اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

افزایش منابع علمی دریچه‌های جدید برای بازشناسی نهضت جنگل هستند

افزایش منابع علمی دریچه‌های جدید برای بازشناسی نهضت جنگل هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه باید بر منابع علمی تاریخ نهضت جنگل بیفزائیم، گفت: ۸۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که دریچه‌های جدید برای بازشناسی نهضت جنگل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز( چهارشنبه، ۹ آذر) در همایش علمی « تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به برپایی کنگره بین‌المللی میرزاکوچک همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت میرزا گفت: افزون بر ۷۰ عنوان رویداد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی برگزار شد که با برپایی سه اجلاسیه تهران، قم و رشت که فردا با حضور پژوهشگران برگزار می‌شود، همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه برپایی این کنگره نباید محدود به اطلس زمانی خاص شده و با پایان یافتن کنگره، رویدادهای آن از ذهن رخ بربندد افزود: در این راستا توجه بیشتری را معطوف به برگزاری کنگره علمی کردیم و بر این باوریم هزینه در این بخش، سرمایه‌گذاری است و هدر رفت نداریم.
,
 
,
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فقدان منابع در حوزه بازشناسی نهضت جنگل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اولین مانع در حوزه نهضت جنگل، فقدان منابع علمی و پژوهشی است که با برگزاری این کنگره و تالیفات انجام شده، چند گام پیش رفته تا این فقدان منابع را ترمیم کنیم.
,
 
,
ثقتی با تاکید بر اینکه باید بر منابع علمی تاریخ نهضت جنگل بیفزائیم اذعان کرد: ۸۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که دریچه‌های جدید برای بازشناسی نهضت جنگل هستند. همچنین در فصل‌نامه علمی که در اجلاسیه پایانی رونمایی می شود، ۱۵ مقاله چاپ شده است.
,
 
,
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تالیف بالغ بر ۴۰ عنوان کتاب از این کنگره به‌عنوان منابع علمی و پژوهشی نهضت جنگل خبرداد و افزود: این کنگره باید منجر به راه اندازی بنیاد دائمی میرزاکوچک شود تا نهادی متمرکز در طول سال فارغ از تاریخ و سالروز شهادت میرزا، در راستای ترویج تاریخ نهضت جنگل و میرزا فعالیت کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه نباید میرزاکوچک در جغرافیای گیلان محفوظ شود گفت: شخصیت میرزا باید ملی و جهانی شود، شخصیتی که از بروز فجایع انسانی در زمان خود جلوگیری کرد.
,
 
,
ثقتی با اشاره به امپراطوری رسانه که امروز ارزش‌ها و آرمان‌های نظام را هدف قرار داده است تصریح کرد: میرزا اولین شهید تروریسم رسانه‌ای بود که از این روحانی مبارز چهره دیگری برای مردم ترسیم کرد و موفق شدند. در واقع یکی از علل شکست نهضت جنگل غلبه افکار عمومی بود که از میرزا به‌عنوان یک تجزیه طلب نام می‌بردند و حمایت مردمی از او و نهضتش کاهش یافت.
,
 
,
وی خاطرنشان ساخت: میرزا در کوه‌های خلخال شهید نشد، میرزا شهید وجدان های خفته و سرد از برخی از مردمان آن زمان بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه