اخبار داغ

لرستان مهد تاریخ و طبیعت؛

گردشگری پایدار، محور توسعه لرستان/ صنعتی که می‌تواند سکوی جهش اقتصادی شود

گردشگری پایدار، محور توسعه لرستان/ صنعتی که می‌تواند سکوی جهش اقتصادی شود
شاهکارهای طبیعی و تاریخی فرصتی برای رونق صنعت گردشگری است، ظرفیت بالقوه‌ای که می‌تواند منتج به خلق ثروتی عظیم با ایجاد اشتغال و درآمدزایی در چرخه اقتصادی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، صنعت گردشگری طی سال های اخیر با هدف جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی رونق گرفته و امروزه گردشگری در جهان صنعتی بسیار مهم است چراکه در شکوفایی اقتصادی هر کشور تاثیر بسزایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

رونق اقتصادی که به دنبال گردشگری ایجاد می شود می تواند ارزآوری را برای کشور به همراه داشته باشد به طوری که گردشگران علاوه بر تفریح و بازدید از جاذبه های مختلف هر منطقه، با آداب و رسوم، سوغات، صنایع دستی و حتی کشاورزی روستایی آشنا می شوند و هرچه این صنعت رونق بیشتری داشته باشد می تواند علاوه بر رونق اقتصادی، اشتغالزایی را به همراه داشته باشد.

,

تحول در اقتصاد و اشتغال را می توان با فعال کردن ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری مشاهده کرد، میزبانی و مهمان نوازی از گردشگران با مهیا کردن شرایط و زیر ساختها می تواند به ماندگاری بیشتر گردشگر کمک کند و در نهایت نه تنها زمینه جذب گردشگر فراهم شده بلکه در بخش های دیگر به توسعه استان کمک شده است.

,

, ,

۲۳۰۰ اثر ثبت ملی در استان

, ۲۳۰۰ اثر ثبت ملی در استان, ۲۳۰۰ اثر ثبت ملی در استان,

لرستان یکی از استان های بسیار زیبا و خوش آب و هوایی است که هر فصل آن زیبایی هایی خاص را دارد، استانی که به دلیل داشتن بسیاری از جاذبه های دیدنی و گردشگری به پایتخت بسیاری از جاذبه ها شهرت گرفته به طوری که این استان به پایتخت پل های تاریخی، جاذبه های طبیعی و آبشارها شناخته شده است.

,

بدون شک هر یک از این جاذبه ها فرصتی طلایی برای جذب توریست است تا علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری بتوان در بخش های دیگر تجاری و اقتصادی هم برنامه ریزی کرد، وجود پنج هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از دو هزار و ۳۰۰ اثر ثبت ملی شده است گواه بر این می باشد که این صنعت در لرستان قابلیت توسعه را دارد.

,

طی سال های گذشته تمرکز چندانی در حوزه گردشگری صورت نگرفته و بسیاری از ظرفیت و پتانسیل ها مسکوت مانده اند در حالی که سرمایه گذاری در این حوزه می تواند موتور محرکه در سایر بخش ها باشد.

,

, ,

به تازگی بحث گردشگری کشاورزی مطرح شده است، لرستان از جمله استان هایی است که در حوزه کشاورزی زبانزد بوده و در تولید برخی از محصولات به عنوان قطب تولید شناخته شده و با کیفیت ترین محصولات کشاورزی در این خطه تولید می شود، باغات انار، سیب، زردآلو، گردو و انجیر که می توان از این ظرفیت که یکی از مولفه های گردشگری است در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد.

,

توسعه پایدار روستایی و بهبود معیشت کشاورزان از مهمترین اهداف گردشگری کشاورزی است که می توان شرایط را برای جذب گردشگر در این بخش فراهم کرد و قابلیت های کشاورزی می تواند فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری لرستان باشد.

,

وجود ۷۳ پروژه گردشگری در لرستان

, وجود ۷۳ پروژه گردشگری در لرستان, وجود ۷۳ پروژه گردشگری در لرستان,

اسکند فلاح وند معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: صنعت گردشگری نه فقط در حوزه اقتصاد بلکه در بخش های اجتماعی و فرهنگی و همچنین سایر بخش ها اثرگذار است تا جایی که رونق در این بخش سبب ایجاد کسب و کارهایی می شود و می تواند در ایجاد اشتغال نقش آفرین باشد.

,

وی افزود: صادرات محصولات خاص هر استان مانند صنایع دستی می تواند ارزآوری را به همراه داشته باشد و رونق گردشگری در مناطق روستایی سبب می شود تا امکانات و زیرساختها در این روستاها متحول شود.

,

, ,

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: کسب و کارهای زیادی به دنبال رونق گردشگری ایجاد می شود و در این زمینه مهارت زیادی نیاز نیست، مثلا برای فروش صنایع دستی یا معرفی جاذبه ها، افراد پس از طی کردن یک دوره کوتاه می توانند اقدام به فعالیت نمایند.

,

فلاح وند با بیان اینکه پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری در استان بی نظیر است، گفت: لرستان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی یکی از مناطق مطرح در کشور و دنیا است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخل و خارجی از جاذبه های گردشگری بازدید می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: وجود دریاچه ها و رودخانه های زیبا، تالابها، وجود ۴۰ آبشار، پل ها، چشمه ها و همچنین جاذبه های تاریخی مانند قلعه های تاریخی، خانه های قدیمی، پل ها و موزه هایی با اشیای کهن همگی ظرفیت هایی هستند که هر یک از این جاذبه ها فرصتی برای جذب گردشگر می باشد.

,

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۷۳ پروژه گردشگری با حجم سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان وجود دارد که هر ساله تعدادی از پروژه ها به بهره برداری می رسد.

,

, ,

افزایش اقامتگاه های بوم گردی

, افزایش اقامتگاه های بوم گردی, افزایش اقامتگاه های بوم گردی,

فلاح وند با اشاره به نقش اقامتگاه های بوم گردی در معرفی روستاها، افزود: هم اکنون ۹ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است که تا پایان سال این تعداد به ۱۱ اقامتگاه افزایش می یابد و طی برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد این اقامتگاه ها طی چهار سال آینده به ۵۰ اقامتگاه افزایش می یابد.

,

وی به گردشگری کشاورزی اشاره کرد و گفت: لرستان در همه حوزه ها، پتانسیل لازم را برای توسعه گردشگری دارد که یکی از این بخش‌ها، کشاورزی است به طوری که هزار و ۴۰۰ هکتار باغات انار، باغات زردآلو، سیب، انجیر، گردو، حبوبات و پرورش ماهی سبب شده تا این ظرفیت در استان وجود داشته باشد که به قطب گردشگری کشاورزی شناخته شود.

,

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه لرستان پایلوت ژئوتوریسم کشور است، اظهار داشت: در حوزه ژئوتوریسم این کار با توجه به پتانسیل ها و جاذبه ها این کار صورت گرفته است.

,

از این رو گردشگری فرصتی مناسب برای توسعه استان است که برنامه ریزی و فعال کردن این پتانسیل ها راه را برای تحول در این حوزه باز می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه