اخبار داغ

متخصص جراحی عمومی:

بیماری آشالازی مبتلایان را با مشکل بلع غذا مواجه می‌کند/ سیگار و چای داغ؛ ۲ عامل ابتلا به سرطان مری

بیماری آشالازی مبتلایان را با مشکل بلع غذا مواجه می‌کند/ سیگار و چای داغ؛ ۲ عامل ابتلا به سرطان مری
جواد سلیم زاده گفت: افراد مسن، سیگاری یا کسانی که چای و غذای داغ مصرف می کنند مستعد ابتلا به سرطان مری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد سلیم زاده متخصص جراحی عمومی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: اختلالات بلع به دو دسته عملکردی و مکانیکال تقسیم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سلیم زاده درباره عوامل اختلالات عملکردی افزود: بیماری در برخی از افراد زمانی که دمای غذا تغییر می کند و احساس درد پشت سینه دارند مزمن است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه بیماری آشالازی با دارو یا جراحی قابل درمان است، اظهار داشت: احساس گیر کردن چیزی در گلو، به مسئله شایع بین مردم تبدیل شده است.
,
 
,
سلیم زاده در ادامه تصریح کرد: فردی که اسید بالای معده دارد احساس می کند چیزی در گلویش گیر کرده و با نوشیدن آب و غذا موقتی برطرف می شود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مبتلایان به علائم مذکور دارای اختلالات مری یا برگشت غذا هستند، گفت: این بیماران با انجام آندوسکوپی، باید با راه مناسب درمان شوند.
,
 
,
سلیم زاده افزود: افراد مسن، سیگاری یا کسانی که چای و غذای داغ مصرف می کنند با پیشرفت اختلال در بلع مواجه می شوند، آنها معتقدند غذا از مری عبور نمی کند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه علامت مذکور نشان دهنده سرطان مری است، اظهار داشت: این بیماری به صورت اختلال های اولیه بروز کرده و با پیشرفت همراه خواهد شد.
,
 
,
سلیم زاده تصریح کرد: کنسر قسمت فوقانی یا تحتانی مری را درگیر می کند و مبتلایان باید در اسرع وقت به پزشکان گوارش مراجعه و خود را درمان کنند.
 
,
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه