اخبار داغ

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تمدن اسلامی امروز یک ضرورت است/ نقش زن در خانواده به خوبی در جامعه تبیین نشده است

تمدن اسلامی امروز یک ضرورت است/ نقش زن در خانواده به خوبی در جامعه تبیین نشده است
آیت الله اراکی گفت: هنوز اصول تمدنی و نقشی که زن می‌تواند در ایجاد خانه خوب و پرورش خانواده خوب ایفا کند آن‌طور که باید در جامعه تبیین نشده است. امروز باید خیلی بیشتر به این موارد در جامعه پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آیت‌الله محسن اراکی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز، ۹ آذر، در همایش «مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی» در بندرعباس، اظهار کرد: تمدن اسلامی امروز یک ضرورت است و جامعه اسلامی را به یک تمدن اسلامی گسترده خواهد رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: خداوند در آیه ۳۳ سوره توبه فرموده است: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ؛ اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هرچند مشرکان ناراضی و مخالف باشند». تمدن اسلامی همان چیزی است که از آن به عنوان «دِینِ الْحَق» تعبیر می‌کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمدن اسلامی ۳ رکن اصلی دارد، تصریح کرد: تمدن اسلامی یک شهرآباد اسلامی است و هویت آغاز کار است. انسان باید هویت داشته باشد، خداوند متعال در آیه ۱۶۲ سوره انعام می‌فرماید: «قُلْ إِنَّ صَلَاتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ؛ بگو: همانا نماز و طاعت و تمام اعمال من و حیات و ممات من همه برای خداست که پروردگار جهانیان است».

اراکی ادامه داد: خداوند به رسول گرامی اسلام(ص) فرمان می‌دهد که خودت و هویت خودت را معرفی کن. این هویت مسلمانی دقیق‌ترین و عالی‌ترین مقوله جهان آفرینش است. اینکه انسان در تمام وجودش تسلیم خداوند باشد، تمام نیکی‌ها از همین‌جا نشئت می‌گیرد. ما دو نوع هویت در جهان داریم، هویت شرک که به معنی خود را به غیر خدا سپردن است و هویت اسلام که به معنی خود را به خدا سپردن است.

وی عنوان کرد: خود را به خدا سپردن یعنی اوج گرفتن و به کمال رسیدن و نتیجه آن برپا شدن جامعه خوب نیک است. خود را به هوا سپردن به معنی ستم و جنگ و خونریزی و فساد در جامعه و تباهی است. هویت اسلامی هویت حضرت محمد(ص) است و اولین کاری که این هویت می‌کند ساختن بیت محمدی است که کار بسیار بزرگی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هویت اسلامی بیت اسلامی می‌سازد و این بیت را یک زن با هویت اسلامی همچون فاطمه زهرا(س) می‌تواند بسازد. بیت اسلامی نیز جامعه اسلامی را می‌سازد. محور هر بیتی باید زن آن بیت باشد، اگر زن پاک باشد، بیت، فرزند، دختر و جوان جامعه پاک می‌شود و در دامان دختران انسان پاک پرورش می‌یابد. جامعه اسلامی ترکیب یافته مجموعه بیوتی است که همچون سلول‌های مرتب با هم یک سلول مرکزی را به هم می‌پیوندند. همه این سلول‌ها تکثیر یافته آن سلول مرکزی یعنی حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

اراکی اضافه کرد: جامعه اسلامی شهر اسلامی می‌سازد و این به معنی آبادانی است. شهر اسلامی یعنی شهری که آبادانی‌اش مبتنی بر تعالیم اسلامی است. اسلام شهر اسلامی می‌سازد و روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سازمانی و خیابان و خانه‌سازی آن اسلامی می‌شود. این همان تمدن اسلامی و شهرآباد اسلامی است.

وی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: جهان باید زینب شناس باشد. در طول تاریخ بشر زنی همچون زینب پرورش نیافته و افرادی که ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند همچون زینبی را بیاورند که این‌چنین جامعه پرور باشد و در برابر ظلم سینه سپر کرده باشد.

اراکی ادامه داد: آن بانوی بزرگوار جامعه ساخت و انسان پرورید و راهی را در جمعه گشود که راه ست ستیزی و دفاع از حقیقت و جان باختن برای زیستن خوب بود. این‌گونه همایش‌ها باید در کشور ما تکرار شود. دشمنان جنگ و اغتشاشات داخلی و تحریفات بزرگ را بر جامعه با تحمیل کردند و وقت روحانیون و حوزه‌های علمیه ما به دفاع اصول و بنیادها گرفته شد و بسیاری از مواردی که باید برای جامعه به درستی تبیین می‌شد، از جمله مسئله جایگاه زن به درستی در جامعه تبیین نشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: هنوز اصول تمدنی و نقشی که زن می‌تواند در ایجاد خانه خوب و پرورش خانواده خوب ایفا کند آن‌طور که باید در جامعه تبیین نشده است. امروز باید خیلی بیشتر به این موارد در جامعه پرداخته شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه