اخبار داغ

معاون فرهنگی هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

فرهنگ و هنر ابعاد هویتی و رفتاری جامعه را شکل می دهند

فرهنگ و هنر ابعاد هویتی و رفتاری جامعه را شکل می دهند
معاون فرهنگی هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:فرهنگ و هنر هر کشوری میزان اصالت آن کشور را نشان می دهد در واقع فرهنگ و هنر است که ابعاد هویتی و رفتاری جامعه را شکل می دهند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی به دلیل غنی بودن  و بومی بودن از جلوه های مهم و برجسته در بازتولید قدرت نرم به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

فرهنگ و هنر بومی توانسته است ظرفیتی از آثار و ارزش  را به یادگار بگذارد و این آثار ذخیره ای برای خلق محتواها و تولیدات هنری در دوران اخیر است تا  در مقابل هجوم فرهنگی بیگانه، هویت های بومی حفظ شود.

,

 یکی از بخش هایی که توانسته است در سالیان متوالی در حوزه فرهنگ و هنر نقش افرینی کند بسیج است، بسیج با تولیدات مختلف در حوزه های گوناگون و با تگیه بر واقعیت ها و مبارزه با تحریف ها، ارزش های انقلاب اسلامی و هویت های بومی را در دنیای امروز که با سیل هجوم فرهنگ های بیگانه مواجه است، گام های مثبت و اثرگذاری داشته است.

,

در همین رابطه معاون فرهنگی هنری سپاه فتح کهگیلویه  و بویراحمد در گفت وگو با صبح زاگرس با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج در خصوص نقش آفرینی بسیج در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری در استان گفت: فرهنگ و هنر هر کشوری میزان اصالت آن کشور را نشان می دهد در واقع فرهنگ و هنر است که مولفه‌ها ، شاخص ها و ابعاد هویتی و رفتاری یک جامعه را شکل می‌دهند و منجر به پدیداری تمدن‌های اصیل می‌شوند.

,

, ,
 
,

مثنوی ادامه داد: در کنارالگوهای فرهنگی مواجه با تهاجمات فرهنگی هم هستیم و برای مقابله با این هجمه فرهنگی باید هم آفندی و هم پدافندی عمل کنیم که ایجاد بسترسازی از جمله در سپاه نتیجه ان است.

,

وی با اشاره به این نکته که فرهنگ راه مشترک زندگی اندیشه و کنش انسانها را در جوامع بشری رقم می زند ، افزود : با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه کار فرهنگی و هجمه‌های دشمنان در مواجهه با ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی ، تدابیر ویژه‌ای توسط معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح در حوزه تخصصی فرهنگ صورت گرفت و با تمرکز بر روی صنعت هنر بیان مفاهیم مولفه های ارزشی با زبان هنر و بسترسازی برای نقش‌آفرینی هنرمندان استان در تحقق این مهم و همچنین با توجه به نیاز سنجی هایی که در این زمینه صورت گرفت ، مرکز آفرینش های هنری بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

,

, ,
 
,

معاون فرهنگی سپاه فتح با اشاره به گذشت سه سال از راه اندازی این مرکز فرهنگی ، گفت : تجهیز تخصصی مرکز آفرینش های هنری بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب چهارخانه تخصصی اولین اقدام این معاونت برای تحقق این ایده بود.

,

مثنوی افزود : از ابتدا با توجه به کمبودهای استان توانستیم زیرساختی را برای حضور فعالانه هنرمندان ایجاد کنیم که از نظر تجهیزات به بالندگی خوبی برسد ضمن اینکه در کنار این تجهیزات ، شناسایی هنرمندان و ایجاد هماهنگی بین این دو ایجاد و تبدیل به تولید محصولات فرهنگی شد  .

,

وی ادامه داد : یکی از بسترهای ایجاد شده در کنار تولیدات فاخر که باعث ایجاد تحرک فرهنگی در استان شد ، راه اندازی همایش هایی از جمله جشنواره سرود چکاوک بود که محصولات زیادی ارسال شد.

,

مثنوی به تئاتر به عنوان با سابقه ترین هنر استان ،  گفت : امسال علاوه بر سرود وارد حوزه تاتر شدیم که بتوانیم خوب عرض اندام کنیم و فکر نمی کردیم که با این حضور خوب  هنرمندان مواجه شویم .

,

, ,

وی ادامه داد : در کنار دو جشنواره سرود و تئاتر ، یک جشنواره تخصصی بلوط ایجاد شد تا سایر رشته ها مانند هنرمندان و تولید کنندگان فیلم های بلند ،  بتوانند ایفای نقش کنند.

,

معاون فرهنگی سپاه فتح استان افزود : همانطور که اشاره شد شناسایی ، تقویت و حمایت از استعدادهای هنری ، تولید آثار فاخر هنری در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف ، دوره‌های آموزشی و توانمند سازی فعالان فرهنگی هنری و نیز برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری ویژه هنرمندان فاخر در سطح استان در دستور کار این مرکز قرار گرفته است . از برجسته‌ترین فعالیت‌های این مرکز برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری است که می‌توان به جشنواره سرود آوای چکاوک جشنواره تئاتر سیمرغ و جشنواره هنرهای دیجیتال بلوط و کارگاه‌های توانمندسازی مربیان و مدیران هنری در رشته های مختلف اشاره نمود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه