اخبار داغ

نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی:

کشور در تولید ذرت علوفه‌ای به خودکفایی رسیده است

کشور در تولید ذرت علوفه‌ای به خودکفایی رسیده است
طاهری طریق گفت: نیاز کشور به ذرت علوفه‌ای، ۱۵میلیون تن است که در زمینه تولید این کالای راهبردی خودکفا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ طاهری طریق مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی، صبح امروز در جلسه ستاد زراعت استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نیاز کشور به ذرت علوفه‌ای، 15 میلیون تن است که در این زمینه خودکفا هستیم.
 
وی افزود: با اینکه تولید این مقدار ذرت علوفه‌ای، عددی قابل اتکاست، باید بر تولید بهینه و کیفی ذرت علوفه‌ای هم توجه جدی داشته باشیم.

مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: یکی از اهداف ما در این طرح افزایش کارایی مصرف آب است، ضمن اینکه ذرت یکی از گیاهانی است که مصرف آب زیادی دارد و باید بسوی کشت علوفه با آب سبز حرکت کنیم.

طاهری طریق عنوان کرد: تأمین علوفه برای دام به دلیل خشکسالی‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و دامداران تبدیل شده است ولی کاشت دانه‌های علوفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به جبران کمبود علوفه دام در کشور کند.

وی خاطرنشان کرد: ذرت نقش بسزایی در تأمین خوراک دام و طیور کشور دارد و به همین جهت مسئولان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی همواره در جست‌وجوی یافتن راهکارهایی برای افزایش عملکرد، تولید و بهبود کیفیت این محصول بوده‌اند.
 
مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: تولید ذرت علوفه‌ای مورد نیاز کشور برای دامداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این محصول توسط دامداری‌ها خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع‌آوری می‌شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه