اخبار داغ

به همت ستاد عتبات و عالیات استان کرمان انجام می شود؛

ساخت گنبد تل زینبیه در کرمان

ساخت گنبد تل زینبیه در کرمان
رسول فتحی مدیر فرهنگی و امور مواکب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: ساخت گنبد تل زینبیه در کرمان از تیرماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و قرار است در اسفندماه سال ۱۴۰۲ در کربلا بر روی ساختمان مقام حضرت زینب(س) نصب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ گنبد تل زینبیه به همت مهندسان و کارگران این ستاد در  کرمان در حال ساخت است. بنای قدیمی تل زینبیه در طرح توسعه حرم مطهر حسینی تخریب شده و سازه جدید قرار است تا سال ۱۴۰۲ تکمیل شود که ساخت گنبد آن به استان کرمان واگذار شده است.

 رسول فتحی گفت: ساخت این گنبد در کرمان از تیرماه  سال  ۱۴۰۰ آغاز شده و قرار است در اسفند ماه  سال ۱۴۰۲ در کربلا بر روی ساختمان مقام حضرت زینب(س) نصب شود.

 مدیر فرهنگی و امور مواکب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اظهار کرد: سازه اصلی این گنبد، فولادى و پوشش آن از سگمنت‌های بتنی است که به وسیله پیچ و مهره به سازه اصلی متصل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,

, ,



 فتحی با بیان این‌که این سازه دارای ۲۴ ستون و ۸۴ سگمنت  بتنی و ۱۱.۶ متر ارتفاع است، خاطر نشان کرد: پوشش آن معماری است و با کاشی معرق طرح سنتی اسلامی توسط استادکاران کرمان کار می‌شود.

گفتنی است ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان به عنوان مجری یکی از مهم‌ترین پروژه‎‌های اعتاب مقدسه یعنی ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام با جدیدترین شیوه‌های فنی و مهندسی روز دنیا، مفتخر به اجرای پروژه‌های دیگری نیز شده است.

لاغرسازی و مقاوم‌سازی چهار ستون اطراف ضریح حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام که منجر به افزایش فضای زیارتی به‌ویژه در ایام خاص مانند اربعین شده و مرمت گلدسته حرم مطهر امامین کاظمین از دیگر اقدامات ماندگار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان به شمار می‌رود.

,
,
,
,
,
,
,

, ,


 به دنبال تجربه موفق این ستاد؛ پروژه اتصال سالن‌های سرداب حرم‌مطهر امام حسین علیه‌السلام و مقاوم‌سازی حرم مطهر امامین عسکریین نیز به استان کرمان واگذار شد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه