اخبار داغ

ادامه واکنش‌ها به ارقام عجیب‌وغریب اعطایی به تیم ناموفق؛

واریز سلسله پاداش‌های ارزی و ریالی باورنکردنی به اعضای تیم ملی/ همه با حذف از جام جهانی پول‌دار شده‌اند!

واریز سلسله پاداش‌های ارزی و ریالی باورنکردنی به اعضای تیم ملی/ همه با حذف از جام جهانی پول‌دار شده‌اند!
به‌نظر می‌رسد با گذشت چند هفته از پایان جام جهانی قطر برای تیم ملی ایران، هنوز هیچ پایانی بر اعطای پاداش‌ها به اعضای تیم و فدراسیون نیست.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ اعطای پاداش‌های ارزی و ریالی مختلف و از منابع متفاوت به اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و رقم زدن سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی در ادوار جام‌های جهانی آن هم در شرایط فعلی، واکنش‌های منفی بسیار زیادی را به همراه حواشی بی‌پایانی به دنبال داشته است.
,
 
,
پیش از اعزام بازیکنان، کادرفنی و اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان به کشور برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، بنابر اطلاع موثق بسیاری از جراید ملی‌پوشان فوتبال ایران نفری ۱۰ سکه تمام بهار آزادی دریافت کردند که در این شرایط، عدد ۴۵۵ سکه بر سر زبان‌ها پیچید اما انگار این پاداش گران‌بها پایان سلسله‌پاداش‌های مربوط به تیم ملی و فدراسیون فوتبال نبوده است.
,
 
,
۱۵ هزار دلار؛ نخستین پاداش در قطر
, ۱۵ هزار دلار؛ نخستین پاداش در قطر, ۱۵ هزار دلار؛ نخستین پاداش در قطر,
 
,
تیم ملی ایران پس از شکست سنگین و تاریخی ۶ بر ۲ مقابل انگلیس، موفق شد که تیم ملی ولز را در بازی دوم جام جهانی با نتیجه ۲ بر صفر شکست بدهد که همین پیروزی ارزش‌مند و امیدوارکننده، پاداشی ۱۵ هزار دلاری را برای هر کدام از اعضای تیم ملی در قطر به ثبت رساند و برای کارلوس کی‌روش هم به عنوان سرمربی، ۲ برابر بازیکنانش یعنی ۳۰ هزار دلار آب خورد.
,
 
,
پیش از بازی پایانی تیم ملی با آمریکا و در حالی که شانس صعود ایران به مراتب بیش‌تر از یانکی‌ها بود، ملی‌پوشان فوتبال کشورمان جایزه صعود به جام جهانی قطر را با یک حواله واردات خودروی خارجی بدون محدودیت‌ها و اقدامات معمول به‌دست آوردند که این مورد ضمن سروصدا کردن بسیار، در نهایت به تأیید وزیر صنعت، معدن و تجارت هم رسید.
,
 
,
تیم ملی به هر شرایط مهم‌ترین بازی گروهی خود در جام ۲۰۲۲ را مقابل ایالات متحده باخت و به کشور برگشت اما این شکست باورنکردنی و فروریختن کاخ رؤیای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی اما انگار باعث نشده تا ماجرای پاداش‌ها هم به پایان برسد؛ تا جایی که هر روز از سوی یکی از رسانه‌ها خبری جدید درباره اختصاص پاداشی دیگر منتشر شده است.
,
 
,
پاداش ۱۰ میلیارد تومانی از سوی یک بانک
, پاداش ۱۰ میلیارد تومانی از سوی یک بانک, پاداش ۱۰ میلیارد تومانی از سوی یک بانک,
 
,
اگر چه درباره آن پاداش ۱۵ هزار دلاری گفته شده که برخی از ملی‌پوشان حدود ۵ هزار دلار را به یک خیریه اهدا کرده‌اند و برخی دیگر از نیمکت‌نشینان هم تنها ۸ هزار دلار دریافتی داشته‌اند، اما شواهد حاکی از این است که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز از سوی یک بانک خصوصی برای اهدا به اعضای تیم ملی در اختیار کادر سرپرستی و فدراسیون قرار داده شده است.
,
 
,
این بذل‌وبخشش‌ها هم اما پایانی بر ماجرای پاداش‌گیت نیست؛ بنابر برخی اطلاعات گویا ۶۰۵ سکه تمام بهار آزادی به تیم ملی فوتبال اعطا شده بوده و مابقی آن پس از اهدای ۴۵۵ عدد، بین مسئولان، مدیران و کارکنان فدراسیون فوتبال پخش شده تا این افراد هم از پاداش حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بی‌نصیب نمانند.
,
 
,
این پاداش‌ها در شرایطی اعطا شده که بد نیست بدانیم روبرت لواندوفسکی، کاپیتان و فوق‌ستاره تیم ملی فوتبال لهستان با وجود صعود عقاب‌ها از گروه و شکست مقابل قهرمان جهان در مرحله یک‌هشتم نهایی، گفته که هیچ پاداشی از سوی دولت یا منابع دیگر به ملی‌پوشان این کشور تعلق نگیرد و عملاً هدایای احتمالی را هم به علت این که کار خاصی صورت نگرفته، پس زده‌ است.
,
 
,
اعطای سکه و پاداش ریالی میلیونی به فدراسیونی‌ها
, اعطای سکه و پاداش ریالی میلیونی به فدراسیونی‌ها, اعطای سکه و پاداش ریالی میلیونی به فدراسیونی‌ها,
 
,
ماجرای پاداش‌ها در دوره ریاست قبلی فدراسیون فوتبال هم سروصدای زیادی را به‌پا کرده بود اما در آن زمان طبق اسناد منتشره، سهم کارمندهای فدراسیون حدود ۱۱ میلیون تومان و سهم رؤسای کمیته‌ها نیز حوالی همین اعداد و ارقام بوده؛ در شرایطی که شنیده می‌شود پس از جام جهانی سهم کارمندان به ۲۰ میلیون و کمیته‌ها به بیش از ۴۰ میلیون افزایش یافته است.
,
 
,
در شرایطی که فدراسیون فوتبال حتی پولی برای اعزام اهالی رسانه هم نداشت و تقریباً تمام هزینه‌ها به گردن وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌طور کلی مجموعه دولت افتاد؛ این اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که باز هم منابع ارزی و ریالی برای حاتم‌بخشی‌ها از سوی ارکان فدراسیون و تیم مدیریتی تیم ملی فوتبال وجود داشته است.
,
 
,
هیأت رئیسه فدراسیون در خواب خوش
, هیأت رئیسه فدراسیون در خواب خوش, هیأت رئیسه فدراسیون در خواب خوش,
 
,
جالب این‌جاست که در هفته‌های اخیر واکنش خاصی هم از سوی اعضای هیأت رئیسه وجود نداشته و افرادی که بیش از ۵۰ میلیون تومان پاداش صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را گرفته بودند، پس از جام جهانی سکوتی خاص اختیار کرده‌اند. با توجه به ارقام فوق به سادگی می‌توان دریافت که رقم پاداش اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هم با افزایشی چشم‌گیر مواجه بوده است.
,
 
,
ماجرای پاداش‌گیت در روزهایی اتفاق افتاده که فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی هنوز واکنشی درست به فاجعه رخ داده در جام جهانی نداشته‌اند و هیچ‌کدام از مسئولان فدراسیون یا تیم ملی هم در نشست خبری مقابل اصحاب رسانه حاضر نشده‌اند تا با پرسش‌های تیغ‌دار اهالی مطبوعات درباره نتایج به‌شدت ضعیف و حاشیه‌های مالی پاسخ بدهند.
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛,
 
, , , گشت‌وگذار کی‌روش در کاخ سعدآباد پس از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی!, گشت‌وگذار کی‌روش در کاخ سعدآباد پس از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی!,
 
, , اعتماد دوباره رئیس فدراسیون فوتبال به داور بازنشستۀ غیرمتخصص/ ردپای دادوستد در تعیین ممبینی به‌جای پرهیزکاری!, اعتماد دوباره رئیس فدراسیون فوتبال به داور بازنشستۀ غیرمتخصص/ ردپای دادوستد در تعیین ممبینی به‌جای پرهیزکاری!,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه