اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

آواتار جیمز کامرون همچنان می فروشد/ دیدن پشت صحنه آواتار: راه آب

آواتار جیمز کامرون همچنان می فروشد/ دیدن پشت صحنه آواتار: راه آب
به تازگی پشت صحنه ای از آخرین ساخته جیمز کامرون منشر شده که با دیدن این فیلم، تماشاگر با به روز ترین تکنولوژی ساخت فیلم آشنا خواهد شد؛ کامرون در ساخت آواتار عملا دست به جادوگری می زند و تماشاگر را مبهوت قدرت فیلمسازی خود می کند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زمانی که نخستین بار در دسامبر ۲۰۰۹ فیلم سینمایی «آواتار» در لندن و چند روز بعد در ایالات متحده به نمایش درآمد، شاید به جز خالق آن یعنی جمیز کامرون، کمتر کسی فکرش را می کرد که این فیلم عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را یدک بکشد؛ فیلمی در قالب علمی تخیلی که بازیگرانی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آواتار,  , جمیز کامرون, .,

داستان این فیلم که در آینده ای نه چندان دور می گذرد، به استخراج یک ماده معدنی بسیار با ارزش به نام آنابتانیوم برمی گردد. برداشت روزافزون این ماده معدنی باعث شده تا زندگی یک قبیله از «ناوی ها» که شبیه انسان ها اما با جثه ای بزرگ تر و شکل و شمایلی عجیب تر هستند، به خطر بیافتد. انسان ها برای تعامل با ناوی ها یک بدن مجازی خلق می کنند تا شبیه به آنها شوند و بتوانند آنها را متقاعد کنند تا از پاندورا خارج شوند که با مقاومت ناوی ها ماجرا شکل پیچیده ای به خود می گیرد...

,

فیلم سینمایی «آواتار» پس از انتشار به مدت یک دهه به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بدل می شود تا زمانی که فیلم سینمایی «انتقام جویان؛ پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ این سکو را از آواتار می گیرد. اما با انتشار مجدد آواتار در سال ۲۰۲۱ در سینماهای چین مجددا این لقب به آخرین ساخته جیمز کامرون برمی گردد و حالا آواتار با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۷ میلیون دلار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما به شمار می رود.

, آواتار, سینما,

فیلم سینمایی «آواتار» توانست جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، طراحی صحنه و بهترین جلوه های تصویری را از آن خود کند؛ همچنین گلدن گلوب در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی را تقدیم جیمز کامرون می کند.

,

حالا پس از گذشت ۱۳ سال از زمان اکران «آواتار»، سری دوم این فیلم با عنوان «آواتار: راه آب» از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱) اکران داخلی و جهانی خود را آغاز کرده و در کمتر از دو هفته به رقم بالای یک میلیارد دلار فروش در گیشه رسیده است.

,

, ,

دیدن پشت صحنه آواتار: راه آب

, دیدن پشت صحنه آواتار: راه آب ,

علاوه بر بازی بازیگران فیلم نخست، کیت وینسلت، کلیف کرتیس، ادی فالکو، جامین کلمنت و برندن کاول به گروه بازیگران این پروژه اضافه شده اند. این فیلم با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری یکی از پروژه های پرهزینه تاریخ سینماست.

, .,

به تازگی پشت صحنه ای از آخرین ساخته جیمز کامرون منشر شده که با دیدن این فیلم، تماشاگر با به روز ترین تکنولوژی ساخت فیلم آشنا خواهد شد؛ کامرون در ساخت آواتار عملا دست به جادوگری می زند و تماشاگر را مبهوت قدرت فیلمسازی خود می کند.

,

, ,

این فیلم از نسل جدید تکنولوژی  VFX و CGI ساخته کامرون و تیمش استفاده  می کند. این تکنولوژی علاوه بر نور پردازی بهتر تمام حرکات صورت بازیگر را به صورت دیتا ضبط و پیدا می کند. مثلا سیگورنی ویور  73 ساله در فیلم نقش یک دختر 14 ساله را بازی کرده است. کل فیلم در سوله ی استودیو فاکس قرن 20 بدون پرده سبز و آبی و تنها با موشن کپچر در یک لوکیشن ضبط شده است.

, VFX, CGI,

فیلم سینمایی «آواتار: راه آب» با دو هفته اکران ۳۵۸ میلیون دلار فروش در سینماهای آمریکا و ۸۱۰ میلیون دلار فروش در گیشه های بین المللی خود درمجموع با فروش یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون دلار توانسته با دو هفته فروش به این رقم خیره کننده برسد.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

بار دیگر کامرون و آواتار تاریخ ساز می‌شوند؟

, بار دیگر کامرون و آواتار تاریخ ساز می‌شوند؟, بار دیگر کامرون و آواتار تاریخ ساز می‌شوند؟,
 
,
 
,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه