اخبار داغ

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان:

زنگ خطر افزایش آنفلوآنزا در لرستان/ ۱۵۴ نمونه‌گیری انجام شد

زنگ خطر افزایش آنفلوآنزا در لرستان/ ۱۵۴ نمونه‌گیری انجام شد
مخیری با اشاره به زنگ خطر افزایش آنفلوآنزا در لرستان، گفت: در آذرماه ۱۵۴ مورد نمونه‌گیری در استان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید مخیری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در مهرماه شاهد شیوع بیماری آنفلوانزا بودیم و طغیان بیماری تا نیمه اول آبان ادامه داشت به‌طوری‌که در مهرماه از ۲۴۵ مورد نمونه‌گیری صورت گرفته، ۸۶ مورد مثبت اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در نیمه اول آبان نیز ۴۷۳ مورد نمونه گیری انجام شد که ۸۲ مورد مثبت بودند ولی از نیمه دوم آبان تاکنون بیماری فروکش کرده بود.

,

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش ابتلای بیماری آنفلوانزا روبرو هستیم که با سرعت رو به افزایش است و تاکنون از ۱۵۴ مورد نمونه‌گیری انجام شده در آذرماه، ۱۰ مورد مثبت بوده است.

,

مخیری بیان کرد: علائم آنفلوانزا شامل گلودرد، تب بالا، آبریزش بینی، بدن درد و خستگی است منتها رده سنی کودکان و سالمندان باید بیشتر مراقب باشند، البته هر شخصی که مبتلا می‌شود ممکن است تمامی این علائم را نداشته باشد، همچنین در برخی از موارد افراد حتی بدون مراجعه به پزشک بهبود می‌یابند و برخی هم نیاز به بستری دارند.

,

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی خاطرنشان کرد: لازم است که همه افراد در مکان‌های شلوغ حتما از ماسک استفاده کنند چرا که سرعت انتقال آنفلوآنزا زیاد است و وقتی یک فرد سالم با بیمار آنفلوانزا ارتباط داشته باشد، بین سه تا پنج روز طول می‌کشد تا علائم در این فرد ظاهر شود و این بیماری بین پنج تا هفت روز در بدن فرد مبتلا باقی می‌ماند که در این مدت در صورت ارتباط با هر فرد می‌تواند ناقل باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه