اخبار داغ

پیگیری یک مطالبه مردمی؛

قیمت های بی ترمز برای راننده شدن

قیمت های بی ترمز برای راننده شدن
این روزها هنرجویان علاوه بر چالش یادگیری آیین نامه و مهارت، باید بتوانند از پس هزینه گواهی نامه رانندگی نیز برآیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، اگر به فکر اخذ گواهینامه رانندگی هستید باید بدانید که هزینه ثبت نام در آموزشگاه های رانندگی در هفته های اخیر سر به فلک کشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

این روزها هنرجویان علاوه بر چالش یادگیری آیین نامه و مهارت، باید بتوانند از پس هزینه گواهی نامه رانندگی نیز برآیند.

,

ماجرا از پیام یکی از مخاطبین تبریزبیدار به تحریریه شروع شد. این شهروند تبریزی می گوید: دو هفته گذشته برای ثبت نام پایه ۱ به آموزشگاه رفته بودم که هزینه را ۳ میلیون تومان اعلام کردند. یک هفته بعد با آماده کردن مدارک جهت ثبت نام مراجعه کردم که در کمال تعجب گفتند هزینه ۵ میلیون تومان است!

,

او با کمال شگفتی می گوید: چرا باید در یک هفته ۲ میلیون هزینه افزایش پیدا کند؟! کسی هم پاسخگو نیست.

,

همین بس بود تا سراغ هنرجویان دیگر برویم.

,

یکی از هنرجویان آموزشگاه رانندگی در تبریز می گوید: هر جلسه آموزش عملی رانندگی پایه ۳ برای ما ۱۶۰ هزار تومان آب می خورد در حالی که دوستم چند ماه پیش برای هر جلسه ۸۰ هزار تومان می داد.

,

با یک حساب سرانگشتی برای آموزش های تئوری و عملی رانندگی به شرط اینکه هیچ کلاس اضافی نوشته نشود که (احتمال آن هم خیلی کم است) باید حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

,

یکی از هنرجویان به تبریزبدیار می گوید: این مبلغ برای خانواده کارگران کم نیست. اگر خط فقر در کشور ۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده، خب خانواده‌ای که بتواند به راحتی این مبلغ را کنار بگذارد برای گواهینامه چقدر است؟

,

هنرجوی دیگری در پس جمله دوستش اضافه می کند: به خاطر همین هزینه‌های بالاست که تخلفات رانندگی زیاد می‌شود و خیلی از جوان ها بدون گواهینامه رانندگی می‌کنند. چه دلیلی دارد هزینه اخذ گواهینامه اینقدر بالا برود؟

,

البته او در ادامه با طعنه می گوید: با این وضعیت ترمز بریدگی قیمت خودرو، خریدن آن هم رویا شده است.

,

پیگیری های تبریزبیدار برای شنیدن پاسخ از رئیس اتحادیه آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی تبریز بی نتیجه ماند اما دو از مربیان رانندگی حرف هایی برای گفتن داشت.

,

این مربی آموزشگاه رانندگی می گوید: هر فرد تنها یک بار تعلیم رانندگی می‌بیند و یک عمر از این حرفه استفاده می‌کند؛ اما برخی حرفه ها مثل موسیقی ساعتی بالای ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

,

یکی دیگر از مربیان نیز به افزایش حقوق کارمندان و کارگران اشاره کرده و می گوید: افزایش هزینه آموزش رانندگی کمتر از افزایش حقوق کارگران و کارمندان است، و همه هزینه هم به مربی داه نمی شود و آموزشگاه هم سهمی در این هزینه پرداختی هنرجویان دارد.

,

اما نکته قابل تامل ماجرا، بی اطلاعی مسئول مستقیم تنظیم بازار از این افزایش قیمت است. بطوری که در تماس تلفی خبرنگار تبریزبیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از این افزایش به یکباره ابراز بی اطلاعی کرد.

,

صابر پرنیان در این گفتگو تنها به وعده پیگیری علت این گرانی بسنده کرد.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه