اخبار داغ

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی:

جلسه تصمیم گیری در خصوص سوخت نیروگاه شازند ۱۵ آذر با حضور مسئولین کشوری برگزار می شود

جلسه تصمیم گیری در خصوص سوخت نیروگاه شازند ۱۵ آذر با حضور مسئولین کشوری برگزار می شود
یوسفی گفت: سه شنبه هفته آینده ۱۵ آذرماه نشستی به منظور تصمیم گیری در خصوص سوخت نیروگاه شازند با حضور استاندار مرکزی، رئیس سازمان محیط زیست و وزاری نیرو و نفت برگزار خواهد شد که امیدواریم تصمیمات خوبی اتخاذ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ یوسفی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی عصر امروز در سومین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار داشت: در سال جاری تاکنون ۹۰ روز ناسالم به ثبت رسید که البته نسبت به سال گذشته ۹ روز کاهش یافته و شهر اراک تا امروز در رتبه پنجم کلانشهر های آلوده کشور قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
یوسفی اظهار کرد: ۳۹ پروژه در راستای اجرایی شدن طرح کاهش آلودگی هوای اراک به تصویب دفتر فنی استانداری و معاونت عمرانی رسید که اعتبارات آن نیز از محل عوارض آلایندگی برنامه‌ریزی شده است.
,
 
,
وی ادامه داد: قانون هوای پاک دارای یک سامانه نظارتی مستقر در سازمان محیط زیست است که در این قانون ۲۰ دستگاه باید وظایف قانونی را در این راستا انجام دهند ارزیابی می شوند و بر اساس ارزیابی ای که در آبان ماه انجام شده در کل کشور کمتر از ۱۰ درصد این قانون اجرایی شده است.
,
 
,
مدیر کل محیط زیست استان مرکزی گفت: سه شنبه هفته آینده ۱۵ آذرماه نشستی به منظور تصمیم گیری در خصوص سوخت نیروگاه شازند با حضور استاندار مرکزی، رئیس سازمان محیط زیست و وزاری نیرو و نفت برگزار خواهد شد که امیدواریم تصمیمات خوبی اتخاذ شود.
,
 
,
وی افزود: با توجه به ماده ۲۳ قانون هوای پاک که ۲۰ درصد عوارض به صندوق محیط زیست واریز می شود سهم اختصاص یافته به استان ۷۵۰ میلیارد تومان است که ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک توسعه تعاون تامین شده است و می توان از آن در جهت کاهش آلودگی هوای اراک استفاده کرد.
,
 
,
تاکنون ۶۵ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه استفاده شده
,
 
,
محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در سال جاری تاکنون در شهر اراک یک روز هوای پاک، ۱۶۲ روز سالم، ۶۳ روز ناسالم برای گروههای حساس، ۲۲ روناسالم، ۳ روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک به ثبت رسیده است.
,
 
,
محرابیان اظهار کرد: بیشترین میزان آلودگی در شهر اراک در تیرماه به ثبت رسید که به دلیل وسعت خشکسالی و تاثیرات تالاب میقان و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است و در پاره ای از موارد آلاینده اوزون است که منشا آن از سمت شازند بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: بررسی روند ۱۰ ساله آلودگی هوای اراک تا سال ۱۴۰۰ یک سیر کاهشی را نشان میدهد اما از سال ۱۴۰۰ به دلیل خشکسالی گسترده افزایشی شد و سال گذشته ۱۶۵ روز ناسالم را در اراک تجربه کردیم.
,
 
,
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ بعد از اهواز، تهران، کرج و اصفهان شهر اراک پنجمین شهر آلوده کشور بوده در مجموع ۹۰ روز ناسالم به ثبت رسیده است.
,
 
,
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ آبان ماه نیروگاه حرارتی شازند هیچگونه سوخت مازوتی استفاده نکرد اما از این تاریخ تاکنون مازوت سوزی در نیروگاه آغاز شده است و در سه واحد سوخت مازوت استفاده می شود.
,
 
,
محرابیان اضافه کرد: امسال مازوت سوزی نیروگاه شازند از ۳۱۷ هزار لیتر آغاز و به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مازوت در روز رسیده است که تاکنون ۶۵ میلیون لیتر مازوت در این نیروگاه استفاده شده است.
,
 
,
وی افزود: سال گذشته نیز مازوت سوزی نیروگاه شازند از ۹ آذرماه آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه سال گذشته ۴۷۵ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه سوزانده شد.
,
 
,
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: سه واحد نیروگاه شازند که در حال حاضر از سوخت مازوت استفاده می کنند بر اساس پایش های انجام شده تقریبا دو برابر حد استاندارد آلاینده SO۲ را وارد هوا می کنند.
,
 
,
وی گفت: بررسی ها نشان میدهد ۱۰ ماه از سال جهت وزش باد به سمت اراک است و در پاره ای از مواقع به سمت شازند و مهاجران، لذا عمده آلودگی نیروگاه به سمت اراک حرکت می کند.
,
 
,
محرابیان خاطرنشان کرد: نتایج آنالیز مازوت مصرفی نیروگاه شازند ۲.۵۲ درصد گوگرد به ازای هر لیتر مازوت را نشان می دهد و میزان گوگرد وارد شده به هوا کاملا قابل محاسبه است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه