اخبار داغ

جهادی دیگر از بسیج سازندگی خراسان جنوبی؛

نمایشگاه "اقتصاد به توان مردم" با حضور ۹۵ تولیدکننده برگزار شد/ زنان خراسان جنوبی پرچمدار این نمایشگاه

نمایشگاه "اقتصاد به توان مردم" با حضور ۹۵ تولیدکننده برگزار شد/ زنان خراسان جنوبی پرچمدار این نمایشگاه
همزمان با هفته بسیج نمایشگاه "اقتصاد به توان مردم" با حضور ۹۵ تولید کننده استان خراسان جنوبی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، همزمان با هفته بسیج نمایشگاه "اقتصاد به توان مردم" با حضور ۹۵ تولید کننده استان خراسان جنوبی برگزار شد. این نمایشگاه که به مدت چهار روز در مرکز استان برپا شد میزبان تولید کننده هایی در بخش‌های مختلف و از تمامی شهرستانهای خراسان جنوبی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

, ,

تنوع و کیفیت محصولات ارائه شده در این نمایشگاه از شاخصه های بارز نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” بود. تولیدات و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه از سبزی تولید شهرستان طبس گرفته تا ادویه های مواد غذایی تولید بشرویه، نان، گلیم بافی، جاجیم بافی، جوراب تولید استان، لبنیات و روغن های محلی، انواع عرقیات و گلاب تولید شهرستان درمیان، دستبافته های تو بافی زنان هنرمند استان از جمله حوله حمام، تن پوش، حوله دستباف، دستبافته های بافتنی با دومیل و قلاب، عرضه انواع محصولات بهداشتی درمانی دست ساز، عرضه محصولات و مشاوره رایگان طب سنتی، دست سازه های چوبی هنرمندان، کیف های چرم، سفال و میناکاری خضری دست بیاض، شمع سازی، انواع ترشی و بسیاری محصولات دیگر در این نمایشگاه عرضه شد.

,

 

,

, ,

از مهمترین ویژگی های مثبت نمایشگاه های “اقتصاد به توان مردم” ارائه خدمات بسیار خوب بسیج سازندگی از جمله آماده سازی فضا و غرفه رایگان برای تولید کننده ها، تامین اسکان برای تولید کننده های شهرستانی، فرصت معرفی محصولات تولید کننده ها، حضور مستمر مسئولان برگزاری در محل نمایشگاه و پاسخگو بودن به تمامی تولید کننده ها در بحث سوالات و درخواست ها است.

,

 

,

, ,

زنان پیشتاز حضور در نمایشگاه اقتصاد به توان مردم

, زنان پیشتاز حضور در نمایشگاه اقتصاد به توان مردم, زنان پیشتاز حضور در نمایشگاه اقتصاد به توان مردم,

از نکات قابل توجه در نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در هفته بسیج امسال میتوان به حضور ۹۵ درصدی تولید کننده های زن و قشر جوان تحصیل کرده در رشته های مختلف که بعضا تحصیلات دانشگاهی آنها ارتباطی با کسب و کار نداشت اما تولید کننده های موفقی بودند و تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی را به صورت واقعی معنا کرده بودند اشاره کرد. جهت آشنایی با کسب و کارهای مختلف با تعدادی از تولید کننده های حاضر در نمایشگاه گفت و گو کردیم.

,

 

,

, ,

قدرت پیدا کردن اقتصاد درون زا با راه اندازی و حضور در نمایشگاه ها

, قدرت پیدا کردن اقتصاد درون زا با راه اندازی و حضور در نمایشگاه ها, قدرت پیدا کردن اقتصاد درون زا با راه اندازی و حضور در نمایشگاه ها,

محمد رضا پژمان مدیر کسب و کار جوان که فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران بود در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: حدود چهار سال می شود در حوزه فروش و بازریابی فعالیت دارم و با توجه به برندهای مختلفی که داریم محصولات را از طریق سایت به صورت اینترنتی به فروش می رسانیم.

,

وی افزود: برای اولین بار در نمایشگاه استانی اقتصاد به توان مردم در مرکز استان حضور یافتم و قبل از این در نمایشگاه های شهرستانی شرکت کرده بودم.

,

مدیر کسب و کار و تولید کننده محصولات ارگانیک که برای معرفی محصول ارگانیک ادویه جات غذاهای مختلف در این نمایشگاه حضور داشت، بیان کرد: این نمایشگاه که با همت بسیج سازندگی برگزار شد نمایشگاه خوبی بود و با توجه به اینکه من در بحث گسترش کارم پیگیر تسهیلات هستم بسیج سازندگی قول همکاری به من داده است.

,

پژمان عنوان کرد: حدود ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم در شهرهای دیگر به عنوان فروشنده با ما همکاری دارند.

,

وی اظهار کرد: مرکز فعالیت ما در بشرویه است و به شهرهای دیگر کشور نیز ارسال محصول داریم و با توجه به حضور در این نمایشگاه قرار شد یک شعبه در بیرجند هم راه اندازی کنیم.

,

مدیر کسب و کار و تولید کننده محصولات ارگانیک به تاثیرات نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: ارتباط برقرار کردن بین تولید کننده ها و استفاده از تجربیات و دانش همدیگر در این نمایشگاه ها رقم می خورد و وقتی شبکه سازی انجام شود اقتصاد به صورت درون زا قدرت پیدا کرده و نیاز به حمایت نهادی نیست چون مردم خودشان به همدیگر کمک می کنند.

,

 

,

, ,

تجربه خوب از اولین حضور در نمایشگاه

, تجربه خوب از اولین حضور در نمایشگاه, تجربه خوب از اولین حضور در نمایشگاه,

فاطمه کبری افشنگ یکی دیگر از تولید کننده های حاضر در این نمایشگاه در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: در زمینه تولید عرقیات و گلاب به صورت سنتی فعالیت دارم و برای اولین بار است که در نمایشگاه شرکت می کنم که باعث کسب تجارب خوبی برای من شد.

,

وی که از تولید کننده های روستای مسک در شهرستان درمیان است در مورد تاثیرات مثبت نمایشگاه ها، افزود: حضور در نمایشگاه باعث معرفی محصولات تولیدی، خودم، افزایش مشتری و در نهایت کسب درآمد می شود که از این بابت باید از بسیج سازندگی خراسان جنوبی که این امکان را فراهم کرده تشکر کنم.

,

افشنگ بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و نقش مهم زنان در بنیان خانواده پرداختن به کسب و کار خانگی که منجر به اقتصاد شود در کنار خانه داری بسیار مهم و ارزشمند است.

,

 

,

, ,

معصومه سبزه کار، یکی از بانوان بیرجندی که در زمینه کیک و شیرینی فعال است در گفت و گو با خاورستان، بیان کرد: چندین سال می شود در خانه مشغول به کار شیرینی و کیک پزی هستم.

,

وی با بیان اینکه با کمک‌ بسیج توانستم بازار خود را تا حدودی رونق دهم، عنوان کرد: در طول سال از طریق فروش اینترنتی محصولاتم را معرفی و به فروش می رسانم.

,

سبزه کار در مورد حضور در نمایشگاه، گفت: طی فراخوانی از بسیج به این نمایشگاه آمدم تا بازار فروش بیشتری ازمردم گرفته تا نهادها و ادارات پیدا کنم.

,

زهرا مزگی نژاد یکی دیگر از بانوانی که در زمینه حوله بافی فعال است در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از روستای بهدان به این نمایشگاه آمدم و بیشتر فروش محصولاتم را در روستا دارم اما برگزاری نمایشگاه‌ها کمک بیشتری به یافتن مشتریهای جدید و بازاریابی و در نتیجه کارآفرینی خواهد کرد.

,

وی افزود: حضور در این نمایشگاه ها به تقویت نیروی متخصص مورد نیاز، ارتقا و ایجاد مهارت‌های متناسب با فعالیت‌های شغلی کمک خواهد کرد و بسیج می‌تواند به ایده پروری و استفاده از نبوغ جوانان کمک کند تا ترس را در جوانان از بین ببرد.

,

 

,

, ,

اشتغال زایی برای ۱۰ نفر 

, اشتغال زایی برای ۱۰ نفر , اشتغال زایی برای ۱۰ نفر ,

اکرم حسینی از تولید کنندگان شهرستان بشرویه نیز به خاورستان، گفت:‌ در حوزه بافت عروسک و لباس فعالیت دارم و در شهرستان بشرویه کارگاهی با حضور ۱۰ نفر راه اندازی کرده و انواع بافت لباس و هنرهای دیگر را داشته و پیگیری می کنم.

,

وی به مصمم بودن در کار و نترسیدن از شکست اشاره کرد وافزود: اگر بتوانم به عنوان یک بانوی کارآفرین خودکفا شده و با کمک ارگان‌ها بازاریابی مطلوبی را پیدا کنم خواهم توانست دست بانوان بسیاری را برای گذران زندگیشان بگیرم و این چرخه با کمک نهادهایی چون بسیج سازندگی بسیار هموارتر خواهد شد.

,

 

,

, ,

۸۸ نمایشگاه برگزار شده است

, ۸۸ نمایشگاه برگزار شده است, ۸۸ نمایشگاه برگزار شده است,

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج نمایشگاه اقتصاد به توان مردم به مدت چهار روز در مرکز استان با حضور حدود ۹۰ تولید کننده استانی برگزار شد.

,

وی افزود: طی یکسال گذشته ۸۸ نمایشگاه از تولیدات تولید کننده های استان در سطح شهرستانی، استانی و ملی با هدف کمک به بازاریابی تولیدات روستایی و مشاغل خرد خانگی برگزار شده است.

,

هنری با بیان اینکه تولید کننده های حاضر در نمایشگاه های “اقتصاد به توان مردم” اغلب عضو صندوق های قرض الحسنه بسیج هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ تعاونی و ۴۸۹ صندوق با بیش از ۳۳ هزار نفر عضو در استان فعال است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در آغاز این نمایشگاه دوره توجیهی برای شرکت کننده ها برگزار و در پایان گواهی حضور در اختیار تولید کننده ها قرار گرفت.

,

حضور سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی دیدار و گفت و گوی رو در رو با تولید کننده از دیگر برکات مثبت نمایشگاه اقتصاد به توان مردم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه