اخبار داغ

حضور "احتمال باران اسیدی" در سوئد

حضور "احتمال باران اسیدی" در سوئد
فیلم "احتمال باران اسیدی" نخستین فیلم سینمایی بهتاش صناعی‌ها در ادامه حضورهای بین المللی‌اش در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم "گوتنبرگ" سوئد به روی پرده خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، فستیوال فیلم "گوتنبرگ" سوئد از معتبرترین و قدیمی‌ترین فستیوالهای فیلم در اروپا و مهمترین رویداد سینمایی در حوزه کشورهای اسکاندیناوی است که از 29 ژانویه تا 8 فوریه در شهر گوتنبرگ برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

فیلم "احتمال باران اسیدی" در بخش"صداهای جدید" این جشنواره که مختص فیلمسازان اول برگزیده از سرتاسر جهان است به نمایش در خواهد آمد.

,

 

,

هو شیااو شین کارگردان فیلم " آدمکش"، ریاست هیات داوران بخش اصلی را به عهده خواهد داشت و چارلی کافمن، میلوش فورمن، مایکل وینتر باتم، لیو اولمن، اولریچ سیدل، رالف فاینس، الکساندر پین، تری گیلیام، استلان اسکارشکارد، کلر دینز و دنیس تانوویچ از میهمانان معتبر این دوره جشنواره خواهند بود.

,

 

,

فیلم "احتمال باران اسیدی" در چهار سانس و در روزهای 30 و 31 ژانویه و اول و سوم فوریه در سینماهای شهر گوتنبرگ به روی پرده خواهد رفت.

,

 

,

بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم برای شرکت در این رویداد سینمایی راهی گوتنبرگ سوئد خواهند شد.

,

 

,

"احتمال باران اسیدی"به علت شائبه‌ای که برای یکی از شخصیتهای اصلی‌اش ایجاد شد به مدت یک سال پروانه نمایش نداشت ولی بعد از فراز و نشیبهای فراوان از 18 آبان در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده است.

,

 

,

"احتمال باران اسیدی" در دو بخش "نگاه نو" و"هنر و تجربه" سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشته و جایزه بهترین فیلمنامه را در بخش نگاه نو دریافت کرده است و نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش "هنر و تجربه" شده است.

,

 

,

 

,

این فیلم همچنین در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران نیز کاندید بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد بوده و برنده جایزه بهترین استعداد درخشان(بهترین فیلم اول) از این جشن شده است. این فیلم همچنین برنده جایزه نتپک از استرالیا، جایزه فیلم منتخب تماشاگران فستیوال پراگ و جایزه ویژه هیات داوران فستیوال کلمبو شده و در فستیوالهای معتبر بین المللی دیگری نظیر زوریخ، بمبئی، بوستون و ...حضور داشته است.

,

 

,

محمد اطبایی((Iranian independentsپخش بین المللی فیلم "احتمال باران اسیدی" را بر عهده دارد.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه