اخبار داغ

بانک‌های کردستان گره‌گشای تولید یا مانع آن؟/ احیا واحد تولیدی بستنی عسل سنندج در انتظار همت مسئولان

بانک‌های کردستان گره‌گشای تولید یا مانع آن؟/ احیا واحد تولیدی بستنی عسل سنندج در انتظار همت مسئولان
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان با هدف توسعه سرمایه گذاری و بررسی رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان تشکیل جلسه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان با هدف توسعه سرمایه گذاری و بررسی رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان تشکیل جلسه داد، در اولین دستور کار جلسه مشکلات وبدهی معوق واحد تولیدی بستنی عسل مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

واحدی که همواره پای ثابت جلسات رفع موانع تولید است و از عدم همکاری بانک عامل در پرداخت تسهیلات مصوب می‌گوید.

,

مدیر عامل این واحد تولیدی نیازمند تسهیلات برای پرداخت بدهی معوق خود به بانک کشاورزی است، اما بانک هم سالهاست برای دراختیار گذاشتن این تسهیلات موافقت نمی‌کند.

,

, ,

در زمینه تولید هیچ سوء مدیریتی نداشتیم و فقط وعده‌هایی برای پرداخت وام به ما دادند

, در زمینه تولید هیچ سوء مدیریتی نداشتیم و فقط وعده‌هایی برای پرداخت وام به ما دادند, در زمینه تولید هیچ سوء مدیریتی نداشتیم و فقط وعده‌هایی برای پرداخت وام به ما دادند,

به گفته مدیرعامل مجموعه بستنی عسل کردستان، این واحد پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده که این مبلغ امروز به ۵۴ میلیارد تومان رسیده است و تاکنون ۴۵ بار مصوب شده که مشکلات بانکی واحد بستنی و گاوداری یک هزار راسی وابسته به این شرکت برطرف شود ولی هنوز نتوانستیم تولید خود را دوباره آغاز کنیم.

,

سید جمال ساعدی با اشاره به اینکه در زمان فعال بودن واحد بستنی، روزانه ۱۵۰ هزار دلار از محصولات آن به خارج از کشور صادر می شد، افزود: در زمینه تولید هیچ سوء مدیریتی نداشتیم و فقط وعده‌هایی برای پرداخت وام به ما دادند و محقق نشد و دلیل مخالفت‌ ها را هم نمی دانیم.

,

وی گفت: امسال رییس سازمان بازرسی کشور از این مجموعه بازدید کرد و مصوبه ای هم به تصویب رسید ولی با گذشت پنج ماه همچنان اقدامی نشده است.

,

بی‌شک مشکل این واحد تولیدی اگر در سال های نخست تعطیل شدن آن برطرف می شد میزان بدهی آن امروز بسیار کمتر از مبلغ مذکور بود اما این مشکل همچنان باقی مانده و اکنون دولت سیزدهم تلاش دارد آن را حل کند، بیشتر مسوولان حاضر در این جلسه هم نسبت به طرح دوباره این موضوع و عدم حل مشکل بانکی آن ابراز گله‌مندی و ناراحتی کردند.

,

دیگر دستور کار این جلسه هتل در حال ساخت لاله سنندج بود سرمایه گذاران این پروژه هم نیازمند تسهیلات از بانک سپه برای تسریع در اتمام آن هستند.

,

مشکلات یکی از شرکت‌های پیمانکار آب منطقه‌ای، شرکت فرآورده‌های زیتون وهمچنین بدهی معوق مشترکین کردستانی به اداره برق از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

,

, ,

انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها پیش روی تولید کنندگان

, انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها پیش روی تولید کنندگان, انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها پیش روی تولید کنندگان,

حامد قادرزاده معاون امور اقتصادی استانداری کردستان با انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها پیش روی تولید کنندگان و سرمایه گذاران گفت: این موضوع موجب فرار سرمایه گذاران و مهاجرت نیرو‌های نخبه از استان می‌شود.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه واحد تولید بستنی عسل و گاوداری شیری این مجموعه از ظرفیت های استان برای ایجاد اشتغال و تولید است، اظهار داشت: با احیای دوباره این واحد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۷۰ نفر ایجاد می شود.

,

حامد قادرزاده افزود: در حال حاضر بخشی از شیر مورد نیاز مصرف کنندگان در استان از سایر استان های کشور وارد می شود که با آغاز به کار دوباره گاوداری هزار راسی این نیاز تامین می شود.

,

ادرزاده با اشاره به اینکه اگر واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران حمایت نشوند دیگر کسی تمایل به سرمایه گذاری نخواهد داشت، یادآور شد: هیچ کسی به خاطر انجام کار خیرخواهانه مورد مواخذه قرار نمی گیرد لذا مدیران در رفع مشکلات واحدهای تولیدی همت بیشتری داشته باشند.

,

, ,

تحقق ۷۲ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان

, تحقق ۷۲ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان, تحقق ۷۲ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: تاکنون ۱۸۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با یک هزار و ۵۵۲ پرونده مطرح شده و ۲ هزار و ۷۶۹ مصوبه تشکیل شده است.

,

بختیار خلیقی با اعلام اینکه ۷۲ درصد مصوبات این کارگروه انجام شده است، افزود: از مصوبات انجام شده یک هزار و ۴۹۵ مصوبه بانکی، ۵۴ مصوبه مالیاتی و ۴۵۶ مصوبه هم مربوط به سایر بخش ها بوده است.

,

وی ادامه داد: از ۸۰۷ مصوبه باقی مانده که در دست اجرا و پیگیری است ۴۴۱ مصوبه بانکی، ۲۶ مصوبه مالیاتی و ۲۹۷ مصوبه هم در سایر بخش ها است.

,

, ,

تشکیل پرونده برای بانک‌هایی که مانع توسعه سرمایه گذاری در استان می‌شوند

, تشکیل پرونده برای بانک‌هایی که مانع توسعه سرمایه گذاری در استان می‌شوند, تشکیل پرونده برای بانک‌هایی که مانع توسعه سرمایه گذاری در استان می‌شوند,

رییس دیوان محاسبات کردستان هم در این نشست از تشکیل پرونده برای بانک‌هایی خبر داد که مانع توسعه سرمایه گذاری در استان می‌شوند.

,

مقیاسی تاکید کرد: مانع تراشی برخی بانک‌ها وکاستن از سرعت توسعه اقتصادی استان مصداق ترک فعل است.

,

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: همه مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها موظف هستند به رونق تولید و اشتغال در همه بخش ها کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه