اخبار داغ

استاندار گیلان:

مهمترین بخش نهضت جنگل اسلام خواهی میرزا کوچک است

مهمترین بخش نهضت جنگل اسلام خواهی میرزا کوچک است
“اسدالله عباسی” استاندار گیلان و رئیس کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی با اشاره به اینکه میرزا کوچک پرچمدار مبارزه در گیلان بود گفت: میرزا کوچک استقلال طلب بود و با دشمنان سازش نکرد و هدف نهضت وی نیز استقلال طلبی، ایجاد حکومت ملی در ایران و ترویج سواد آموزی بین مردم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح پنج شنبه در کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در تالار مرکزی رشت با اشاره به ویژگی های قیام میرزا کوچک جنگلی گفت: میرزا کوچک خان مسلمان و معتقد، عدالتخواه، آزادیخواه، استقلال طلب و خواهان حفظ تمامیت ارضی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با اشاره به اینکه میرزا کوچک پرچمدار مبارزه در گیلان بود افزود: مقام معظم رهبری میرزا کوچک و رئیسعلی دلواری را از شهدای پیرو فرهنگ بسیجی معرفی کردند و ما نیز به وجود چنین بزرگانی افتخار می کنیم.
,
 
,
رئیس کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی با تاکید بر اینکه میرزا هیچ گاه بحث تجزیه طلبی را دنبال نکرد تصریح کرد: برخی در حال تحریف شخصیت وی بودند در حالیکه میرزا کوچک متعلق به همه مردم و شاخص های قیام وی کاملا مشخص است که مهمترین بخش آن اسلام خواهی وی است.
,
 
,
عباسی افزود: میرزا کوچک استقلال طلب بود و با دشمنان سازش نکرد و هدف نهضت وی نیز استقلال طلبی، ایجاد حکومت ملی در ایران و ترویج سواد آموزی بین مردم بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه میرزا قصد داشت پس از پیروزی، امتیازات داده شده به بیگانگان را پس بگیرد بیان کرد: تقسیم اراضی به صورت عادلانه بین مردم از دیگر اهداف قیام میرزا به شمار می رود.
,
 
,
عباسی با اشاره به اینکه میرزا کوچک پرچم مبارزه را در گیلان بلند کرد ادامه داد: میرزا کوچک و یارانش در حد توان خود مبارزه را در استان گیلان آغاز کردند اما این به معنای تشکیل حکومت جداگانه و یا تجزیه طلبی نبود.
,
 
,
استاندار گیلان با اشاره به اینکه ویژگی های قیام میرزا باید به نسل حال و آینده منتقل شود افزود: وظیفه اساتید و اندیشمندان این است واقعیت های مبارزه میرزا کوچک را نمایان کنند.
,
 
,
وی تصریح کرد: باید از فرصت ایجاد شده برای معرفی شخصیت شهید میرزا کوچک استفاده کنیم و جمع آوری مقالات ارسال شده به این کنگره، مبنایی برای شناخت میرزا در ایران و دنیا می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه