اخبار داغ

گزارش دانا از همایش ملی اندیشه‌ورزی بسیج کارگران و کارخانجات؛

برگزاری همایش ملی اندیشه ورزی بسیج کارگران و کارخانجات/ بسیج خدمتگزار، الگوی رفع موانع تولید و مشکلات کارگری

برگزاری همایش ملی اندیشه ورزی بسیج کارگران و کارخانجات/ بسیج خدمتگزار، الگوی رفع موانع تولید و مشکلات کارگری
امروز دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه و هم‌زمان با هفته بسیج همایش ملی اندیشه‌ورزی شرکای اجتماعی بسیج کارگران و کارخانجات کشور در سالن شهید ابومهدی المهندس سازمان بسیج مستضعفین با حضور سردار معروفی و وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز دوشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ و همزمان با هفته بسیج همایش ملی اندیشه ورزی شرکای اجتماعی بسیج کارگران و کارخانجات کشور در سالن شهید ابومهدی المهندس سازمان بسیج مستضعفین با حضور سردار معروفی معاون هماهنگ کننده این سازمان و دکتر متضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سرود ملی آغاز و سپس حمیدرضا الله بداشتی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور پس از خوش آمد گویی به مدعوین گزارشی از عملکرد سالیانه این سازمان ارائه کرد.



مسئول بسیج کارگران و کارخانجات با بیان اینکه در طول دفاع مقدس ۹۲ هزار شهید بسیجی تقدیم اسلام شد که ۱۴ هزار نفر از آنها کارگر بودند، گفت: بسیج پاره تن مردم است و مصالح مردم را نباید هیچ‌وقت فراموش کنیم.

بیشتر بخوانید:
گزارش تصویری/ همایش ملی اندیشه ورزی بسیج کارگران و کارخانجات

وی همچنین گفت: در طول ۴۲ سال گذشته بسیج همواره در کنار مردم بوده به‌ویژه در  تنگناهایی مانند سیل، زلزله، کرونا و سایر مشکلات گروه‌های جهادی بسیج در کنار مردم و جلوتر از دستگاه‌های اجرایی خدمت کرده‌اند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات همچنین از طراحی نشان اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این طرح به تولیدکنندگان برتر اهدا می‌شود و برای معرفی تولیدکنندگان برتر و کارگران و کارفرمایان به کار می‌رود.

الله بداشتی افزود: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر و مردم پایه است و با گروه‌های مختلف مردمی و جهادی می‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

وی همچنین تأکید کرد: وزیر کار با روحیه انقلابی و بسیجی می‌خواهد مشکلات کارگران و بازنشستگان را حل کند و ما هم با همه ظرفیت‌ها در کنار دولت هستیم و برای افزایش تولید و بهره‌وری در کارخانجات کمک می‌کنیم.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, بسیج کارگران و کارخانجات, سازمان بسیج مستضعفین,
,
, بسیج کارگران و کارخانجات,
,
, ,
,
, بسیج کارگران و کارخانجات,
,
,
, گزارش تصویری/ همایش ملی اندیشه ورزی بسیج کارگران و کارخانجات,
,
,
,
, بسیج کارگران و کارخانجات,
,
,
,
,

تلاش‌ بسیج کارگری، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و اشتغال پایدار است

, تلاش‌ بسیج کارگری، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و اشتغال پایدار است, تلاش‌ بسیج کارگری، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و اشتغال پایدار است,


الله‌بداشتی تاکید کرد : گروه‌های جهادی ما که در کارخانجات سازماندهی شده‌اند، آمادگی کامل دارند که حتی از دستگاه‌های اجرایی، سریع‌تر به صحنه بیایند و خدمت‌رسانی کنند. وی با بیان اینکه جهاد امیدآفرینی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، اضافه کرد : تمام تلاش‌مان بر این است که بتوانیم ماموریت‌مان در رفع موانع تولید، و نیز تولید با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی را انجام دهیم.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : اقتصادی که مردم‌پایه باشد را در دستور کار خود داریم و بسیج کارگران و کارخانجات در حوزه‌های مختلف، به‌دنبال عارضه‌یابی و حل مسائل است. الله‌بداشتی افزود : تلاش‌مان بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای رسیدن به اشتغال پایدار است و باید با استفاده از گروه‌های جهادی سازماندهی شده، نقش‌آفرینی کنیم.

,
,
,
,



,
,
, ,

پس از مسئول سازمان بسیج کارگران سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده بسیج به جایگاه دعوت شد.

وی دررابطه‌با حوادث اخیر گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف میان اقوام کشور بود، اما هوشیاری بسیج کارگری و کارخانجات و بصیرت موجود در این واحدها موجب شد تا تیر دشمن به سنگ بخورد و نتواند از این جبهه به اهداف خود برسد و این بصیرت موجب شد تا بعد از اغتشاشات و راهپیمایی ۱۳ آبان، ولایت‌پذیری و جدا بودن مردم از صف آشوبگران رقم بخورد.

سردار حسین معروفی ادامه داد: دشمن به دنبال ناامید کردن جوانان ایران اسلامی است و در جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن بیش از همیشه از ظرفیت فضای مجازی برای تارومار کردن دشمن استفاده کنیم.

سردار معروفی گفت: دلیل اصلی کینه استکبار از ایران، پیشرفت در علم، حرکت روبه‌جلو و موفقیت‌های کشور که یکی از نمونه‌های آن، پیشرفت غیرقابل‌انکار در دانش هسته‌ای است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج توضیح داد: فتنه دشمن علیه ملت ایران تمام‌نشدنی است به‌طوری‌که در اغتشاشات اخیر آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، رژیم صهیونیستی، وهابی‌ها، منافقین و وطن‌فروشان با هم یکی شدند تا بین نظام و ملت تزلزل ایجاد کنند، اما نتوانستند.

وی گفت: دشمن می‌داند که قدرت تصرف ایران را ندارد؛ لذا به دنبال تصرف ذهن، آرمان و گرفتن شریعت از مردم و به‌خصوص جوانان است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

بسیج، سیاسی‌کار نیست، آمده‌ایم تا جان‌مان را فدای ملت کنیم

, بسیج، سیاسی‌کار نیست، آمده‌ایم تا جان‌مان را فدای ملت کنیم, بسیج، سیاسی‌کار نیست، آمده‌ایم تا جان‌مان را فدای ملت کنیم,


وی اظهار کرد : بسیج با نگاه ولایی، نیرویی فیزیکی نیست بلکه یک اندیشه و آرمان است. فرهنگ بسیج، فرهنگ عاشورا است. معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت : انقلاب ما عاشورایی است و بسیج نیز یک نیروی عاشورایی است و دشمنان هرگز نمی‌توانند ذائقه ملت عاشورایی ما را تغییر دهند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهدای ما متعلق به همه ملت ایران هستند، گفت : امام عظیم‌الشان ما، بسیج را بنیان نهادند و اثرات آن را امروز در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم. بسیج مستضعفین افتخار دارد که در مرجعیت برای ملت بزرگ ایران، عضو هیچ حزب و گروهی نیست. وی افزود : بسیج، سیاسی‌کار نیست اما سیاسی است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین سیاست بسیج را همراهی با انقلاب و مردم خواند و افزود : باید جانمان را فدای ملت کنیم چراکه بسیج در انقلاب، ولایت و مردم ذوب است. سردار معروفی اظهار کرد : بسیج، رقیب هیچ‌کسی نیست بلکه کمک‌حال و مرجع است. بسیج در زمان دولت‌های گذشته و دولت فعلی، نقش خود را خدمت به ملت بزرگ ایران قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در تمام عرصه‌ها درکنار دولت‌مان خواهیم بود، مطرح کرد : در حوزه خدمات اجتماعی هر پرچمی بالا برود، آن پرچم، پرچم انقلاب است.

,
,
,
,
,
,
,
,



پس از سردار معروفی رئیس کانون عالی بازنشستگان بسیج و دکتر بابایی رئیس کارگروه کارگری مجلس نقطه‌نظرات خود را بیان کردند و سپس سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش ملی با بیان اینکه دشمن به جنگ همه‌جانبه با ما آمده است ادامه داد : این جنگ بنا به تعبیر امام خمینی (ره)، جنگ اسلام و کفر و جنگ فقر و غنا است.

و گفت : این جنگ «من البدو الی الختم» ادامه خواهد داشت و افزود : جنگ ما با دشمن، جنگ اسلام و کفر است و به فضل الهی پیروزی از آن ما است که رمز تداوم و سرعت این پیروزی، همان رمز پیروزی انقلاب، یعنی توکل به خدا، توسل به ائمه و اتحاد ملی است.

وزیر کار با بیان اینکه در مکتب تشیع، ناف خدمت را با نبرد و مبارزه بریده‌اند گفت : اکنون در میقات پابرهنگان، افتخارمان بسیجی‌بودن است.

مرتضوی جنگ ترکیبی را جنگ همه‌جانبه دشمن در حوزه‌های نظامی، اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت : دشمنان در حوزه کودتای نظامی، تهاجم فرهنگی و اجتماعی شکست خوردند و امروز تمام استکبار، بهانه‌ای می‌سازد تا آرامش این ملت را مورد خدشه قرار دهد.

وی مطرح کرد : شاید اگر شقاوت دشمنان را به عینه مشاهده نمی‌کردیم، دچار گمراهی می‌شدیم. اما دیدیم که در کربلای دمشق، چگونه شهدا را سر بریدند. دیدیم که دانشجویان بسیجی فرهیخته ما را با قساوت قلب، تکه‌تکه کردند اما آنان، به‌خاطر عزت انقلاب و مردم، دست به سلاح نبردند.

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

عزم دولت، عقب‌راندن دشمن در جنگ اقتصادی است

, عزم دولت، عقب‌راندن دشمن در جنگ اقتصادی است, عزم دولت، عقب‌راندن دشمن در جنگ اقتصادی است,


مرتضوی با اشاره اینکه انسجام ملی ایران می‌رود تا کاخ دشمنان را به ویرانه تبدیل کند، تاکید کرد : از جامعه کارگری سپاسگزارم و به‌عنوان کوچک‌ترین فرزند بسیج، در دولت خدمتگزار مردم حضور دارم.

وی ریل‌گذاری دولت سیزدهم را در تراز انقلاب اسلامی خواند و گفت : دشمنان بهانه ساختند تا توفیقات و موفقیت‌ها را در ذائقه این مردم تلخ کنند و عزم دولت این است که در جنگ اقتصادی، دشمن را عقب براند.

وزیر کار در پایان اظهار کرد : باید تلاش کنیم در گام نخست، تورم را مدیریت کنیم چراکه دولت، دولت کارگران است و باید با همدیگر، ان‌شا الله کشور را به اعتلا برسانیم.



در پایان این نشست از خانواده شهدای امنیت تکریم و تجلیل شد و تعدادی از این خانواده شهدا لوح تقدیر را از دستان سردار معروفی و وزیر کار دریافت کردند.


 

,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه