اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

ارائه خدمات حمایتی کمیته امداد به ۸۲ هزار خانوار در استان تهران

ارائه خدمات حمایتی کمیته امداد به ۸۲ هزار خانوار در استان تهران
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: این نهاد در استان تهران به ۸۲ هزار خانوار شامل حدود ۱۴۰ هزار نفر خدمات حمایتی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سید ابوالفضل پرپنجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر در استان تهران قریب به ۸۲ هزار خانوار (حدود ۱۴۰ هزار نفر) به طور ثابت از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی بیان کرد: از این تعداد ۷۵ هزار خانواده به صورت ثابت و مابقی به صورت موردی از خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلف در این نهاد بهره می‌برند.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر افرادی که تحت پوشش خدمات این نهاد نبوده اما نیازمند حمایت هستند، و به صورت مقطعی خدماتی مانند تسهیلات بانکی را دریافت می‌کنند.
,
 
,
پرپنجی از توانمندسازی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد نام برد و افزود: در این راستا یکی از اولویت‌های کاری اشتغالزایی برای توانخواهان است و واجدین شرایط می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز نیکوکاری و ثبت‌نام در سایت کمیته امداد، تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: از مددجویان تحت پوشش این نهاد سالانه ۸ تا ۱۰ درصد افراد از مجموع مددجویانی که قریب به ۴۰ تا ۴۵ درصد از همه افراد تحت پوشش را شامل می‌شود، خودکفا و از دریافت خدمات کمیته امداد بی‌نیاز می‌شوند.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: این نهاد علاوه بر استمرار ارائه خدمات به سالمندان و افرادی که توانایی توانمندسازی را ندارند، خانوارهای جدیدی را جایگزین افرادی می‌کند که به اشتغال و خودکفایی رسیده و از لیست جامعه آماری مورد حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند.
,
 
,
پرپنجی در خصوص ارائه خدمات فکری و فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد، گفت: قریب به ۹۰ هزار خیر، ۲۵ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران را مورد حمایت خدمات خود قرار می‌دهند.
,
 
,
وی تصریح کرد: در این راستا حمایت‌هایی از بدو ورود دانش‌آموزان به مدرسه تا برگزاری کلاس‌های کنکور و پذیرش در دانشگاه‌ها به آنان ارائه می‌شود، در کنکور امسال علاوه بر کسب چند رتبه بسیار ممتاز، ۹۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان تهران در دانشگاه‌ پذیرش شده و در حال تحصیل هستند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه