اخبار داغ

تولید و صادرات ما در دنیا زبانزد شده است

رئیسی: افراد ناکارآمد از ادارات کنار گذاشته شوند/ مردم توطئه دشمن را به شکست کشاندند

رئیسی: افراد ناکارآمد از ادارات کنار گذاشته شوند/ مردم توطئه دشمن را به شکست کشاندند
رئیس‌جمهوری در جمع مردم اسلامشهر گفت: در کشورهای دیگر پشتوانه حکومت‌ها نیروی نظامی است اما پشتوانه حکومت ما مردم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع مردم شهرستان اسلامشهر با بیان این‌که «رشادت‌ها و ایثار و فداکاری مردم این منطقه در ۴۳ سال گذشته از افتخارات این نظام و انقلاب است»، گفت: مردم با اندیشه و با انگیزه اسلامشهر حقیقتا پشتوانه این نظام و انقلاب هستند و صدق این مدعا هزار شهید و هزاران جانباز و ایثارگری است که این منطقه تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی فرهنگ ایثار و شهادت، ایستادگی و مقاومت و همچنین انسجام مردم این شهرستان را به رغم تنوع قومیتی از ویژگی‌های مردم شهرستان اسلامشهر برشمرد و افزود: نقطه مشترک مردم این منطقه زندگی سالم، دفاع از ارزش‌های انقلاب و پایبندی و صیانت از خون مطهر شهیدان است.

,

وی ادامه داد: با تلاش جوانان این منطقه و همچنین سراسر کشور علیرغم خواست دشمن، کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حال رشد و پیشرفت است.

,

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «پیشرفت‌ها در صنایع هسته‌ای، دفاعی و نظامی و علم و تکنولوژی موجب عصبانیت دشمن شده است»، تصریح کرد: دشمن تصورش این بود که با تهدید و تحریم تولید، صادرات و تجارت ما دچار وقفه خواهد شد اما نه تنها در این راستا به موفقیت نرسید بلکه تولید و صادرات نفتی و  غیرنفتی ما در منطقه زبانزد شد و اتصال ما به پیمان شانگهای، اوراسیا و سایر پیمان‌های منطقه‌ای با تمام زیرساخت‌های اقتصادی و غیراقتصادی در منطقه برقرار شد.

,

وی افزود: امروز کار، تلاش و پیشرفت به رغم تحریم‌ها در کشور به نحوی است که شگفتی بسیاری از مسئولان کشورهای دیگر را برانگیخته و طبیعی است که دشمن از این شرایط ناراحت و عصبانی باشد.

,

وی با بیان این‌که «فتنه‌ها و شیطنت‌های اخیر علیه کشور از سوی دشمنان برای متوقف ساختن مسیر توسعه و پیشرفت کشور است»، تصریح کرد: آن‌ها نمی‌دانند که برخلاف کشورهای دیگر که متکی به سلاح و قدرت نظامی هستند مهم‌ترین مولفه قدرت این نظام مردمی در صحنه هستند که در ۴۳ سال گذشته آنها را در همه عرصه‌ها ناکام گذاشته‌اند و همگان دیدند که در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر که دشمنان ایجاد کردند نیز بار دیگر مردم توطئه آنها را به شکست کشاندند و ناکام گذاشتند.

,

رئیسی خطاب به دشمنان با بیان این‌که «ملت مسلمان ایران که دل در گرو این انقلاب و نظام دارند تاکنون بسیاری از محاسبات شما را نقش برآب کرده‌اند»، تاکید کرد: آمریکا و متحدانش بدانند که این ملت امروز در مواجهه با توطئه‌های اخیر، شما را پشیمان خواهد کرد و از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهید خورد.

,

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که «بزرگترین افتخار دولت خدمتگزاری به مردم است و ما شأن و هویت دیگری برای خود قائل نیستیم»، افزود: امروز پیام مردم ما همان شعار ذاتی انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با تبعیض و فقر و فساد است و برنامه دولت مردمی این است که هیچ‌گونه تبعیض و فسادی را برنتابد و برای رفع فقر تلاش کند.

,

وی در ادامه شاخصه مدیریت در تراز انقلاب اسلامی را بروز و ظهور کارآمدی مدیران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: بارها گفته‌ایم و بار دیگر با صدای بلند اعلام می‌کنیم هر مدیری که روحیه تحول‌گرایی و انگیزه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم ندارد، یا با روابط ناسالم نظام اداری و اجرایی کشور را آلوده می‌کند، حتما باید از پیش پای خدمتگزاران واقعی مردم کنار گذاشته شود.

,

وی در ادامه به برخی مشکلات و مطالبات مردم شهرستان اسلامشهر به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و حمل و نقل و نیز بازدید خود از پروژه‌های در دست احداث این شهرستان اشاره و تصریح کرد: با بهره برداری از فاز اول بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر تا پایان ۲۲ بهمن امسال و بخش‌های دیگر آن در سال آینده و همچنین بهره‌برداری از پروژه متروی این شهرستان که مطالبه به حق مردم این منطقه است، ان‌شاءالله بخش قابل توجهی از مشکلات شهروندان اسلامشهری به زودی مرتفع خواهد شد.

,

رئیسی همچنین با اشاره به مشکل بیکاری در این شهرستان، ایجاد اشتغال را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر این منطقه و بلکه سراسر کشور عنوان کرد و افزود: بحمدالله در این شهرستان ظرفیت برای ایجاد اشتغال وجود دارد و با راه‌اندازی بندر خشک این شهرستان که برای رفع مشکلات و راه‌اندازی آن فرصت حداکثر ۲ ماهه تعیین کرده‌ایم، گام مهمی در زمینه ایجاد اشتغال برداشته خواهد شد و زمینه برای اشتغال حداقل ۵ هزار نفر فراهم می‌شود.

,

وی در اجتماع مردم اسلامشهر از تلاش دولت برای رفع مشکل واگذاری شرکت کیان تایر و همچنین تسریع در تکمیل پروژه مهم کمربندی شمالی این شهرستان با هدف سهولت در تردد مردم این منطقه و حفظ جان آنها تاکید کرد و گفت: در جلسه شورای اداری از مسئولان به ویژه مسئولان این شهرستان خواسته‌ام با تلاش مضاعف و کار تحولی رفع این مشکلات و همچنین تکمیل پروژه‌های در دست احداث را دنبال کنند و انشاءالله در سفر آینده به این شهرستان بتوانیم گام‌های جدیدی برای پیشرفت این منطقه برداریم.

,

رئیسی در پایان همچنین حفظ اتحاد و انسجام ملی و دوری از هرگونه تفرقه و اختلاف را لازمه پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: آنچه که دشمن را ناامید می‌کند کار و تلاش و پیشرفت است و ما مصمم هستیم قطار پیشرفت کشور را شتاب دهیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه