اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان در گفتگو ۸دی:

اغتشاشات اخیر یک نوع آشوب محدود است نه انقلاب/ تربیتی که به شعار “بی‌شرف، بی‌شرف” منجر شد!

اغتشاشات اخیر یک نوع آشوب محدود است نه انقلاب/ تربیتی که به شعار “بی‌شرف، بی‌شرف” منجر شد!
“صادق رمضانی” مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان، گفت: آنچه که امروز در سطح جامعه می‌بینیم هیچ شباهتی به هیچ نوع انقلابی در سطح دنیا ندارد و یک نوع فضای آشوب محدود است که رسانه‌ها تلاش می‌کنند آن را شبیه یک انقلاب نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، “صادق رمضانی”، مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان و کارشناس رسانه در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه انقلاب دانستن اغتشاشات اخیر یک خطای محاسباتی است، اظهار کرد: در جبر، هیچ عددی بدون علامت نیست و در عالم تمام وقایع هم علامتی برای خودشان دارند. به‌عنوان مثال در یک محور ریاضی که یک طرف آن منفی ۱۰۰۰ و در سمت دیگر مثبت ۱۰۰۰ باشد و ما توافق کرده‌ایم علامت‌های مثبت را ذکر نکنیم؛ اما در منفی‌های هزار، منفی را بیان کنیم. نکته این است که فاصله بین منفی هزار تا مثبت هزار، ۲۰۰۰ واحد است. یعنی یک هزار واحد در منفی عقب رفته و یک هزار واحد در محور مثبت به جلو آمده است. در فضای مجازی برخی وقایع رخ می‌دهد که این‌ها در ذات خودشان خوب یا بد نیستند. مثلاً دست‌بوسی در ذات خودش خوب یا بد نیست. یعنی اگر بوسیدن دست در قسمت مثبت نمودار باشد مثبت است و اگر در قسمت منفی نمودار باشد منفی است. مثلاً دست‌بوسی مادر کار مثبت است اما دست‌بوسی یک عفریته و شیطان کار بد و منفی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی در ادامه افزود: عدالت، مبارزه با تبعیض و مبارزه با استعمار و مبارزه با ظلم و ستم هم در ذات مثبت هستند اما نکته این است که رسانه‌ها تلاش می‌کنند درباره موضوعی با نشان ندادن علامت واقعه، مردم را دچار خطای محاسباتی کنند. شما در حل یک معادله اگر به یک علامت توجه نکنید نتیجه معادله را اشتباه به دست خواهید آورد. امروز رسانه‌ها تلاش می‌کنند علامت واقعه را تغییر دهند یا مخفی کنند. اگر فضای جامعه به این صحنه دقت نکند دچار خطای محاسباتی خواهد شد. چیزی که امروز به وفور دیده می‌شود نیز همین خطای محاسباتی در فضای رسانه‌ای کشور است.
,
 
,
این کارشناس رسانه تأکید کرد: آن چه که امروز در سطح جامعه می‌بینیم هیچ شباهتی به هیچ نوع انقلابی در سطح دنیا ندارد و یک نوع فضای آشوب محدود است که رسانه‌ها تلاش می‌کنند آن را شبیه یک انقلاب نشان دهند. البته دامنه اعتراض تا این حد محدود نیست و حتی ما هم به بسیاری از  عملکردها در دولت‌های مختلف به شدت معترض هستیم. ما به تبعیض و بی‌عدالتی و مشکلات معیشتی موجود معترض هستیم. این اعتراض که باید به صورت نقد باشد باید توسط نیروهای جبهه انقلاب به دولت منتقل شود و دولت و حاکمیت هم باید از این نقدها بهره ببرد.
,
 
,
باید فضای آشوب و نقد و اعتراض را از هم جدا کرد
, باید فضای آشوب و نقد و اعتراض را از هم جدا کرد,
 
,
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: باید فضای آشوب و نقد و اعتراض را از هم جدا کرد. نکته بعدی این است که خطای محاسباتی نباید این تصور را در ما ایجاد کند که آخر این جاده یک بهشت زیباست و اینکه تغییرات مثبتی در حال انجام است. اگر این خطای محاسباتی برای مردم حل نشود در انتها به یک پرتگاه می‌رسند و این موضوع خودش یک فضای نا امیدی شدیدی در سطح جامعه ایجاد خواهد کرد.
,
 
,
ضرورت تخاطب واقعی در قالب همایش، دور هم‌نشینی و گفتگوهای چند نفره/ نسل جدید زیست شدیدی در فضای مجازی دارد
, ضرورت تخاطب واقعی در قالب همایش، دور هم‌نشینی و گفتگوهای چند نفره/ نسل جدید زیست شدیدی در فضای مجازی دارد,
 
,
وی با تأکید بر اینکه اغتشاشات بالاخره به پایان می‌رسد، عنوان کرد: دولت باید از اساتید مسلم امور اجتماعی برای تعیین استراتژی‌های اجتماعی و فرهنگی استفاده کند. نکته دوم این است که رهبر انقلاب حدود ۸ سال قبل فرمودند که تخاطب واقعی، همایش، دور هم‌نشینی و گفتگوهای چند نفره لازم است. به نظر می‌رسد حضور بیش از اندازه و بدون فکر و استراتژی ما در فضای مجازی نسلی را به وجود آورده است که زیست شدیدی در فضای مجازی دارند و این زیست مجازی شباهتی به زیست در فضای واقعی آن‌ها ندارد. این زیست باعث شده است که همه مؤلفه‌ها توسط فرد قابل کنترل باشد. این نسل کاملاً تمامیت‌خواه است و در واقع حاضر نیست به حرف کسی هم گوش کند و احتمالاً منطق خاصی هم ندارد. افراد بازداشت شده اغتشاشات اخیر هم شامل افرادی است که در فضای مجازی زیست کرده‌اند و در واقع این‌طور آموزش دیده‌اند که خودخواه باشد و تنها آن چیزی را قبول کنند که خودشان می‌گویند.
,
 
,
این کارشناس امور رسانه ادامه داد: قطعاً سیاست‌های حاکمیت در نگاه و کنترل فضای مجازی و استراتژی‌های ایجابی در فضای مجازی باید تغییر کند تا بتوانیم فضای مناسبت و مطلوبی داشته باشیم.
,
 
,
زیست مجازی یک تمامیت‌خواهی برای ما می‌آورد
, زیست مجازی یک تمامیت‌خواهی برای ما می‌آورد,
 
,
رمضانی با بیان اینکه متأسفانه خانواده‌ها سازوکار مشخصی برای کنترل فرزندان در فضای مجازی ندارند، تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که این ذهنیت به وجود آمده است که شما می‌توانید در فضای مجازی هر چیزی را طراحی کنید. یک نمونه از این موارد بازی است. در بازی می‌توانید کسی را که می‌خواهید با تو بازی کند را طراحی نمایید. زمین بازی را هم شما می‌توانید طراحی کنید و حتی می‌توانید طراحی کنید که برنده یا بازنده باشید. این نوع زیست در فضای مجازی، نوجوانان و جوانان را به جایی رسانده است که تصور می‌کنند همه اختیارها و طراحی ها با اوست. عمده وقت او در فضای مجازی است و حتی دوستان خودمان را در فضای مجازی به همین شکل انتخاب می‌کنیم و اگر در بین دوستان اولین نکته منفی را که در این افراد دیدم بلافاصله او را بلاک می‌کنم. حتماً آدمی با قواره‌ای که دوست دارم انتخاب می‌کنم. در واقع این زیست مجازی یک تمامیت‌خواهی برای ما می‌آورد و وقتی وارد زندگی واقعی می‌شویم هم به سمت تمامیت‌خواهی خواهیم رفت. امروز می‌بینیم همین بچه‌ها به صورت خودخواهانه و تمامیت‌خواه با والدین خود رفتار می‌کنند.
,
 
,
تربیتی که به شعار “بی‌شرف، بی‌شرف” منجر شد!
, تربیتی که به شعار “بی‌شرف، بی‌شرف” منجر شد!,
 
,
این کارشناس فضای مجازی و رسانه افزود: این فرمت تمامیت‌خواهی وقتی وارد فضای واقعی می‌شود شما می‌بینید که حتی نمی‌توانیم با این افراد حرف بزنیم تا استدلال کنیم. چون این‌ها این‌طور تربیت شده‌اند که دنبال صحبت کردن با مخالف نیستند. لذا وقتی می‌خواهید با این‌ها گفتگو کنید با شعار بی‌شرف، بی‌شرف! آن‌ها مواجه می شوید و با یک دیکتاتوری خاصی شما را حذف می‌کنند. لذا رهبر انقلاب ۱۰ سال قبل بر تخاطب واقعی و دورهم نشینی تأکید کرده‌اند. این دور هم‌نشینی‌ها بسیار مؤثر هستند. متأسفانه به این فرمایشات رهبری توجهی نکرده‌ایم. سنت الهی بر این است که اگر به فرمان رهبر و ولی‌مان گوش نکنیم تنبیه خواهیم شد. بخشی از مشکلات ما به دلیل این است که در برابر فرمایشات ولی الهی دقت لازم را نداریم.
,
 
,
علیرغم تأکیدات رهبر انقلاب برخی مسئولان در دانشگاه ها ابلاغ کرده اند برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ممنوع است!
, علیرغم تأکیدات رهبر انقلاب برخی مسئولان در دانشگاه ها ابلاغ کرده اند برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ممنوع است!,
 
,
رمضانی خاطرنشان کرد: حجم خرابکاری‌ها به دلیل تصمیمات اشتباه مسئولان هم فاجعه است. امروز که ما لازم داریم که افراد با هم حرف بزنند و رهبر انقلاب نیز همواره بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تأکید داشته اند برخی مسئولان در دانشگاه ها ابلاغ کرده اند برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ممنوع است!
,
 
,
وی تصریح کرد: وقتی در دانشگاه فضای حرف‌زدن را می‌بندید پس باید در کجا این‌ها با هم حرف بزنند. متأسفانه حجم نفهمی‌ها بسیار عظیم است. من می‌توانم بگویم مقصر بسیاری از آشوب‌ها همین مسئولان هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه