اخبار داغ

افزایش مخالفت ها با توفیقی و افزایش تلاش وی برای ماندن

افزایش مخالفت ها با توفیقی و افزایش تلاش وی برای ماندن
مخالفت نمایندگان مجلس با سرپرست وزارت علوم با تصدی وزارت علوم از سوی یکی از عناصر فعال در فتنه‌گری سال 88 رو به افزایش است و این در حالیست که توفیقی در تلاش است به مدت دایم در وزارت علوم بماند.
[

به گزارش گروه سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا برخی خبرهای دریافتی  حاکی از آن است که مخالفت نمایندگان مجلس با سرپرست وزارت علوم با تصدی وزارت علوم از سوی یکی از عناصر فعال در فتنه‌گری سال 88 رو به افزایش است

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


مخالفت جواد جهانگیرزاده از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس که در جلسه روز رأی‌ اعتماد در دفاع از برخی وزرای پیشنهادی سخن گفته بود، درباره احتمال معرفی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر به مجلس عنوان کرد: معرفی آقای توفیقی بین‌ مجلس و دولت اختلاف ایجاد می‌کند که این موضوع بی‌دلیل هم نیست. اظهارات آقای توفیقی در حوادث فتنه 88 کاملا سوال‌برانگیز و مسئله‌دار است. کسی که در مسند مهمی حضور داشته اینگونه نظام را متهم به تقلب کند و با عنوان مضحک مهندسی انتخابات، نظام را مورد ظلم قرار دهد من به عنوان یک نماینده نمی‌توانم به ایشان اعتماد کنم و رای بدهم.

این نماینده مجلس به آریا گفت: آقای توفیقی پیشاپیش اعتماد نمایندگان را از خودش سلب کرده،‌ بنابراین نمی‌توان مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین نهاد آموزشی کشور را تحت تاثیر کسی قرار داد که در یک نظام سیاسی مسئولیت داشته و آن نظام را مورد بدترین تهمت‌ها قرار داده است پس یا حرف گذشته وی درست بوده یا اینکه الان قصد خدمت به نظام را ندارد.جهانگیرزاده تاکید کرد: بنا نیست مدیریت این وزارتخانه کسی باشد که در عرصه‌های سیاسی جلودار رفتارهای افراط‌گرایانه و حرف‌های بدون سند و اتهام‌آمیز برای نظام باشد. بنده معتقدم آقای توفیقی با حرفهایی که مطرح کرده صلاحیت را از خودش سلب کرده، با این اوصاف من باور ندارم که ایشان بتواند در این وزارتخانه بی‌طرفانه و برای نظام کار کند.

عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با تاکید بر این مطلب که بعید است رئیس‌جمهور، توفیقی را به عنوان وزیر علوم معرفی کند، گفت: از آنجایی که احتمال رای‌آوری آقای توفیقی در مجلس کم است و از طرفی ممکن است رای منفی نمایندگان موجب دلخوری دولت شود بنابراین بعید است وی به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شود. زیرا با رای عدم اعتماد نمایندگان، توفیقی دومین وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم خواهد بود که با رای منفی مجلس مواجه می‌شود.یادآور می‌شود توفیقی سرپرست وزارت علوم هم‌اکنون مشغول اقدامات غیرقانونی به نیابت از افراطیون است و همین امر سند مضاعفی بر عدم صلاحیت نامبرده است.
 

,
,
,
,
,
,
,

جمع‌آوری امضا هم مشکل‌گشا نیست!

همچنین برخی دیگر از خبر ها حاکیست که ظاهرا برخی به فکر اقامت دائم در وزارت علوم هستند! پس از تعویض معاون پشتیبانی و مدیریت منابع وزارت علوم توسط سرپرست وزارت! و همچنین صدور چند بخشنامه و دستورالعمل که بعضا سبب تضییع حقوق مکتسبه افراد و ایجاد نگرانی در بین نخبگان دانشگاهی شد، خبرها حاکی از آن است که برخی از روسای دانشگاه‌های کشور با حضور در مجتمع عصر انقلاب با سرپرست وزارت علوم دیدار می‌کنند. شنیده‌های خبرنگار کیهان حاکیست که با وجود بیش از 120 دانشگاه در سراسر کشور و همچنین تعداد کثیری مرکز و موسسه آموزش عالی، تنها حدود هفتاد رئیس دانشگاه برای حضور در این نشست دعوت شده‌اند.

در حالی که جمع کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به دلیل مواضع دکتر توفیقی در فتنه سال 88، مخالف وی برای تصدی پست وزارت علوم هستند، ظاهرا عده‌ای درصددند در این جلسه به روش‌های مختلف، نسبت به جمع‌آوری امضا برای وزارت وی اقدام کنند! چند روز قبل برخی رسانه‌ها خبر لغو دعوت از توفیقی برای حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی را منتشر کرده بودند. هرچند روابط عمومی وزارت علوم این دعوت را تکذیب کرد اما همان رسانه‌ها علت این امر را بخشنامه‌ای می‌دانند که براساس آن بورسیه دانشجویان نخبه سال 92 به بهانه آنچه که «مشکلات مالی» نامیده شده، متوقف گردیده است. با توجه به نزدیکی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و ضرورت ایجاد فضای آرام و بی‌دغدغه برای دانشجویان، معلوم نیست اقداماتی نظیر تعویض معاونت‌ها یا برگزاری جلسات با عده‌ای خاص و یا جمع‌آوری امضا قرار است راهگشای کدام یک از مشکلات جامعه دانشگاهی باشد.

واکنش شریعتی به غیبت درجلسه روسای دانشگاه‌ها

صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به غیبت خود در این نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با حضور دکتر جعفر توفیقی برگزار شد، گفته: به علت کسالتی که داشتم نتوانستم در اولین همایش روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت کنم.وی در پاسخ به این سوال که آیا استعفای خود را برای سرپرست وزارت علوم ارسال کرده، گفته: نه استعفا داده‌ام و نه حکمی مبنی‌بر برکناری دریافت کرده‌ام. به گزارش مهر، شریعتی گفته: زمانی استعفا می‌دهم که نتوانم کاری انجام دهم وقتی می‌توانم کار انجام دهم شرعا نمی‌توانم استعفا دهم.جعفر توفیقی در حال حاضر به عنوان سرپرست وزارت علوم مسئولیت این وزارتخانه را برعهده دارد و پیش از این اولین تغییر در سطح روسای دانشگاه‌ها با تغییر رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان کلید خورد.

, جمع‌آوری امضا هم مشکل‌گشا نیست!,
,
,
,
,
,
, واکنش شریعتی به غیبت درجلسه روسای دانشگاه‌ها,
,
,

گویا حسن روحانی به جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده تا پایان هفته، صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه را از سمت خود برکنار کند.

,

رییس‌جمهور به توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده هر چه سریع تر رییس دانشگاه علامه طباطبایی برکنار شود. رئیس جمهور حسن روحانی به جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده تا پایان هفته، صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه را از سمت خود برکنار کند!

,

حجت الاسلام شریعتی به عنوان اولین رئیس دانشگاه ایران اسلامی توانست بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه را آغاز و آن را ادامه دهد. چند روز گدشته آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به خاطر تشکیل کلاس‌های تک جنسیتی در این دانشگاه قدر دانی کرد.

,

دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت قبل نیز در پایان مسئولیت وزارتی خود در نامه ای از فعالیت ها و تلاش های دکتر سید صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تقدیر و تشکر کرده بود.

,

اخیرا برخی فعالان فتنه نیز با راه اندازی یک کمپین در شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام به عقده گشایی کرده و خواستار برکناری شریعتی شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه