اخبار داغ

استاندار سیستان و بلوچستان:

مطالعات باید برای مردم سیستان و بلوچستان به ثروت تبدیل شود/ سیستان و بلوچستان جزو استان‌های برتر در حوزه پژوهش است

مطالعات باید برای مردم سیستان و بلوچستان به ثروت تبدیل شود/ سیستان و بلوچستان جزو استان‌های برتر در حوزه پژوهش است
حسین مدرس خیابانی گفت: سیاست امروز ما تولید محصول از مطالعاتی است که در استان انجام شده بنابراین نیاز است این مطالعات به صورت عملی برای مردم به ثروت تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی استاندار در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه مطالعه و پژوهش پیرامون ظرفیت‌های طبیعی استان وظیفه مهم مراکز دانشگاهی است، بیان کرد: سیاست امروز ما تولید محصول از مطالعاتی است که در استان انجام شده، بنابراین نیاز است این مطالعات به صورت عملی و کاربردی برای مردم تبدیل به ثروت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

 مدرس خیابانی افزود: باید در حوزه‌های مختلف از جمله آب که نیاز فوری استان است، تقسیم وظایف صورت گیرد. جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان انجام داده که نشان می‌دهد هر‌ جا تفکر بسیجی و خالصانه وجود داشته باشد، غیرممکن و بن‌بستی وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با وجود تمام محرومیت‌ها یکی از مدل‌های موفق در عرصه تحقیقات و پژوهش است، سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گیاهان دارویی و پرورش دام دارد که باید به صورت ویژه از آن استفاده کرد.
 
استاندار خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به موفقیت از مقیاس کوچک شروع کنیم تا به موفقیت‌های بزرگتر برسیم.
 
حسن مسلمی نائینی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی نیز در این نشست، گفت: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های پیشتاز و برتر در حوزه پژوهش است.
 
وی با بیان اینکه یکی از برترین دانشگاه‌های کشور در سیستان و بلوچستان قرار دارد، افزود: اقدامات مبتکرانه و بسیار نویی در این خطه انجام شده است.
 
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به علت وجود منابع طبیعی چون باد و خورشید یک منطقه بکر برای انجام کارهای نوآورانه محسوب می‌شود. جهاد دانشگاهی پشتیبان همه طرح‌های نوآورانه است و این طرح‌ها از حمایت جهاد دانشگاهی برخوردار است.
 
گفتنی است؛ سیستان و بلوچستان مقصد اولین سفر استانی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی قرار گرفت، همچنین بررسی و رفع موانع در حوزه‌های پژوهش و طرح‌های نوآورانه از اهداف این سفر محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه