اخبار داغ

جشنواره فیلم رشد با شعار «مدرسه هویت‌ساز» برگزار می شود/ همکاری با سیما فیلم، فیلم‌نامه برتر تولید خواهد شد

جشنواره فیلم رشد با شعار «مدرسه هویت‌ساز» برگزار می شود/ همکاری با سیما فیلم، فیلم‌نامه برتر تولید خواهد شد
نشست خبری پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد در محل دبیرستان البرز ماندگار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نشست خبری پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد در محل دبیرستان البرز ماندگار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس شورای سیاست‌گذاری، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان پژوهش گفت: برای ما مدرسه البرز نماد آموزش است و جشنواره فیلم رشد هم نمادی برای آموزش‌وپرورش است. برگزاری این مراسم در مدرسه ماندگار البرز نشان‌دهنده این است که باوجود تمام فرازوفرودها آموزش‌وپرورش به دنبال رشد بوده و این پیشرفت‌ها از مدرسه‌ها کلید خورده و خواهد ‌خورد.

وی اظهار کرد: شعار جشنواره «مدرسه هویت‌ساز» است که مانند کانون تربیت عمل خواهد کرد. در این دوره از جشنواره نشان «معلم»، نشان «ایثار و ازخودگذشتگی» که یادبود شهید علی لندی است و نشان ویژه «مدرسه مبدأ پیشرفت است» راداریم. در این دوره از جشنواره تلاش کردیم تا دسترس‌پذیری محتوای جشنواره را بیش از گذشته فراهم کنیم و یکی از اهداف مهم جشنواره کمک به محتوای رسانه‌ای و جذاب آموزشی برای خدمت به‌نظام آموزش‌وپرورش است.

رئیس شورای سیاست گزاری جشنواره فیلم رشد ادامه داد: استفاده از محتوای جشنواره‌ به‌عنوان محتوای آموزشی و ترویج این فرهنگ که با استفاده از ابزار فیلم اهداف خود را پیاده کنیم از اهداف ما رد این جشنواره است.

سپس دکتر پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان به روی سن آمد و بیان کرد: مسئله آموزش و‌ تربیت در تمام جوامع مسئله مهمی است و هرچه کیفیت آن بیشتر باشد کیفیت خدمات دانش آموزان در کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مسئله هویت‌سازی شعار جشنواره است و خیلی مهم است که این شعار در متن تحصیل در مدارش وجود داشته باشد.

افشاریان افزود: با توجه به اینکه من از پژوهشگاه هستم باید ارتباطی بین پژوهش و جشنواره برقرار کنم؛ طبق تحقیقات سرعت رشد وسایل نقلیه، ارتباطات و آموزش بررسی‌شده که سرعت قابل قبولی دارد و این از موضوعات مهم عرصه آموزش است. آموزش از طریق خواندن و دیدن درصد پایینی دارد و اگر باهم ترکیب شود به ۵۰ درصد می‌رسد ک این اتفاق قطعاً با فیلم و این جشنواره خواهد افتاد و باید دانست تمام پژوهش‌ها و رشد در آموزش از دوره دانش‌آموزی شروع می‌شود.

سپس پوستر جشنواره با حضور دبیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم رشد و توسط مادر شهید میان مطلق رونمایی شد.

بعد از رونمایی نشست خبری جشنواره با حضور صادق یزدانی دبیر و حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس شورای سیاست گزاری جشنواره برگزار شد.

در ابتدا دبیر جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم رشد به‌عنوان پر سابقه ترین جشنواره فیلم ایرانی شناخته می‌شود اما این تنها مزیت این نبوده و به نظرم مزیت اصلی پرمخاطب‌ترین بودن این جشنواره است که مخاطب آن‌همه دانش آموزان و معلمان هستند.

وی افزود: شعار آموزش بعد مهم دیگر این جشنواره است و شعار امسال مدرسه هویت‌ساز بوده که از مسائل مهم آموزش‌وپرورش است..

یزدانی ادامه داد: جشنواره در سه بخش بین‌الملل، دانش آموزش فیلم‌ساز و معلمان فیلم‌ساز برگزار می‌شود، در حوزه بین‌الملل کارگردانان مختلف و فیلم‌هایی با موضوع تربیت و آموزش، در بخش دانش آموزان فیلم‌ساز، دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم و در بخش معلمان هم معلمان و دانشجو معلمان حضور خواهند داشت.

دبیر جشنواره تصریح کرد: جایزه نهاده‌ای مختلف را هم امسال در جشنواره داریم؛ جایزه‌ایجاد پیوند بین نماز مسجد ‌‌و مدرسه ک ستاد اقامه نماز مسئولیت آن را بر عهده دارد، جبهه فعالان مردمی جمعیت فیلم‌هایی ک به موضوع جوانی جمعیت و خانواده هستند را داوری خواهد کرد و وزارت کار در حوزه فرهنگ کار جایزه‌ای خواهد داد.

یزدانی در پاسخ به سؤال خبرنگاران به فیلم‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: ۳۴۶۰ فیلم از ۱۱۵ کشور در جشنواره حضور دارند که  ۲۴۷۳ فیلم خارجی و ۹۸۷ فیلم داخلی تا ۱۹ آبان ماه به دبیرخانه رسیده ست.

وی اظهار کرد: بخش فیلم‌نامه راهم به جشنواره اضافه کردیم ک ۵۳ اثر در این بخش رسیده و باید خبر داد که با همکاری با سیما فیلم، فیلم‌نامه برتر تولید خواهد شد.

همچنین علی لطیفی گفت: از سال گذشته اتفاق باشگاه معلمان فیلم‌ساز اتفاق افتاده و این خود به رشد کیفی جشنواره کمک خواهد کرد.

یزدانی خبر داد: اهمیت فیلم‌سازی برای دانش آموزان وجود دارد و مابعد از جشنواره دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان داریم و همچنین از دانش آموزان در هیئت‌داوران هم استفاده می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه