرا باید بعد از این مدت، باز هم دبیر شورای عالی بماند. یکی از علت های وضع موجود ناکارآمدی ایشان است. مسبب وضع موجود که فقط آقای روحانی نبودند. سه شورای عالی کشور که مصوبات آن ها در حکم قانون است و نیازی به رفتن به مجلس و شورای نگهبان ندارد و به محض تصویب قانون، لازم الاجراست، تکلیفشان باید مشخص شود. هر سه تا هم منصوب گذشته هستند. چرا؟ آدم بهتر از این ها نداریم؟ من هرگز باور نمی کنیم که آدم بهتر نداریم. همین آدم به استناد کتاب «خیانت» غضنفری، گفته بود احمد متوسلیان دندان کرم خورده نظام بود که او را کندیم و دور انداختیم. به استناد صحبت های آقای حاجی زاده، با تماس آقای شمخانی هواپیمای اوکراینی ساعت ۲ نصف شب از باند فرودگاه بلند شد و این همه هزینه روی دست نظام گذاشت و دندان تیز جمهوری اسلامی برای انتقام حاج قاسم را کند کرد. با این همه مشکلاتی که او و اطرافیانش برای کشور به وجود آورده اند باید برکنار شود. این دبیرخانه باید فعال شود. اگر دهه شصت، کمال های ماجرای نیمروز را داشتیم در کنارش لاجوردی هایی هم بودند که حکم صادر می کردند. مگر می شود دادگاه کسی که اقرار کرده است دو ماه طول بکشد؟ حضرت آقا بعد از ماجرای شاهچراغ فرمودند دستگاه های امنیتی کار خودشان را انجام دهند و سیستم قضایی برخورد قاطع داشته باشیم و فعالین فرهنگی و مردم هم ید واحده باشند اما امروز می بینیم بخشی از این زنجیر کار خودش را درست انجام نمی دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه