اخبار داغ

دهقان:

علاج دردهای کشور اجرای کامل و صحیح اصول قانون اساسی است

علاج دردهای کشور اجرای کامل و صحیح اصول قانون اساسی است
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اجرای قانون اساسی در همه ابعاد و خارج از تشریفات مهمترین وظیفه ماست زیرا علاج دردهای کشور اجرای کامل و صحیح اصول قانون اساسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در حاشیه همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی در محل اجلاس سران در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با حضور استادان رشته حقوق و جمعی از مسئولان حقوقی کشور برگزار شده و رئیس مجلس و رئیس جمهور در آن سخنرانی می کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: محور اصلی این همایش رونمایی از سامانه اجرای قانون اساسی است که بستر دسترسی آحاد ملت به معاونت حقوقی را فراهم می‌کند و بنابراین هر جا که اصلی از قانون اساسی یا متنی از آن روی زمین مانده و نقض شده باشد، مردم می توانند آن را به مسئولان اطلاع دهند.

وی پیگیری موارد نقض قانون اساسی و ارایه تذکر به دستگاههای مربوطه را از وظایف این معاونت برشمرد و تاکید کرد: یکی از بزرگترین موضوعات در همایش امروز، رونمایی از هیأت عالی اجرای قانون اساسی است که رئیس جمهور رئیس آن هیأت است و موارد نقض قانون اساسی در آن هیأت بررسی و با امضای رئیس جمهور یا امضای معاون حقوقی به دستگاه ها ابلاغ می شود.

وی همچنین به تشکیل خانه قانون اساسی و تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی درباره اجرای قانون اساسی اشاره کرد و افزود: تمبر یادبود همایش مسئولیت اجرای قانون اساسی نیز توسط یکی از اساتید حقوق امروز باطل شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: اجرای قانون اساسی در همه ابعاد و خارج از تشریفات مهمترین وظیفه ماست زیرا علاج دردهای کشور اجرای کامل و صحیح اصول قانون اساسی است.

به گزارش ایرنا، همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی با حضور معاونان حقوقی دستگاه‌های اجرایی و حقوقی کشور، معاون اول قوه قضاییه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مهمانان خارجی امروز به مناسبت ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجلاس سران درحال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه