اخبار داغ

تا این لحظه، وزنه برداری در برنامه بازی های المپیک 2028 نیست و حذف شده

پاپاندره‌آ: وزنه برداران زن ایران بسیار فراتر از پیش بینی ها و خیلی به سرعت رشد کردند

پاپاندره‌آ: وزنه برداران زن ایران بسیار فراتر از پیش بینی ها و خیلی به سرعت رشد کردند
نایب رییس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: زنان ایرانی و وزنه برداران را بسیار دوست دارم. هنوز هدفم کمک به وزنه برداران ایرانی و البته همه وزنه برداران خانم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، اورسلا پاپاندره آ نایب رییس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری از علاقه‌مندی خود به رشد بانوان ایرانی و سطح برگزاری مسابقات این رشته در کلمبیا صحبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 اورسلا پاپاندره آ نایب رییس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره کیفیت برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا اظهار داشت: فکر می کنم کمیته میزبانی کلمبیا تمام تلاش خود را می کند به بهترین شکل مسابقات را برگزار کند. در حالی که با شرایط اقتصادی موجود، مشکلات زیادی هم برای برگزاری یک رویداد با استانداردهایی که انتظار داریم وجود دارد ولی خوشحال هستم که در اولین مرحله مسابقات مقدماتی المپیک، اینجا هستیم. البته من اینجا نیستم که قضاوت کنم بلکه برای مشارکت و حمایت از ورزشکاران اینجا هستم.
,
وی در خصوص کشورهای مدعی کسب مدال گفت: تعیین این که کدام یک از کشورها در کدام دسته قوی تر هستند، دشوار است. در این مسابقات همه تیم ها از کشورهای اروپایی، آمریکا و آسیا با قدرت حضور پیدا کرده اند اما نکته جالب از نگاه من این است که کشورهای مختلفی را روی سکوی کسب مدال می بینیم. بعضی کشورهای مدعی برخلاف انتظار شانسی برای مدال ندارند و البته اقدامات آنتی دوپینگ باعث تنوع مدال آوران شده است.
,
نایب رییس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری در خصوص زنان وزنه بردار ایرانی تصریح کرد: می دانید که زنان ایرانی و وزنه برداران را بسیار دوست دارم. سال 2018 در ایران بودم و در دوره نایب رییسی تمام تلاشم را برای کمک به وزنه برداران کردم. هنوز هم هدفم کمک به وزنه برداران ایرانی و البته همه وزنه برداران زن است. اولین بار که در این خصوص مصاحبه کردم، گفتم که چند سالی طول می کشد تا پیشرفت کنند ولی باید بگویم وزنه برداران خانم ایرانی بسیار فراتر از پیش بینی ها و خیلی به سرعت رشد کردند. از این بابت بسیار خوشحالم.
,
پاپاندره آ درباره حذف وزنه برداری از المپیک هم گفت: تا این لحظه، وزنه برداری در برنامه بازی های المپیک 2028 نیست و حذف شده ایم اما خیلی خوش شانس هستیم که جلسه تصمیم گیری به تعویق افتاده و فرصت بیشتری داریم. تلاش و کارکرد فدراسیون جهانی در حال حاضر خوب است اما نباید ذوق زده شده و ادامه کار را رها کنیم. حداقل من به خودم اجازه نمی دهم که فکر کنم اوکی، از خطر گذشتیم و می توانیم راحت باشیم. از طرفی نباید فقط به المپیک 2028 فکر کنیم. باید وضعیت به گونه ای تغییر کند که هیچ ورزشکاری نگران المپیک نباشد و فقط به تمریناتش فکر کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه