اخبار داغ

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط زیست کرمانشاه خبر داد؛

تشکیل ۱۱۳ پرونده تخلف شکار غیرمجاز در کرمانشاه

تشکیل ۱۱۳ پرونده تخلف شکار غیرمجاز در کرمانشاه
فرشاد فتاحی از تشکیل 113 پرونده تخلف شکار غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، صید و شکار غیر مجاز  آسیب جبران‌ناپذیری به زیست جانوری وارد می کند آگاهی مردم در این رابطه نقش مهمی در حفاظت از حیات وحش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

فرشاد  فتاحی در گفتگو با خبرنگار  مرصادنیوز، با بیان اینکه خطر کاهش یا انقراض جانوران بومی از بحران های زیست محیطی است، اظهار کرد: امسال در استان کرمانشاه ۱۱۳ فقره پرونده شکار غیرمجاز تشکیل شده است که از این تعداد ۳۸ پرونده منجر به رای و مابقی در دست دادرسی است .

, مرصادنیوز,

وی با اشاره به اینکه "کل"، بز، آهو، خرگوش از جمله جانورانی هستند که هدف شکار شکارچیان غیرمجاز قرارگرفته‌اند، افزود: امسال تعداد 153 نفر شکارچی متخلف دستگیر شده اند.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: از تعداد 68 گونه جانوری شکار شده، سه رأس بز و آهو، 26 رأس گراز و مابقی خرگوش و انواع پستانداران کوچک بوده است.

,

آزادی گفت: دو سال است به دلیل آنفولانزای پرندگان مجوز هیچ نوع شکاری در استان صادر نشده اما متاسفانه پرندگان بسیاری شکار شده اند.

,

وی افزود: تعداد ۵۱ قطعه و پرنده ۴۳۷ انواع آبزیان  توسط شکاچیان کشف و ضبط شده است.

,

وی در خصوص تأثیر گونه‌های جانوری و گیاهی بر اکوسیستم گفت: هر گونه گیاهی و جانوری همچنین میکروارگانیسم‌ها، یک ارزش ذاتی و زنجیره غذایی هستند که به عنوان ذخایر ژنتیکی، یکی از ثروت های هر کشور به شمار می‌روند.

,

فتاحی با تکید بر اینکه حفظ و حراست از گونه‌های جانوری ضروریست، تصریح کرد: علاوه بر سازمان حفاظت از محیط زیست و محیط‌بانان این مجموعه که حفظ زیستگاه‌ها، بخشی از وظیفه ذاتی آنها است، تشکل‌های مردمی و فعالان محیط زیست نیز می‌توانند در این زمینه یاری‌رسان و نقش‌آفرین باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه