اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بخارست گیشه را از آن خود می‌کند؟ / همه پرفروش‌های سینما برای اطیابی

بخارست گیشه را از آن خود می‌کند؟ / همه پرفروش‌های سینما برای اطیابی
فیلم کمدی و طنز «بخارست» با بازی پژمان جمشیدی بزودی اکران خود را آغاز می کند و بسیاری معتقداند که این فیلم می تواند یخ گیشه را آب کند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سینمای ایران در این روزهای نا آرام اجتماعی سیاسی که تماشاگران سانس هایش گاهی به زیر ده نفر هم می رسد، به قول برخی کارشناسان این حوزه در روزهای به شدت بحرانی خود به سر می برد؛ روزهایی که بعضی معتقداند همین سینمای پرخاطره نفس های آخرش را می کشد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما برخی دیگر از دلسوزان سینما باور دارند که فیلم هایی از جنس مردم، کمدی و تماشاگر پسند می تواند بار دیگر شوکی به گیشه وارد کند و رونقی دوباره به سینما دهد؛ برای این ادعا نیز فیلم هایی مانند «دینامیت» و «انفرادی» را مثال می زنند که در دوران کرونا چگونه با اکران خود ناجی سینما شدند و مخاطبان بسیاری را راهی سالن های سینمایی کردند.

, گیشه, سینما,

و حالا همان کارشناسان نیز اعتقاد دارند که فیلم هایی همچون «بخارست»، «چپ راست» و «ملاقات خصوصی» می توانند بار دیگر تکانی به سالن های خالی از تماشاگر دهند و حتی برخی دیگر بر این مورد اشاره دارند که اکران فیلم هایی مانند «برادران لیلا»، «کاناپه» و «قاتل و وحشی» که مهر توقیف خورده اند نیز با تعامل سازمان سینمایی و عوامل این فیلم ها برای اصلاحات موردی، می توانند به سبد اکران نزدیک تر شوند.

, بخارست,

حال بر اساس آخرین جلسه شورای صنفی نمایش، قرار است فیلم سینمایی کمدی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی علی طلوعی از سه شنبه 24 آبان ماه به سرگروهی پردیس سینمایی آزادی اکران خود را آغاز کند؛ اکرانی که بسیاری معتقداند یخ سینما را آب خواهد کرد. این تاریخ در حالی به صورت قطعی رسانه ای شده است که قرار بود از هفته گذشته این اتفاق عملی شود اما به دلایلی این کار صورت نپذیرفت.

, مسعود اطیابی,

پیش از فیلم سینمایی «بخارست»، مسعود اطیابی با اکران فیلم هایی همچون «تگزاس»، «دینامیت» و «انفرادی» بسیاری از رکوردهای گیشه را از آن خود کرده بود و حالا این امید وجود دارد که مجددا با آخرین ساخته خود مردم را جذب سینما کند.

,

, ,

همه پرفروش‌های سینما برای اطیابی

, همه پرفروش‌های سینما برای اطیابی ,

مسعود اطیابی در این سال ها ثابت کرده که رگ خواب مخاطب عام سینما را در دست دارد و می داند تا با چه استانداری، تماشاگران را به سینما بکشاند؛ به احتمال فراوان مخاطبان او را با سینمایی «خروس جنگی» به یاد داشته باشند؛ فیلمی کمدی با بازی رضا عطاران و مریلا زارعی که توانست علاوه بر موفقیت در گیشه، بارها به مناسبت های مختلف از تلویزیون پخش شود تا تماشاگران حتی سکانس های آن را هم از حفظ باشند.

,

در ادامه همین موفقیت، اطیابی همین شیوه سینمای بدنه را دست فرمان خود قرار داد و سینمایی «اخلاقتو خوب کن» را با بازیگرانی هچون رضا عطاران، سید جواد رضویان و حامد کمیلی جلوی دوربین برد؛ این فیلم نیز بارها از رسانه ملی پخش شده است.

,

اطیابی پس از یک دهه فاصله گرفتن از این جنس سینما، دوباره با ساخت سینمایی «تگزاس» به مسیر قبلی فیلمسازی خود برگشت؛ این بار او با زوج موفق «پژمان جمشیدی و سام درخشانی» به همراه حمید فرخ نژاد توانست در سال ۹۷ یکی از پرفروش ترین فیلم های سال را به نام خود سند بزند و همین موفقیت در گیشه و استقبال مخاطبان باعث شد تا قسمت دوم این فیلم را نیز جلوی دوربین ببرد و اتفاقا این بار نیز یکی از پرفروش های سال ۹۸ با ۲۵ میلیارد تومان به نام «تگزاس2» ثبت شد.

,

تیم مسعود اطیابی، ابراهیم عامریان و حمزه صالحی به عنوان کارگردان، تهیه کننده و نویسنده توانست یکی از تیم های موفق گیشه سینمای ایران باشد؛ گروهی که از سینمایی «تگزاس» تشکیل شد و در ادامه با «دینامیت» و «انفرادی» رکوردهای سینمای ایران را در گیشه جا به جا کرده اند و حالا همان تیم قرار است سینمایی «بخارست» را راهی گیشه کنند؛ در این فیلم بازیگرانی همچون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، پونه عاشورپور، غزال نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، غلامرضا نیکخواه و بابک کریمی به ایفای نقش پرداخته اند.

, . ,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

بخارست و چپ راست ناجی سینما می‌شوند؟!

, بخارست و چپ راست ناجی سینما می‌شوند؟!, بخارست و چپ راست ناجی سینما می‌شوند؟!,

گیشه سینما در انتظار بخارست

, گیشه سینما در انتظار بخارست, گیشه سینما در انتظار بخارست]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه