اخبار داغ

برای بانوان فرصت ساز تویسرکانی؛

چرخیدن چرخ زندگی با "چرخ خیاطی‌ها"/ اینجا ۲ خواهر نخ کوک می‌کنند برای ساز زندگی+تصاویر

چرخیدن چرخ زندگی با "چرخ خیاطی‌ها"/ اینجا ۲ خواهر نخ کوک می‌کنند برای ساز زندگی+تصاویر
اینجا در تویسرکان به همت فرصت سازی دو بانوی بسیجی، چرخ زندگی هفت خانوار با چرخیدن "چرخ خیاطی‌ها" می چرخد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ آن ور آبی‌ها به هر دری می زنند و به دنبال مشغول کردن جوانان ما به ظواهر زندگی هستند تا انرژی آنان را به جای فراگیری حرفه ها و مهارت های مختلف به لذت های حیوانی سوق دهند، آنان می خواهند جوانان این مرز و بوم تنها خودشان را با فضای مجازی سرگرم و گوشه نشینی را انتخاب کنند، در حالی که یک جوان باید شاداب، پر انرژی و با طراوت بوده و تا زمانی که زور بازو دارد به فکر حرفه آموزی باشد و یا علی گویان برای زندگی خود و خانواده اش برنامه ریزی کند، چرا که در پیری دیگر آن توانی که باید برای آموختن نمی ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*آبادانی در تلاش است

,

جوانان اگر هویت، قدرت و توانمندی های خود را بشناسند آبادانی را مجسم می کنند، نه اینکه فکر تخریب در سر بپرورانند و اندیشه هایشان را معطوف به کارآفرینی می کنند تا هم منبع درآمدی برای خود داشته باشند و هم با ایجاد فرصت های شغلی برای دیگران منشاء کسب روزی حلال شوند.

,

چه بسیار جوانان و به ویژه بانوانی هستند که پویایی خود را در کار کردن جستجو می کنند، انسان اگر کار نکند هیچ گاه سرزنده نمی شود.

,

* زندگی را با چرخ “چرخ خیاطی ها” می چرخاند

,

و اما در میان این آتش به اختیارها دو خواهر بسیجی تویسرکانی به نام معصومه و مریم بختیاری هستند که آستین های همتشان را بالا زده اند تا با انگشتان حرفه یشان، نخ کوک کنند و ساز زندگی را خود بنوازند با صدای چرخ “چرخ خیاطی ها.”

,

به کارگاه کوچک خیاطی این دو خواهر می رویم به نام “راما”، مریم متأهل است و فرزندش هم گاه گاهی به کارگاه مادرش می آید و در کنار نوشتن تکالیف مدرسه، به صورت عملی با مشاهده مادر، مشق زندگی می آموزد.

,

*تسهیلات بسیج سازندگی زمینه توسعه یک کارگاه خیاطی

,

معصومه می گوید؛ من و مریم سابق بر این در کارگاهی در تهران مشغول به کار بودیم، پس از آن که خیاطی را آموختیم به دیار خود بازگشته و به همت تسهیلاتی که از بسیج سازندگی دریافت کرده، کارگاه کوچک خیاطیمان را سرپا کردیم.

,

در ابتدا با دوخت و دوز سیمونی کارمان را آغاز کردیم، رنگارنگ، زیبا و قشنگ برای نوزدان.کم کم با توجه به نیاز جامعه به سمت دوخت مانتو، پالتو و شومیز رو آوردیم.حالا این روزها هم قرار است وسایل تزئینی آشپزخانه را طراحی و بدوزیم.

,

*بانوان فرصت ساز تویسرکانی

,

مریم نیز عنوان می کند: در این کارگاه در حال حاضر علاوه بر اینکه من و خواهرم فعالیت داریم برای پنج نفر هم اشتغالزایی ایجاده شده و به دنبال آن هستیم تا با اخذ تسهیلات بیشتر فرصت های شغلی دیگری هم برای همشهریانمان فراهم سازیم.

,

به گزارش عصرهمدان؛ کار کردن آدم را سرزنده می کند، در حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده؛ « خدایا نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان دار» و چه زیبا این دو بانوی بسیجی در تویسرکان برای دوری از دل مردگی و برای ساز زندگی خود نخ کوک می کنند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه