اخبار داغ

باید از کی‌روش در بخش‌های محتلفی استفاده کنیم؛

نبی: در تیم اسکوچیچ دودستگی وجود داشت/ در تیم ملی باید ثبات داشته باشیم/ بازیکنان نمی‌خواستند مقابل الجزایر بازی کنند!

نبی: در تیم اسکوچیچ دودستگی وجود داشت/ در تیم ملی باید ثبات داشته باشیم/ بازیکنان نمی‌خواستند مقابل الجزایر بازی کنند!
نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی ما دچار دودستگی بود یا از هم گسستگی بود که استارتش در اردوی قطر و بازی با الجزایر زده شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال که امروز (جمعه) میهمان برنامه «ورزشگاه» شبکه ۵ سیما بود، درباره چالش‌های فدراسیون برای حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر، اظهار داشت: مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال در تاریخ هشتم شهریور ماه برگزار شد و رئیس و نواب رئیس جدید انتخاب شدند و خوشبختانه فیفا و AFC انتخابات را تأیید کردند. پس از مجمع، چالش‌های متعددی را پیش‌رو داشتیم. یکی از چالش‌ها، تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بود که در این راستا نمایندگان ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«دومین چالش ما بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بود.» وی با بیان این جمله افزود: فدراسیون کارگزار و اسپانسری نداشت و با کمک بلاعوض دولت یا درآمدهای ناچیزی که  داشت، کارها جمع می‌شد. وقتی ۱۸ رده ملی داریم، این سوال پیش می‌آمد اعزام‌های آنها به چه صورت باید انجام شود. اگر تقویم تیم‌های ملی را در ۱۸ رده سنی اجرا نمی‌کردیم، به مشکل می‌خوردیم. ما دوره‌های حرفه‌ای مربیگری، داوری و ... را داشتیم که خودش چالش بود. حقوق مربیان پایه نیز یک سال پرداخت نشده بود .
,
 
,
نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به وضعیت تیم ملی بزرگسالان گفت: تیم ملی ما دچار دودستگی بود یا از هم گسستگی بود که استارتش در اردوی قطر و بازی با الجزایر زده شده بود. حتی اطلاع داشتیم بازیکنان در دیدار دوستانه با الجزایر نمی‌خواستند نیمه دوم وارد زمین شوند. این موضوع مهم و چالش‌هایی بود که فدراسیون با آن دست و گریبان بود. استراتژی ما همان برنامه ۲۰۱۸ روسیه بود. جمع‌بندی مهمی در هیئت رئیسه صورت گرفت که چند ساعت وقت برد و به این نتیجه رسیدیم کی‌روش با توجه به شناختی که از تیم ملی دارد و زمانی هم نداشتیم مربی بیاوریم جزو گزینه سرمربیگری تیم ملی مطرح شد. هیئت رئیسه ۱۵ شهریور جلسه‌ای را برگزار و مصوب کرد که این اتفاق بیفتد. بلافاصله با کی‌روش تماس گرفتیم و ایشان ۲۳ شهریور وارد ایران شد. در این زمان جلسه‌ای را با کی‌روش برگزار کردیم که این جلسه سه ساعت طول کشید. نقطه نظرات بین طرفین رد و بدل شد و ایشان اصرار کرد تقویم تیم ملی را متناسب با کشور برنامه‌ریزی کنیم تا آسیب نبیند. قنبرزاده نیز موضوع را پذیرفت و تاج هم بخشی از کارهایی که در فدراسیون باقی مانده بود، ساماندهی تیم ملی بود
,
 
,
نبی خاطرنشان کرد: با تاج، کی‌روش ساماندهی جدید تیم ملی را بحث کردیم. از همان عصر ۲۳ شهریور اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی در کمپ آغاز شد و چون لژیونرها را در اختیار نداشتیم به داخلی‌ها بسنده کردیم. در مدیریت قبلی کار بسیار خوبی که انجام شده بود اردوی اتریش بود. نمی‌توانیم یک قسمت را بگوییم و این قسمت را نگوییم. دوره ماجدی دوره اتریش را تنظیم کرده بودند و دو دیدار با اروگوئه و سنگال فراهم شده بود. تیم ملی ۲۷ شهریور به اتریش اعزام شد و تا ۷ مهر ماه در اردو بود و دو دیدار برگزار شده بسیار خوب بود. در کنار این موضوع، متأسفانه شرایط خاصی حاکم شد و برخی بی‌خردان و مغرضان سم‌پاشی متعددی داشتند و حتی در صدد بودند اردوی اتریش ما را به گونه‌ای تخریب و تیم ملی را وارد چالش جدی کنند که موفق نشدند.
,
 
,
نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پس از اردوی اتریش تلاش کردند با مکاتبه‌ای که با سازمان‌های غیررسمی تا تیم ملی به جام جهانی نرود. اینها چالش‌هایی بود که در اتریش روبرو بودیم. در اتریش بلافاصله در کمپ تیم ملی اردوهای متعددی داشتیم و مینی کمپ‌هایی را برگزار کردیم. این مینی کمپ‌ها نکاتی داشت، اینکه بازیکنان داخلی از دست کی‌روش خارج نشوند. بیشتر این کمپ ریکاوری و رسیدگی به وضعیت فیزیکی بازیکنان را داشت. در خلال مینی کمپ، دیداری با نیکاراگوئه برگزار شد. علاوه بر این، برای بازی‌های تدارکاتی تیم‌های حریف ایران عازم شده بودند. گروه ما سخت‌ترین گروه جام جهانی بود.
,
 
,
وی تصریح کرد: نارسایی‌ها در کمپ تیم ملی در قطر وجود داشت که با حضور کی‌روش برطرف شد. در قطر پیش‌بینی شد که یک بازی دوستانه برگزار کنیم. در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه با تونس پشت درهای بسته برگزار کردیم. به لحاظ فنی و سیاسی گروه تیم ملی سخت بود. خوشبختانه به دلیل همبستگی خوب بازیکنان و کادر فنی تیم ملی و همین‌طور کسانی که کنار تیم ملی بودند از جمله وزارت ورزش و جوانان فضای تیم ملی به سمت عادی‌سازی پیش رفت که نتیجه آن موفقیت تیم ملی در دیدار با ولز بود. من فنی نیستم اما بازی با ولز در نیمه دوم به اذعان جامعه ورزش بازی متفاوتی بود که در ۳۰ سال اخیر نداشتیم.
,
 
,
نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به سختی‌های جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: متفاوت‌ بودن این جام با جام‌های قبلی بود. شنیدم مهدوی‌کیا بحثی را مطرح کرده و گفته این جام متفاوت بود. ما باید نیمه خالی و پر لیوان را با هم ببینیم. نمی‌توانیم بگوییم انضباط کافی نیست. کجای دنیا انضباط کافی نیست؟ تیم ملی باید دیسیپلین و انضباط داشته باشد و همه باید به موقع به وظایفش عمل کند. در بازی اول دو گل به انگلیس زدیم که شاید در یک سال اخیر از تیمی گل نخورده بود و یک توپ هم به تیر دروازه زدیم. دوستان در فوتبال هستند تیمی که به این ترتیب شکست بخورد برگرداندنش کار بسیار سختی است. پس از بازی با انگلیس، کی‌روش در رختکن اعلام کرد مسئولیت بازی بر عهده من و باخت برای من است و شما باید برای دیدار بعدی تلاش کنید و فراموش کنید انگار بازی نبوده است!
,
 
,
نبی ادامه داد: آنالیزی که کی‌روش و همکارانش داشتند این بود که آمریکایی‌ها به لحاظ سنی جوان‌تر هستند. در نیمه اول نباید گل بخوریم، چون آنها از خاصیت جوانی‌اش استفاده می‌کنند و اگر شد در نیمه اول گل بزنیم و قطعا در نیمه دوم سوار بازی می‌شویم چون به لحاظ قدرت بدنی کم می‌آورند. اولین بار بود که قدرت بدنی بازیکنان بسیار خوب بود. به لحاظ فنی خودم، دو بازی ما آماده نبودند و نیازی نبود اسم بیاورم و فکر کنم تیم ۸ یا ۹ نفره بازی می‌کرد و زمانی که تعویض شدند تیم راه افتاد و میدان را از آمریکا گرفتیم. اگر سامان قدوس در صحنه‌ایی به جای اینکه به تیر دروازه افقی بزند تأمل و استپ می‌کرد، بازی را یک بر یک کرده و صعود می‌کردیم. به نظرم، آنالیز کی‌روش صحیح بود اما متأسفانه نیمه اول گل خوردیم و نتوانستیم جبران کنیم. بخشی به شانس برمی‌گردد و در بازی مراکش و فرانسه دیدید توپ به شش قدم می‌رسید و وارد دروازه فرانسه نمی‌شد. در صورتی که مجموعه مراکش تلاش خود را کرد.
,
 
,
وی در مورد بحث همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی گفت: سابقه تاریخی ما در فوتبال‌مان چه چیزی می‌گوید؟ سوابق می‌گوید حتی به مربیان وطنی رحم نکردیم. قلعه‌نویی مگر سرمربی تیم ملی نبود؟ چرا پس از بازی‌های جام ملت‌های آسیا او را حفظ نکردیم؟ ما به دلیل ضربات پنالتی و ضربه مهدی مهدوی‌کیا که پنالتی را خراب کرد، حذف شدیم. در گذشته برای مربیانی مثل  افشین قطبی، مایلی‌کهن، ابراهیم طالبی و ... آن‌قدر فضا را تنگ کردند که آنها نیز رفتند. به خاطر دارم قلعه‌نویی می‌گفت چه خبر است و چه کار می‌کنند، من نمی‌خواهم بمانم. در نظرسنجی‌ها به ثبات در تیم ملی اشاره می‌کنند. چرا فشار آوردند که مایلی‌کهن قبل از جام جهانی فرانسه برود؟ بنابراین نباید تاریخ را فراموش کنیم.
,
 
,
نایب رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: بخشی از نظرسنجی‌ها از طریق ربات است! ما باید تیم ملی را به سمت ثبات ببریم. اگر تیم ملی ثباتی نداشته باشد هر کسی پس از کی‌روش بیاید، نمی‌تواند موفق شود. علت عدم موفقیت تیم ملی را می‌دانید؟ در چهار سال گذشته کجا جوان‌سازی و پشتوانه‌سازی کردیم؟ تیم ملی که در قطر شرکت کرد همان تیم ملی روسیه بود. ما پشتوانه‌سازی نکردیم. با این تفاسیل می‌دانیم تیم ملی طبق آمار به لحاظ دوندگی پنجمین تیم دونده بود. کی‌روش کاری کرده بود بازیکنان آمادگی جسمانی داشته باشند و بتوانند روحیه‌شان را جمع کرده و در بازی با ولز به موفقیت برسند. نمی‌خواهم از کی‌روش حمایت کنم، بلکه می‌خواهم واقعیت را بگویم. از من گرفته تا آقای تاج و اعضای هیئت رئیسه انتظار صعود داشتند.
,
 
,
نبی در واکنش به انتقادها از اتخاذ سیستم دفاعی کی‌روش برای تیم ملی فوتبال گفت: اساسا نمی‌توانید سبک تیم ملی آلمان را تغییر دهید. دفاع جزئی از بخش‌های فنی داخل زمین است. آیا ایتالیا دفاعی بازی نمی‌کند؟ فرانسه در بازی با مراکش دفاع می‌کرد و در ضد حمله گل زد. سیستم دفاعی یکی از سیستم‌های متداول در فوتبال است. اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان شاداب‌تر و پربارتر باشد نیاز به پشتوانه‌سازی است.
,
 
,
وی در پاسخ به این سؤال که آیا کی‌روش در تیم ملی می‌ماند یا نه، گفت: من انفرادی تصمیم نمی‌گیرم. قرارداد او تا پایان جام جهانی بود. هر مربی دیگری هم بیاید قراردادش تا پایان جام ملت‌‌های آسیا خواهد بود. البته ما قبل از این مسابقات بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را خواهیم داشت. با توجه به اینکه به خاطر دربی و دیگر موضوعات هفته شلوغی در پیش داریم نهایت تا دو هفته دیگر جلسه هیئت رئیسه برای مشخص شدن تکلیف تیم ملی برگزار می‌شود.
,
 
,
نایب رئیس فدراسیون فوتبال آسیا در خصوص وضعیت تیم امید عنوان کرد: در جلسه دو هفته دیگر هیئت رئیسه فدراسیون به بررسی وضعیت تیم امید می‌پردازیم. قاعدتا سرمربی تیم امید وطنی خواهد بود.
,
 
,
نبی در مورد انتخاب هدایت ممبینی به عنوان دبیرکلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: جا دارد از داود پرهیزگار و همکاران‌شان که در این مدت سخت تلاش شبانه‌روزی کرده و استراحتی نداشتند، تشکر کنم. ممبینی به پیشنهاد تاج بود و انشاء‌الله موفق باشند.
,
 
,
وی در واکنش به این سوال که امکان دارد کی‌روش مدیرفنی تیم ملی شده و گزینه ایرانی سرمربی شود، گفت: کی‌روش صاحب کتاب و روش است و باید از او در بخش‌های مختلف استفاده کنیم. این یک روش است و تاج باید آن را در هیئت رئیسه مطرح کند.
,
 
,
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: آقای زارعی به عنوان رئیس صدور مجوز حرفه‌ای با فدراسیون کار می‌کند. در دوره قبلی فدراسیون، ۸۶ ایراد اعلام شده بود. بخش کمیته صدور مجوز حرفه‌ای جلسات بسیار زیادی با بنده، تاج و دوستان دیگر داشتند و در نهایت پاسخ این ۸۶ ایراد به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد. رئیس این کمیته پاسخ‌ها را بررسی و در ایمیلی آخری که به زارعی فرستاده بودند، پاسخ‌های ما را پذیرفتند و قرار است به کمیته مسابقات کنفدراسیون برود و نظر آنجا گرفته شود و سپس به کمیته اجرایی برود. همزمان با این‌ها باشگاه‌ها نیز وظایفی دارند. این مسئله بخشی از آن به فدراسیون بازمی‌گردد و بخش دیگر مربوط به باشگاه‌ها است و باید بدهی‌های‌شان را صاف کنند. باشگاه‌ها یکسری پرونده در کمیته وضعیت و فیفا دارند و اگر حل نکنند نمی‌توانیم کاری کنیم. در بحث بخش سهام استقلال و پرسپولیس با توجه به جلسه دو هفته قبل در سازمان خصوصی‌سازی، آقای قربان‌زاده تعهد و قول دادند آن ا حل کنند تا استقلال و پرسپولیس به سمت خصوصی‌سازی حرکت کنند. همین جا از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهم به دستورات کمیته وضعیت عمل و وقت وزیر ورزش، تاج و قنبرزاده را نگیرند و خودشان باید حل کنند. مدیران باشگاه‌ها باید جدی بگیرند و حداکثر تا نیمه اول فروردین برای بارگذاری مدارک فرصت دارند.
,
 
,
نبی درباره حضور سیستم VAR‌در فوتبال ایران یادآور شد: VAR پرونده‌ای است که تاج مسئولیتش را به خداداد افشاریان و در بخش حقوقی به به براتی داده است. این بخش استعلام‌هایی دارد که باید انجام شود و هنوز به قرارداد نرسیده است.
,
 
,
وی در رابطه با تغییرات در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چابک‌سازی جزو اظهر من الشمس است، به ویژه فوتبال که موضوعات مختلف دارد. دیشب دوستی برای من نوشته‌ای فرستاد که چرا چابک‌سازی نکردید. ما نهم شهریور آمدیم و درگیر چالش‌های زیادی بودیم. بالاخره چاپک‌سازی زمان می‌برد. چابک‌سازی را در کنار شلوغ بازی نمی‌‌توان انجام داد. با فرصت ۶۰ روزه برای جام جهانی روبرو بودیم که خیلی‌ کارها انجام و خیلی کارها نیز انجام نشد. تا بازی‌های مقدماتی ۲۰۲۶ که در نوامبر یا دسامبر برگزار می‌شود، چشم انداز فدراسیون باید به نحوی باشد که چابک‌سازی صورت بگیرد.
,
 
,
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه دربی با حضور تماشاگر برگزار می‌شود یا نه، گفت: این موضوع را باید شورای تأمین اعلام کند. حضور تماشاگران و بانوان پیشنهادی است که از سوی سازمان لیگ ارائه می‌شود.
,
 
,
نبی در ادامه صحبت‌های خود افزود: جا دارد از کسانی که در تیم ملی یار خاطر بودند نه بار خاطر، تشکر کنم. شخص سجادی، وزیر ورزش بسیار کمک کردند. وزارت ارشاد، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، بسیج ورزشکاران، کمیته فرهنگی فدراسیون، جمعیت حامیان تیم ملی و ... واقعا خیلی کمک کردند. رسانه‌های گروهی در قطر نیز خیلی کمک تیم ملی بودند. اگر چه پس لرزه‌هایی پس از بازگشت تیم ملی داشتیم اما در مجموع رسانه‌های گروهی خوب عمل کردند. تماشاگران ایرانی نیز در ورزشگاه‌ها کولاک کردند. باید برای ادامه راه سعه صدر داشته باشیم و بگذاریم فدراسیون کارش را انجام دهد. بگذاریم ثبات در بخش‌های مختلف باشد. نسبت به هیچ فردی تعصب ندارم و بهترین انتخاب برای تیم ملی بهترین تصمیم خواهد بود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه