اخبار داغ

جوان کارآفرین اردکانی:

ایجاد شغل برای بیش از 10 نفر در کارگاه حلوا ارده/ با هیچ؛ وارد عرصه کار شدم!

ایجاد شغل برای بیش از 10 نفر در کارگاه حلوا ارده/ با هیچ؛ وارد عرصه کار شدم!
جوان موفق اردکانی گفت:من با دست خالی و با هیچ شروع کردم اما با اعتباری که پدرم در این حرفه داشت توانستم با نسیه جنس بخرم و بفروشم و درامد زایی داشته باشم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش اردکان گویا؛ کار آفرینی و ایجاد شغل در این روزها یکی از دغده های جوانان کشور است و همه نبود کار و سرمایه را علت اصلی بیکاری خود می دانند در حالی که جوانانی هستند که با توکل بر خدا و با وجود عدم سرمایه دست به کار افرینی زده اند و موفق شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا؛,

مهدی کمالی جوان اردکانی که با وجود مدرک کارشناسی عمران به سراغ ایجاد کار و کارآفرینی رفت و در حال حاضر مدت هاست که به درآمد زایی از طریق تولیدی حلوا ارده دست پیدا کرده است.

,

وی در خصوص مدت زمان شروع فعالیت خود گفت: به واسطه این که پدرم در بازار تولیدی حلوا ارده بود و همچنین پدر بزرگم در این حرفه فعال بود، من نیز به این کار علاقه مند شدم و  به این عرصه قدم گذاشتم  و در حال حاضر قریب به4  سال است که در این حرفه فعالیت می کنم.

,

این جوان اردکانی افزود: ایجاد شغل و درآمد انگیزه اصلی من برای ایجاد کارگاه حلواارده بود.

,

وی ادامه داد: برای راه اندازی کارگاه کمبود نقدینگی داشتم و هر چه میتوانستم فروختم و شروع به کار کردم ولی برای جبران نقدینگی مجبور بودم وام های آزاد 27 درصد بگیرم و از هیچ نهاد دولتی با وجود جواز کسبی که داشتم حمایت نشدم، با وجود این مشکلات کارگاه را راه اندازی کردیم و در حال حاضر مشغول به کار هستیم.

,

کارآفرین اردکانی عنوان کرد: هیچ یک از مسئولین کمکی برای احداث این کارگاه به ما نکردند تنها جایی که توانست کمی به ما کمک کند، بسیج سازندگی بود که با وام های 16 درصد و وقفه ای که برای بازگرداندن اقساط به ما میداد توانست به ما کمک کند و غیر از آن پورسانتی برای کار تولیدی وجود نداشت.

,

, ,

وی با اشاره به فصلی بودن تولید حلوا ارده تصریح کرد: در کارگاه ما محصولاتی چون ارده، حلوا ارده و روغن ارده تولید می شود که  میزان تولید ما در تابستان ها کاهش و در زمستان ها افزایش دارد و رویه ثابتی را دنبال نمی کند.

,

کمالی تاکید کرد: بازار فروش ما در استان و شهرستان های اطراف است و هیچ فروشی در اردکان نداریم. در حال حاضر بازار بسیار خراب است و پول دیر به ما بازمیگردد. وقتی مردم نقدینگی ندارند مسلما نمی توانند پول ما را به موقع وصول کنند و گاهی 2 تا 3ماه هم بازگشت این پول طول می کشد.

,

وی ادامه داد: من با دست خالی و با هیچ شروع کردم اما با اعتباری که پدرم در این حرفه داشت توانستم با نسیه جنس بخرم و بفروشم و درامد زایی داشته باشم.

,

جوان موفق اردکانی اظهار داشت: در کارگاه من برای تابستان 3 نفر و در زمستان 4 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و اگر بازاریابان را به حساب آوریم برای بالای 10 نفر شغل ایجاد شده است.

,

وی با توصیه به جوانان جویای کار به انجام کار حساب شده گفت: قبل از شروع هر کاری مهمترین نکته داشتن مهارت کافی برای انجام آن کار است که من خودم زمان شروع کار هیچ مشکلی از نظر فن کار نداشتم، جوانان نیز بی گدار به آب نزنند اما از ایجاد کار جدید نیز ترس نداشته باشند چرا که همه کارها دست خداست و خودش روزی را می رساند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
علی محمودیان -> 1401/12/26
پاسخ

سلام با عرض خدا قوت و تبریک بخاطر کار آفرینی که انجام دادین. من کارمند هستم و میخوام بازنشست بشم. شغل پدرم تولید گز سوهان، حلوا ارده و انواع مربا بود. ولی من درست یا اشتباه درس خوندم دانشگاه رفتم. و کارمند شدم. در دوران تحصیل تو مغازه پدرم کار می کردم و همه کاری بلد بودم. ولی حالا نزدیک 40 سال گذشته. همه چیز فرق کرده منم یادم رفته. علاقه شدید دارم در حد مختصر کار پدرم رو انجام بدم. میخواستم ببینم میتونم در حد دو هفته تا یک ماه تو کارگاه شما کار کنم. و آموزش عملی ببینم. اگه کمکم کنید لطف شما رو فراموش نمیکنم.